שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    רגע לפני הלידה, שחר פאר מגלה לנו איך משלבים אורח חיים בריא עם כבד אווז

    שחר פאר פותחת בפני הדיאטנית שני ארד את המקרר

    בשיתוף: דנונה מבית שטראוס

     

    שחר פאר (יח
    שחר פאר ושני ארד | צילום: עומרי רוזנגרט(יח"צ)

     

    את המחבט הראשון שלה היא החזיקה ביד כבר בגיל 6, ובשנת 2011 דורגה במקום ה־11 העולמי, והפכה לטניסאית הישראלית המצליחה ביותר בכל הזמנים. שחר פאר שפרשה לפני כשנתיים מעולם הטניס והותירה מאחוריה קריירה מפוארת, פתחה בפני שני, דיאטנית שטראוס, את דלת המקרר

    שלה וגילתה לה שאורח חיים בריא וגלידה בהחלט יכולים ללכת יחד, ועוד כמה סודות כמוסים על הרגלי האכילה שלה, מאז ששיחקה בטורנירים

    הגדולים בעולם ועד היום, כשהיא אמא טרייה

     

    מה את עושה היום?

    “בעיקר מרצה בשיתוף פעולה עם אבא שלי, מה שבעיניי הופך את ההרצאה ליותר מעניינת - היא נותנת לקהל נקודת מבט נוספת של איך זה לגדל ולבנות ספורטאית”.

     

    ובשעות הפנאי?

    “נפגשת עם חברות ונחה, עושה מה שבא לי ולא “מה שצריך”.

     

    ההשראה שלך מתחום הספורט?

    “האחים שלי, ששיחקו טניס”.

     

    הכמיהה לטניס קיימת?

    “מוזר ככל שזה יישמע, אני לא מתגעגעת לטניס. לקח לי כמעט שנה להגיע להחלטה לפרוש אבל ברגע שהיא הגיעה, היא הייתה חד־משמעית. ברגע שנפצעתי והרגשתי שהתשוקה לא קיימת, היה לי ברור שאני פורשת”.

     

    כמה פעמים את עושה ספורט בשבוע?

    “בין חמש לשש פעמים בשבוע, בבוקר בעיקר”.

     

    איזה ספורט?

     “שילוב של אירובי ואימונים פונקציונליים”.

     

    מה המאכל האהוב עלייך?

    “האמת היא שכמעט ואין דברים שאני לא אוהבת. זה יכול להיות כבד אווז, צ’יפס או אוכל אסייתי. היום, בהיריון, זה בעיקר לחם”.

     

    מהם המאכלים שהם בגדר חטאים קטנים מבחינתך?

    “גלידות ועוגות! בעלי אילון ואני אנשי גלידות. אנחנו אוהבים כבילוי לשבת בערב ולחטוא יחד עם גלידת קולד סטון איכותית ושתי כפיות”.

     

    מאכל מתוק אהוב?

     “מוזלי ביתי שאני מכינה שכולל פירות, יוגורט וגרנולה הום מייד שמורכבת בין היתר מפקאנים, גרעיני חמנייה, גרעיני דלעת, חמוציות ללא סוכר, קמצוץ מלח ודבש”.

     

    את צורכת אלכוהול?

    “אני אוהבת לשתות יין עם הארוחה, וכשאני שותה אני לא מגבילה את עצמי”.

     

    האם את מקפידה לאכול לפני ספורט?

    “לפני ההיריון, במידה והייתי מתחילה עם פעילות אירובית, אז כן - הייתי אוכלת תמר, פרי או פריכית למשל. במידה וזו פעילות אנאירובית, אז לא. היום, כשאני בהיריון, אני תמיד אוכלת משהו קטן לפני הספורט, יוגורט למשל”.

     

    מהו הרכב ארוחת הבוקר שלך?

    “יוגורט דנונה, גבינה לבנה ‘סקי’, ירקות ולחם מלא”.

     

    ארוחת “בין לבין” קיימת בתפריט שלך?

    “בוודאי. אני יכולה לנשנש, בעיקר פרי או שקדים/ אגוזים”.

     

    ארוחת הצהריים שלך?

     “ארוחה חמה שתכלול פחמימה (בטטה למשל, שאני אוהבת מאוד), חלבון (עוף/ בשר/ דג), ולרוב זו תהיה ארוחה שאני בישלתי, מארוחת גורמה מושקעת עד לארוחה קלילה יותר כמו פרגית מוקפצת על המחבת עם אורז ליד”.

     

    על מה לא תוותרי בארוחת הערב שלך?

    “על חלבון שמגיע לרוב מביצה, טונה ומוצר חלב כלשהו”.

     

    כשהיית ספורטאית, התפריט כלל גם ארוחות ליליות?

    “הארוחות הליליות שלי בזמן תחרויות היו בעיקר פרי או חטיף חלבון, כי לרוב בחו”ל החדרים הם בלי מקרר. היום הארוחה הלילית שלי בקלות יכולה להיות גלידה”.

     

    3 מאכלים שתמיד נמצא אצלך במקרר?

     “פירות וירקות, יוגורט דנונה וביצים”.

     

    מי עושה אצלכם את הקניות בבית?

    “אני”.

     

    יש לך רשימת קניות קבועה שמלווה אותך?

    “בהחלט, היא שמורה לי בנייד ואני מוסיפה לה כל פעם לפי הצורך”.

     

    מהו המקום המועדף עלייך לערוך בו את הקניות?

    “אונליין בעיקר, אבל גם בסופר הקרוב לבית”.

     

    מהו אורח חיים בריא מבחינתך?

    “שילוב של תזונה וספורט”.

     

    מהו הטיפ שלך לאורח חיים בריא?

    “לעשות ספורט! מהניסיון האישי שלי, ברגע שהגוף פעיל הוא ‘מבקש’ אוכל בריא”.

     

    קושי בתזונה שהיית רוצה לשנות:

     “לעצור בזמן ולא להגזים בכמויות. יש לי הרגל עוד מתקופת האימונים, למדוד כל דבר בכוסות, אפילו במסעדות. מאוד הייתי שמחה להיפטר מההרגל הזה, ועדיין לדעת לאכול את הכמות שנכונה לגוף שלי, כדי לא להרגיש לאחר מכן רע עם עצמי”.

     

    שחר פאר (יח
    שחר פאר ושני ארד | צילום: עומרי רוזנגרט(יח"צ)

     

    הקושי לעצור בזמן מוכר לכולנו והיינו רוצים מאוד למצוא את “פתרון הקסם”. אז מה לשני, הדיאטנית של שטראוס יש לומר בנושא?

    למדוד, לצלם ולבחור בצלחת קטנה יותר. מדדו פעם אחת את כמות האוכל בכוס מדידה, צלמו את הכמות עם העין והניחו את האוכל בצלחת קטנה יותר. צלחת של אדם ממוצע צריכה להיות מחולקת ל- 1/3 ירקות, 1/3 מנת חלבון ו- 1/3 פחמימה כאשר צלחת של אדם בדיאטה צריכה להיות מחולקת ל- 1/2 ירקות, 1/4 חלבון ו-1/4 פחמימה. כמו כן מכיוון שאנו אוכלים גם עם העיניים כמות קטנה יותר של אוכל, שמוגשת על צלחת קטנה.

     

     

     


    פורסם לראשונה 05/08/2019 12:45
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים