שתף קטע נבחר

תביעה נגד קיה ישראל - הפיקנטו כבתה במהלך נסיעה

בעלת רכב מדגם קיה פיקנטו טוענת כי המכונית כבתה מספר פעמים במהלך נסיעה, תובעת על כך את היבואנית ומסרבת להחזיר את הרכב החלופי שקיבלה. טלקאר טוענת כי תיאורי בעלת הרכב מופרכים

בעלת רכב מסוג קיה פיקנטו תובעת את חברת טלקאר, יבואנית קיה, ואת סוכנות המשנה בה רכשה את הרכב, על סך של 150 אלף שקלים. הטענה: הרכב כובה במהלך נסיעה. בטלקאר טוענים כי המכונית שנבדקה על ידי מומחים תקינה לחלוטין וכי מעולם לא נתקלו בבעיה דומה. בינתיים מסרבת בעלת הרכב להחזיר מכונית חלופית שקיבלה במהלך בדיקת תקינות רכבה.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

 

לדברי התובעת, הפיקנטו נרכשה ב-29.1.2019 והרכב החדש הועבר לידיה ב-19.2. בחודשים הראשונים, כך מצוין בכתב התביעה, לא נתקלה בעלת הרכב בבעיה כלשהי אך מאז חודש יוני "החלו שורה של ליקויים בטיחותיים ו-או פגמים מהותיים בתפקוד הרכב שלא אפשרו המשך נסיעה בטוחה".

 

התובעת מפרטת כי ב-10.6 במהלך נסיעה בכביש החוף "בלמה כדי לשמור מרחק מהרכב שלפניה, אולם לפתע כל לוח השעונים כבה, הרכב סטה ימינה ושמאלה, היו רעשים של חריקות מתוך הגיר והרכב לא תפקד ולא ניתן היה לבלום אותו". לדבריה, לאחר כחצי דקה הרכב החל לפעול כהלכה. עוד נטען כי מספר ימים מאוחר יותר נתקלה בבעיה זהה. יום לאחר מכן הוכנס הרכב לבדיקה בסוכנות משנה של קיה בנתניה, קוג'מן שירותי רכב בע"מ, ושם נמצא כי הרכב תקין. לדבריה, עוד באותו יום שוב כבה הרכב בזמן נסיעה.

 

הפיקנטו הוכנסה שוב למוסך והתובעת קיבלה רכב חלופי. במהלך הזמן שחלף מאז נבדק הרכב במוסך ובשיחות שהתובעת טוענת כי הקליטה, מבהירים לה אנשי קיה בין היתר כי לא מצאו כל פגם ברכב. התובעת מנגד אמרה כי אינה מעוניינת לנהוג בו יותר וכי ברצונה לקבל רכב חדש או את סכום הכסף ששילמה עבורו." מבחינתי הוא לא תקין, אני לא מעוניינת לקבל אותו בחזרה, אני לא לוקחת סיכון עוד פעם ולא רוצה לנסוע על האוטו הזה, אני לא מעוניינת באוטו הזה", כך היא טוענת כי אמרה לנציגי קיה עמם שוחחה בטלפון. עוד יש לציין כי את הרכב החלופי שקיבלה, היא אינה מוכנה להחזיר לחברה.

 

עו"ד המייצג אותה, יוסי תובל, אומר הין היתר כי "מדובר באירוע בטיחותי חמור מאוד, שורה של כשלים בטיחותיים אשר הסתיימו בנס גדול מאוד ללא נפגעים. נראה כי הנתבעות מתייחסות לאירוע זה שלא בכובד ראש ראוי, אלא כאל אירוע נקודתי בלבד, מבלי להתייחס לנושא הסיכון הבטיחותי. לאור התנהלות הנתבעות, לא היה מנוס מהגשת תביעת השבה ופיצוי לבית המשפט".

 

מחברת טלקאר, יבואנית קיה, נמסרה התגובה הבאה: לדברים: "טלקאר מקפידה על תודעת שירות גבוהה מאוד ובראש מענייניה עומדת טובת הלקוחות. לדאבוננו, התיאור שמתארת הלקוחה הוא מופרך וחסר כל יסוד וטלקאר לא מכירה כל מקרה דומה אחר. הלקוחה הגיעה למרכז שירות בנתניה בטענה כי קיימת בעיה במערכת הבלימה. הרכב נבדק ונמצא תקין לחלוטין לאחר שעבר בדיקות יסודיות ומקיפות".

 

עוד הוסיפה היבואנית כי "הלקוחה קיבלה רכב חילופי לפני למעלה מחודש והיא מסרבת להחזיר אותו ולקחת את רכבה. איננו יודעים את מי הקליטה הלקוחה (אם בכלל), אבל הדבר לא משנה מהעובדה שהרכב תקין לחלוטין וממתין ללקוחה במרכז השירות. המופרכות של הסיפור באה לידי ביטוי למשל בטענה שקיימים חוטים חשופים ביחידת ההגה החשמלי, אבל מדובר בחוט סיכוך שהינו חשוף, כך הוא אמור להיות! היינו ממליצים ללקוחה להחזיר את הרכב החילופי באופן מיידי ולקבל את רכבה. טלקאר תשמח להעמיד לרשותה נציג שירות על מנת שייסע יחד עימה על מנת להפיג את כל חששותיה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קיה פיקנטו - היו בעיות?
עו"ד יוסי תובל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים