שתף קטע נבחר

מהיום: הגבלות על קורקינטים ואופניים להשכרה בתל אביב

עיריית תל אביב תתחיל לאכוף את כללי ההסדרה החדשים לכלים השיתופיים ברחבי העיר. החברות ייאלצו להגביר את השמירה על חוקי התעבורה ולהפעיל מוקדי שירות. גם חניית הקורקינטים והאופניים יוגבלו למקומות מסומנים

 

תקנות קורקינט ()
החניות החדשות בתל אביב

עיריית תל אביב תחל היום (ה') באכיפת כללי ההסדרה לפעילות הקורקינטים והאופניים השיתופיים הפעילים ברחבי העיר כחלק ממלחמתה בכאוס שנוצר בתחום במהלך השנתיים האחרונות. בחודש שעבר, פרסמה העירייה קול קורא לחברות הפעילות בתחום וסימנה כ-230 מקומות חניה ברחבי העיר. עד כה קיבלו חמש חברות שונות היתר לפעול בשטח העיר.

 

ההסדרה שגובשה בחודשים האחרונים נחשבת לפי העירייה למתקדמת מסוגה בעולם. העירייה תחייב את החברות להגביל את מקומות החנייה לכלים השיתופיים, לפרוס אותם בכל רחבי העיר תוך דרישה לאזורים מועדפים (בהם יפו ואזור העבודות על הרכבת הקלה), להעביר מידע ונתונים לצורכי מחקר וניתוח ועוד.

 

כמו כן, כמות הכלים בכל זמן נתון תוגבל לעד 2,500 אופניים וקורקינטים. בעירייה יחייבו את בעלי החברות להגביר את השמירה על חוקי התעבורה, דוגמת חבישת קסדה, איסור על הרכבת נוסעים, אי-רכיבה על מדרכות ואיסור רכיבה של קטינים. כמו כן, החברות יידרשו להפעיל מוקד שירות ולמנוע מהמשתמשים להפעיל את האזעקות של הכלים בין 07:00-23:00.

 

בשלב הראשון הוגדר רובע 3, התחום בין חוף הים, רחוב אבן גבירול, נחל הירקון ושדרות בן ציון, כאזור מוגבל חנייה שבו תותר חניה רק במקומות ייעודיים. המשתמשים לא יוכלו לנעול את הכלים באזורים שיוגדרו אסורים, והחל ממחר, כלים שיחנו מחוץ לסימונים יוחרמו.

 

תקנות קורקינט ()

 

 

במקביל תפעל העירייה לסמן מאות מקומות חניה נוספים ברחבי העיר ולעדכן אותם באתר העירוני. כמו כן נקבעו כללים לפיהם אין לחסום מעברים ציבוריים, תחנות אוטובוס, וכניסות למבנים ומוסדות חינוך, ולא תתאפשר חניה של יותר מ-3 כלים שיתופיים מלבד המקומות המורשים לכך.

 

בעיריית ת"א ציינו כי "העירייה מאמינה כי ההסדרה תייצר איזון נכון בין הצורך בשמירה על הסדר במרחב הציבורי ושמירה על בטיחות כלל משתמשי הדרך מחד לבין הביקוש לאמצעי התחבורה החדשים מאידך". במסגרת ההסדרה החדשה, היישומון של עיריית תל אביב יוכל לשמש לדיווחים על אופניים או קורקינט שחוסמים את המדרכה.

 

בעירייה הסבירו כי לצד קידום כלי רכב אלטרנטיביים על חשבון רכב פרטי, הדבר נועד גם לשמירה על הולכי הרגל בשל ריבוי תאונות שבהן היו מעורבים רוכבי אופניים וקורקינט. בנוסף העניקה העירייה סמכויות אכיפה נרחבות לפקחים העירוניים.

 

 

כבר באמצע חודש מאי, החלה העירייה לאכוף נגד כלים שיתופיים שהושארו במרחב הציבורי ומפריעים להולכי הרגל ורוכבים שנוסעים על המדרכות למרות שבילי האופניים הסמוכים. בעקבות האכיפה בשבועות האחרונים ניתן לראות שיפור משמעותי, בעיקר במרכז העיר.

 

מיטל להבי, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה, אמרה כי "השתלבות הכלים השיתופיים בעיר היא מבורכת. זו תחבורה אלטרנטיבית וירוקה שחוסכת גודש וזיהום אוויר ומביאה לצמצום התלות ברכב. לצד היתרונות נוצרו גם אתגרים בעיקר בתחום השמירה על הסדר הציבורי ואנו נדרשים לתת מענה שיאזן בין שלל הצרכים ובראשם של הולכי הרגל במדרכות".


פורסם לראשונה 31/07/2019 23:07

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ממחר: הסדרה בתחום הקורקינטים בת"א
מומלצים