שתף קטע נבחר

צפו: טנדר חשמלי גורר רכבת במשקל 567 טון

פורד הציבה אב טיפוס ראשון של F150 חשמלי למבחן האולטימטיבי – גרירת רכבת משא במשקל 567 טון, פי מאה ממשקל הגרירה המותר לדגם הרגיל. השקה המלאה ותחילת השיווק צפויים לשנה הבאה

סדרת הטנדרים F של פורד היא המכונית הנמכרת ביותר בארה"ב כבר 33 שנים והנמכרת ביותר בקטגוריה מזה 42 שנים. ולמרות שדגמי הקטגוריה נחשבים למיושנים ביחס לסגמנטים אחרים בתעשיית הרכב, פורד חושפת לראשונה גרסה חשמלית ל-F150 הדגם הפופולארי ביותר בסדרה.

 

 

כבר בתחילת השנה ציינה פורד כי תציג גירסה היברידית נטענת וחשמלית מלאה ל-F150. זאת כחלק מתהליך האצת כניסת יחידות הנעה חשמליות בדגמים שונים של ה"אליפסה הכחולה", במסגרתו גם השקיעה לאחרונה 500 מיליון דולר ברכישת מניות חברת הרכב החשמלי ריביאן. זו האחרונה חשפה לפני פחות משנה את ה-R1T, טנדר חשמלי המציעה ביצועים של מכונית על.

 

פורד F150 חשמלי ()

אב הטיפוס ל-F150 נראה זהה כמעט לחלוטין לדגם הרגיל, למעט התקן למערכת המצברים הממוקמת ברצפה. היצרנית לא חשפה פרטים טכניים אודות יחידת ההנעה כמו הספק, טווח או ביצועים. פורד ציינה שהוא ישווק לצד הגרסה ההיברידית בשנה הבאה.


פורד F150 חשמלי ()

בכדי להוכיח שהוא חסון כמו שאר דגמי סדרת F בעלי מנועי בנזין ודיזל העמידה היצרנית את אב הטיפוס בפני האתגר האולטימטיבי: גרירת עשרה קרונות משא דו קומתיים להובלת רכבים, העמוסים ב-42 דגמי F150 רגילים – לציון 42 שנות הובלת המכירות בקטגוריה. מדובר במשקל גרירה כולל של כ-567 טון, גבוה כמעט פי 100 מזה אותו מורשה לגרור פורד F150 רגיל. מאחורי ההגה של הטנדר הגורר התיישבה לינדה ז'אנג, המהנדסת הראשית האחראית על פיתוח הדגם.

 

 

פורד F150 חשמלי ()

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים