שתף קטע נבחר

יצא לדרך פיילוט הקרונות בעמידה: "עדיין צפוף ברכבת"

ב-3 קרונות ברכבת שנסעה הבוקר מהצפון לת"א פורקו הכיסאות והשולחנות ובמקומם הותקנו מושבים מתקפלים ומאחזי יד. המטרה: להקל על הצפיפות. בפועל: הנוסעים עדיין מתקבצים ליד הדלת. הרכבת: "אנשים דווקא מרוצים"

 

 

הכרוז ברכבת שיצאה מבנימינה ב-7:07 הבוקר (יום א') ניסה באופן נואש להסביר לנוסעיה כי יש בה שלושה קרונות עמידה חדשים שנועדו לנוחיותם, ובהם הכיסאות מסודרים לצד הדופן והמרכז פנוי לעמידה. אבל תחינותיו - ברמקול ובשיחות פרטיות עם הנוסעים – כמעט שלא עזרו. רוב הנוסעים שעלו על שלושת הקרונות החדשים ברכבת הפרברית מהצפון לתל אביב העדיפו להישאר במבואה שליד דלתות הכניסה והיציאה וליצור בה את העומס המוכר והבלתי נסבל. את מרכז הקרונות תפסו עשרות קיטבקים של חיילים שזרקו אותם על הרצפה.

 

החלטת רכבת ישראל להקצות שלושה קרונות עמידה היא חלק מהניסיון לפתור את בעיית הצפיפות. בפיילוט שהחל הבוקר ברכבת הפרברית פורקו הכיסאות והשולחנות מהקומה התחתונה ובמקומם הותקן מספר זהה של מושבים מתקפלים ומאחזי יד לנסיעה בטוחה גם בעמידה. הקומה העליונה נשארה ללא שינוי.

 

ברכבת טוענים שהשינוי יאפשר את הגדלת מספר הנוסעים בכל קרון בכ-20%, וכן כניסה ויציאה מהירה מהקרונות. הפיילוט יבוצע בשיתוף הנוסעים והם יוכלו להעניק משוב מיידי דרך טופס מקוון, שאליו ייכנסו דרך קוד QR שיפורסם בקרון וברציפים, וכן באמצעות דיילים שישאלו את הנוסעים על חוויתם כפי שעשו כבר הבוקר.

קרונות העמידה החדשים ברכבת ישראל (צילום: רועי רובינשטיין)
קרון העמידה, הבוקר(צילום: רועי רובינשטיין)

בועז הירש, סמנכ
בועז הירש. "פיילוט של חודשיים-שלושה"(צילום: רועי רובינשטיין)

פתרון הקרונות המוסבים הוא יוזמה של אנשי אגף הנדסת נייד ברכבת ישראל, וככל שיוגדר כמוצלח, תחל הסבת קרונות נוספים. לטענת גורמים ברכבת, העלייה והירידה מקרונות אלו אמורות להיות מהירות יותר, משום שלרוב נתקעים הנוסעים במבואה משום שהם לא רואים מקומות פנויים.

 

בפועל, כאמור, אותם "נוסעי מבואה" נותרו בה גם הבוקר, והקשו מאוד על היציאה והכניסה לקרונות ומהם. הרגלים צריך לשנות באיטיות.

 

"מה השלב הבא? ישימו אותנו בקרונות בקר?", תהתה רחלי קניין, נוסעת ששוחחה עם ynet ולא ממש התרשמה לטובה מקרון העמידה. "עדיין מאוד צפוף פה, ומכיוון שזה קיץ זה עוד יותר גרוע כי הריחות לא נעימים. זה לא רעיון טוב, למה לא מוסיפים קרונות ומגדילים את המסילה?".

 

סמנכ"ל הנוסעים ברכבת ישראל, בועז הירש, שמע ומכיר את הביקורות אך בשלב זה לא מתרגש. הוא מעדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה ועל הקרון המרווח: "האנשים עם מזוודות מאוד מרוצים. זהו פתרון שהגינו כבר לפני כמה שנים ולקח זמן לממש אותו באופן הנדסי. כרגע מדובר בפיילוט לחודשיים-שלושה שלאחריו נבדוק את שביעות הרצון של הנוסעים, ואת ההשפעה על הדיוק של הרכבת ועל העומסים".

 

הירש מוסיף שקרונות חדשים כבר בדרכם לישראל, והם ייכנסו לפעילות בספטמבר: "עד אז אנחנו רוצים כל הזמן לייצר עוד פתרונות, ולכן בעוד כמה שבועות גם הקרון הרביעי ייכנס לפעולה".

 

על הקרון ברכבת מבנימינה היו גם נוסעים שאהבו את השינוי. אילן, שנוסע מפרדס חנה לתל אביב בכל בוקר, אמר כי הדבר הכי בולט בקרון הוא המקום לרגליים. "בינתיים לא צפוף לי מדי ולא מחניק וזה יתרון".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי רובינשטיין
הרכבת מבנימינה, הבוקר
צילום: רועי רובינשטיין
מומלצים