שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קרון עמידה? אין בעיה. גם ככה אני תמיד עומדת
    נוסעי רכבת ישראל הגיבו בציניות לניסוי קרונות העמידה עליו הכריזה הנהלת הרכבת - ״זה לא יהיה שינוי של ממש. אני גם ככה עומדת בכל יום ברכבת״

    ״זה לא יהיה שינוי של ממש, אני גם ככה עומדת בכל יום ברכבת״: הודעת רכבת ישראל על ניסוי שיחל ביום ראשון הקרוב (21.7) ובו יופעלו שלושה קרונות דו-קומתיים במתכונת ישיבה-עמידה, תפסה את נוסעי הרכבת ברגשות מעורבים. חלקם הגיבו בציניות, אחרים טענו כי הם מבינים שמדובר בפתרון יצירתי לבעיה קשה אך לכולם ברור כי שום דבר לא יפתור את המחסור בקרונות. גם אם בקומה התחתונה של קרונות דו-קומתיים יוסרו המושבים והשולחנות.

     

    קרונות עמידה רכבת ישראל (רכבת ישראל)
    הכירו: קרונות העמידה ברכבת(רכבת ישראל)

     

    פתרון יצירתי ברכבת: צפוף לכם? סעו בעמידה

     

    הניסוי צפוי להתחיל ביום ראשון הקרוב (21.7), עם שלושה קרונות דו-קומתיים בהם יחליפו מושבים מתקפלים פשוטים (בכמות זהה למושבים שהוסרו) ויותקנו ידיות אחיזה לנוסעים עומדים - במקום הריהוט המוכר בקרונות הרכבת. הקו הנבחר לניסוי הראשוני: בנימינה-רחובות, קו שלדברי הרכבת הנסיעה בו אורכת כחצי שעה בממוצע.

     

    ענת שמעוני, נוסעת קבועה ברכבת מבנימינה לתחנת ההגנה בתל אביב, אינה משתכנעת. ״גם ככה אני עומדת תמיד, ורק בפעמים נדירות מוצאת מקום ישיבה, ככה שמבחינתי ברכבת המהירה אין שינוי. אני גם חושבת שזה מיותר לשלב קרונות כאלה ברכבת פרברית, שכן הלחץ שם הוא מחדרה עד תל אביב בבקרים. ברכבת המהירה הלחץ מתחיל בנהריה, ולכן היו צריכים להתחשב בזאת ולהעביר את הקרונות האלו לקו המהיר״.

     

    דויד שמעון, נוסע קבוע ברכבת מבנימינה לתל אביב, פחות נחרץ. ״זה רעיון טוב לאלו שנוסעים נסיעות קצרות. לנסיעות ארוכות צריכים פתרונות אחרים ומורכבים יותר. אני מבין שכרגע יש לחץ של אנשים שאומרים שזה יוביל לעומס יותר גדול ברכבת, אבל גם היום עמוס בה״.

     

    ומה עם מבקרי הרכבת? בעמוד הפייסבוק ״בארכבת״ ועמותת ״15 דקות״ דווקא בירכו על המהלך והביעו תקווה שמדובר בניצנים ראשונים של שינוי מבורך. ״זה יכול להיות פתרון חלקי שיעבוד לצד הוספת הקרונות שיגיעו בחודשים הקרובים, והתשתיות שצריכות להיווסף״ אומר מעוז ינון, מנהל עמוד "בארכבת". ״לפחות עכשיו יעמדו הנוסעים באופן בטוח, אם כי בתמונות שפורסמו נראה כי חסרים מאחזי יד. המשמעות היא כי הנסיעה ברכבת לא הייתה בטוחה לפני קרונות העמידה, ולא תהיה בטוחה עם הוספתם״.

     

     

    ינון מוסיף ומזכיר כי על הרכבת לטפל במקביל בעוד מספר נושאים. ״אם מעלים יותר נוסעים בכל הקרונות האלו, חייבים לדאוג שהמיזוג בהם יעבוד. הוא מזכיר כי "לקח לרכבת שנתיים מרגע שהודיעו על הפרויקט עד ליציאה לביצוע, ואני מקווה שמסיבה זו הוא יעשה בצורה טובה".

     

    שמרית נוטמן, מנכ"לית ארגון ״15 דקות״ הזכירה כי ״לרכבת יש מחסור חמור בקרונות, וזה רחוק מלהיות הפתרון האידיאלי. צריך יותר קרונות

    וזמן מסילה. אבל טוב לראות שהיא מנסה למצוא פתרונות חלופיים גם במצבה הקשה. זה פתרון נקודתי לבעיה מאוד גדולה. הרכבת במשבר כולם יודעים את זה. אנחנו רואים ושומעים את קולות הנוסעים והעובדים והצפי קדימה אינו מזהיר. צריך פה שר תחבורה חזק שידאג לתשתיות לתחבורה הציבורית לפני הכל כי יש המון אנשים שרוצים לנסוע בתחבורה הציבורית, ואין מספיק אמצעים לספק זאת".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רכבת ישראל
    כסאות מתקפלים - במקום מושבים נוחים
    רכבת ישראל
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים