שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    סמסונג היכתה בשיאומי, שירדה למקום שלישי

    מכירות הסמארטפונים של היצרנית הסינית בישראל נחתכו כמעט בחצי בחודש יוני - כך עולה מנתוני חברת GFK. בשוק הסלולר מעריכים כי הסיבה היא הכרזת המלחמה של סמסונג, שמסתערת על שוק מכשירי הביניים עם סדרה A. אפל במקום השני, במקום הרביעי - הפתעה

    לראשונה מזה חודשים ארוכים מכירות הסמארטפונים של חברת שיאומי הסינית נחתכות כמעט בחצי, ככל הנראה לטובת הסדרה המוזלת החדשה של מובילת השוק, סמסונג.

     

    סמסונג גלקסי S9 (צילום: shutterstock)
    סמארטפון של סמסונג(צילום: shutterstock)

     

    המובילות בשוק הסמארטפונים ()

     

    על-פי נתוני חברת מחקרי השוק GFK שהגיעו לידינו, החל מחודש יוני עברה שיאומי למקום השלישי במכירות אחרי אפל, לאחר שחודש לפני-כן עדיין הקדימה אותה. במאי עוד הגיעו מכירות שיאומי בארץ ל-17.4 אחוזים מכלל המכשירים שנמכרו, מול 12.6 אחוזים בלבד לאפל, אולם בחודש יוני השתנתה המגמה דרמטית – ושיאומי ירדה בבת אחת ל-9.8 אחוזים בלבד מול 12.6 אחוזים לאפל.

     

    מבחינת ההכנסות מהמכשירים הפער, כמובן, היה ונותר תמיד דרמטי לטובת אפל - פי שבעה משל שיאומי, בזכות העלות הגבוהה של האייפונים שלה. בכל מקרה, ביוני האחרון נחתכו גם ההכנסות של שיאומי בכמעט חצי.

     

     

    שיאומי מי 9 (צילום: יח
    המכירות נחתכו. שיאומי Mi 9(צילום: יח"צ)
     

     

    בראש, בפער עצום מהשתיים, ממשיכה סמסונג ליהנות משלטון מוחלט בשוק הסמארטפונים הישראלי, עם שיא של 56.9 אחוזים מכלל המכשירים שנמכרו ביוני. גורמים בשוק הסלולר אמרו אתמול כי המהפך נובע ישירות ממהלך שיווקי אגרסיבי של סמסונג העולמית: החברה איתרה כי סמארטפונים איכותיים מתוצרת סין - בעיקר אלה של שיאומי - פוגעים קשות במכירותיה בשוק הבינוני והזול, ויצאה עם סדרה חדשה של מכשירים זולים ואיכותיים - סדרה A - הפונים בדיוק לשוק הזה.

     

    עד לפני 4-5 שנים מעטים הכירו את המותג שיאומי בארץ, אך כבר ב-2017 זינקה החברה למקום השלישי במכירות, ואשתקד כבר פתחה חנות דגל בדיזינגוף סנטר. ההישג נחשב גדול במיוחד, כיוון שהיבואנית בישראל, המילטון, נמנעת כמעט כליל מקמפיינים פרסומיים עתירי תקציב. הסמארטפונים שלה זכו להצלחה בשל שילוב של עיצוב מרשים, ביצועים טובים ומחיר נמוך במיוחד.

     

    סדרת גלקסי A (צילום: סמסונג)
    פייט לסינים. סדרת גלקסי A(צילום: סמסונג)

     

    חשוב לציין, כי הנתונים של GFK‬ מתייחסים למכירות סלולריים ב"שוק הפתוח" בלבד - ברשתות האלקטרוניקה, בחנויות ודרך האינטרנט, אך לא לוקחים בחשבון את המכירות אצל מפעילות הסלולר, שעדיין מהוות כמחצית מהשוק. אולם לפי הערכות גורמים הבקיאים בנושא, הם מלמדים על המגמה בשוק כולו. ככלל, מכירות הסמארטפונים בישראל ב"שוק הפתוח" בלבד מגלגלות כ-230 מיליון שקל בחודש, וסכום דומה גם אצל מפעילות הסלולר.

     

    נוקיה במקום הרביעי 

    ‬‬במקום הרביעי במכירות הסמארטפונים בישראל, כך עולה מהנתונים, ניצב המותג המתחדש נוקיה, שמאחוריו עומדת חברת HMD הסינית-פינלנדית. הסמארטפונים של נוקיה נמצאים בעלייה הדרגתית מסוף 2018, ובחודשים האחרונים היא מתייצבת על בין 4 ל-5 אחוזים מהשוק. מכשירי נוקיה מיובאים כיום לארץ על-ידי חברת ח.י, המחזיקה גם את רשת החנויות הארצית "בסט מובייל".

     

    אייפון אפל (צילוום: AFP)
    האייפון עדיין נחשק בישראל(צילוום: AFP)

     

    חמישית, ומי שמגלה חולשה במכירות הסמארטפונים שלה בחודשים האחרונים, היא וואווי הסינית, שבחודש יוני האחרון הגיעה ל-2.9 אחוזים בלבד מהשוק. אף שוואווי הציגה בתקופה זו מכשירי דגל שזכו לשבחים מקיר לקיר, נראה שגם הצרכן הישראלי הושפע מן הפרסומים על החרמתה על-ידי ממשלת ארה"ב, ואולי גם מן החשש שמכשיריה לא יזכו בעתיד לתמיכה ולעדכונים שוטפים.

     

    LG הקוריאנית, שבעבר כיכבה בישראל, מגיעה כעת בקושי לכ-2 אחוזים בשוק הסלולריים הפתוח; בערך כמו הסמארטפונים של היצרנית הסינית מייזו,

    שנמכרים בעיקר ברשת חנויות "באג", וקצת יותר משל המותג OnePlus שמוכרת היבואנית Cell Now. סוני נעלמה כמעט כליל מישראל. מצד שני, ביוני האחרון זינקו פי שלושה דווקא מכירות ה"אחרים" - סמארטפונים מתוצרת מותגים פחות ידועים, רובם סיניים.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    סמסונג היכתה בשיאומי, שירדה למקום שלישי
    צילום: shutterstock
    מומלצים