שתף קטע נבחר

בקשה לפירוק איגוד נהגי המוניות: "יו"ר העמותה השתכר יותר מהמותר"

רשם העמותות הגיש לבית המשפט בקשת פירוק נגד עמותת איגוד נהגי המוניות הארצי שהוקמה ב-1996. הטענה: שילמה ליושב הראש שכר גבוה פי 3 מהמותר. בא כוח העמותה: "התשלומים לא היו בהיקפים גבוהים"

רגע לפני שנהגי המוניות יוצאים שוב למאבק במדינה, הפעם בעקבות כוונת שר התחבורה הטרי בצלאל סמוטריץ' לאפשר לאובר לפעול בארץ באמצעות נהגים פרטיים, הגיש רשם העמותות לבית המשפט המחוזי בתל־אביב בקשת פירוק נגד עמותת איגוד נהגי המוניות הארצי.

 

מוניות מונית (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

העמותה הוקמה עוד ב־1996 כדי לייצג את נהגי המוניות מול מוסדות המדינה ולקדם את המקצוע. לפי רשם העמותות, ב־‭2014‬ נשלח לעמותה דו"ח ביקורת שפירט ליקויים חמורים בהתנהלות העמותה, בעיקר תשלומים גבוהים מהמותר לחברי הוועד, ובעיקר ליו"ר יהודה בר אור, ושימוש במשאבי העמותה בעיקר לתשלום לחברי הוועד ולא למטרות אחרות. הדוח כלל המלצה לפירוק העמותה.

 

על-פי הנטען בבקשה, ב-‭2011‬ שילמה העמותה לבר אור ‭ 50‬ אלף שקל, כשתקרת הסכום המותר לתשלום יו"ר עמותה עמד אז עד ‭ 16‬ אלף שקל. ב־2014 שולמו לבר אור דמי ניהול בסך ‭ 84‬ אלף שקל. איגוד נהגי המוניות ענה בתגובה כי התשלום השנתי שמקבל יו"ר העמותה הוא בהתאם לחוק, כאשר יתרת התשלום היא בגדר החזר הוצאות.

 

עוד נטען בבקשת הפירוק כי העמותה מימנה את ההגנה המשפטית של בר אור ושל חברי הוועד האחרים, העומדים למשפט בעקבות קריאתם לחברי האיגוד להימנע ממתן הנחה בסך ‭ 31%‬ לנוסעים בנתב"ג, כפי שהציעה ההצעה הזוכה של גט ומוניות הדר לוד במכרז רשות שדות התעופה ב-2017 ‬ לפי הרשם, העמותה הגיבה וטענה כי תיקנה את הנדרש ומאז 2015 בר אור לא קיבל שכר מהעמותה מעבר למותר.

 

בר אור אמר ל"ידיעות אחרונות" כי "בעקבות דוחות הרשם הפסקנו את פעילות העמותה ב־2017 ועברנו להתנהל דרך חברה בע"מ. אני נהג מונית, לא איש עשיר, והפעילות שלי בעמותה, פגישות שאני מקיים והופעה בוועדות הכנסת באות על חשבון זמן עבודה שלי, ואני מגיע אליהן עם המונית שלי. התשלומים נועדו לפצות אותי על כך. אני מממן את הגנתי המשפטית מכיסי. הרשם מסרב לאפשר את סגירת העמותה, בטענה שאני צריך להחזיר כספים שקיבלתי. לא מאמין ששופט יאשר בקשה כזו".

 

עו"ד אורי הורנשטיין, בא כוח העמותה, מסר בתגובה כי "התשלומים לבר אור לא היו בהיקפים גבוהים, ורוב הביקורת הייתה על הנעשה בשנים ‭ .2010־2009‬ מדובר בעמותה שהיא איגוד ארצי ולא אחת שמגלגלת מיליונים, שמתקיימת בקושי רב וכל תכליתה הוא לשפר את מצב העוסקים בענף ולהילחם בגזירות חקיקה אשר מריעות את מצב הענף עוד יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מוניות מונית
צילום: shutterstock
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים