שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תכנית נוספת לסמוטריץ': צי אוטובוסים ונהגים בכוננות הפגנות
    חשיפת ynet: שר התחבורה הנכנס החליט להקים חמ"ל למניעת שיתוק התחבורה הציבורית בארץ במקרה של הפגנות סוערות, מקדם מכרז לצי אוטובוסים ונהגים בכוננות ומעביר ביקורת מרומזת על השר היוצא, ישראל כץ: "התפלאתי שלא הייתה אחת כזו עד היום. העלות אינה גבוהה"

    לקח מהפגנת בני העדה האתיופית - שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', מקים חמ״ל תחבורה: שבועיים לאחר שרצף הפגנות של בני העדה האתיופית שיתק את התחבורה בכל הארץ, חושף שר התחבורה הנכנס בפני ynet את תכניותיו להקמה תוך כחודש ימים של חמ״ל (חדר מלחמה) שבו יתכנסו כל הגורמים הרלוונטיים להפעלת אמצעי התחבורה בארץ - החל ממנכ"לית המשרד, דרך האחראי על התחבורה הציבורית ונציגי כל חברות התחבורה בארץ. האם מדובר בהצהרה שמטרתה כותרת ולא יותר? השר טוען כי מדובר ב"תוכנית אמיתית" ומוצא לנכון לבקר את פעילות המשרד לפני כניסתו - "התפלאתי שלא הייתה אחת כזו עד היום, העלות פה אינה גבוהה והיא ברת ביצוע״.

     

    הפגנה יוצאי אתיופיה בעזריאלי (צילום: יריב כץ)
    חסימת איילון - השר סמוטריץ' רוצה חמ"ל(צילום: יריב כץ)

     

    סמוטריץ' מסביר בשיחה כי הרעיון להקמת חמ״ל קבוע עלה ב-3 ביולי, ללא כל תכנון מוקדם במשרדו של השר - אחרי לילה ללא שינה כאשר המדינה בוערת

    תחת הפגנות בני העדה האתיופית בעקבות מותו של סלומון טקה. רבים מאזרחי המדינה היו תקועים בפקקים או בתחנות אוטובוס, בהן המתינו שעות ארוכות. סמוטריץ', אחרי שבועיים בתפקיד, החליט לפרסם את מספר הסלולארי האישי שלו בטוויטר וביקש מעוקביו לדווח מה קורה בשטח, ולהעלות רעיונות כיצד משרד התחבורה יכול לעזור. ״אני ער עד שאחרון הנוסעים שנתקע בשל אירועי היום יעלה על אוטובוס בדרכו הביתה בבטחה״.

     

    ״באותו לילה הבנתי שזה מנוהל מהיד לפה״, הוא מספר ל-ynet. "ניהלנו את זה יפה בסך הכל", הוא מחמיא לעצמו ואנשי משרדו, אך מוסיף - "שאלתי את עצמי איפה יש כאן חמ״ל, עם בנק אופציות לכל סיטואציה?״.

     

    כעת מנסה סמוטריץ' להפריד בין חדר ניהול לתחבורה ציבורית שאותו מקווים במשרד להקים בתוך שנתיים, ובו תנוהל כל התחבורה הציבורית בארץ ללא הפסקה, וטוען כי כוונתו להקים גם חמ״ל לאירועים מיוחדים כגון הפגנות עם חסימות כבישים, קריסת גשרים או אירועי פח״ע וביטחון.

     

    ״הקמת החמ״ל אינה סיפור יקר. תהיה לכל אירוע 'קופסה תקציבית' ומי שישבו בו יהיו המנכ"לית, ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, נציגי משטרה ורכבת ובהתאם למיקום גם נציגי חברות האוטובוסים הפועלות באותו אזור. הרעיון הוא לייצר פק״ל אופציות ידועות מראש לכל אירוע, לעבוד כמו חמ״ל צבאי ושכל אחד יידע מה תפקידו ומה צריך לקרות בכל אירוע ואירוע. אני מקווה שבעתיד הרחוק יותר נדע אפילו להוציא מהחמ״ל הזה הודעות למכשירי הנייד של המשתמשים ולעזור להם״.

     

    לצד פתיחת החמ״ל מגלה השר כי במשרדו כבר עמלים על בניית מכרז לצי אוטובוסים ונהגים שיהיו בכוננות להפגנות הבאות, ויופעלו במידת הצורך על-ידי אנשי החמ״ל. ״במקרים כמו ההפגנה בתחילת החודש צריך להסתכל לא רק על שעות החסימות אלא גם על היום שאחרי - למשל בהקשר של נהגים שאסור להם לעבור את מספר שעות העבודה המותרות.. לכן החלטנו לצאת למכרז על צי אוטובוסים ונהגים שיהיו בסטנד-ביי (כוננות, ר.ר) ואף נשלם להם על כך, למקרה שנצטרך תוספת תחבורה ציבורית. אנו בונים את המכרז הזה מול משרד האוצר בימים אלו ממש״.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: מוטי קמחי
    חסימות כבישים בהפגנה - לסמוטריץ' יש רעיון
    צילום: מוטי קמחי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים