שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קו הזהב של הרכבת הקלה בירושלים: רק בעוד חמש שנים
    ב-2024 צפויות להתחיל עבודות הקמת קו הרכבת הקלה שיוביל לבית המשפט העליון, הכנסת ומוזיאון ישראל, כך החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים

    קו זהב לעיר הזהב: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים החליטה לקדם את תוכנית הקמת ״קו הזהב״ של הרכבת הקלה בעיר. לפי הערכות, קידום התכנית יארך כחמש שנים ורק ב-2024 צפויות להתחיל העבודות. הקו, המכונה גם "שלוחת המוזיאונים", ינוע משדרות רבין וימשיך עד למוזיאון ישראל - כתוואי המערבי של קו הרכבת הקלה הזהוב. חלקו המזרחי עתיד להגיע לעיר העתיקה ויוגש במסגרת תוכנית נפרדת.

     

    רכבת קלה (צילום: נחשון פיליפסון)
    (צילום: נחשון פיליפסון)

    שלוחה זו מתחברת לקו הירוק ולקו האדום של הרכבת הקלה ועתידה לשרת מוסדות ציבור ומוקדי תיירות רבים. אורכו של התוואי צפוי להיות כ-1.2 ק"מ, ולפי התכנית הוא אמור לעבור ברחובות זוסמן, קפלן, וייז עם שלוש תחנות: בית המשפט העליון, הכנסת ומוזיאון ישראל.

     

    בנוסף לתוואי החדש הוחלט לקדם תכנית לחניון תת-קרקעי בחזית מוזיאון ישראל, והפיכת החניון העילי המשרת כיום את באי המוזיאון לכיכר עירונית

    בה ניתן יהיה לקיים אירועי תרבות כגון פסטיבלים.

     

    הוועדה ציינה בהחלטתה כי בניגוד לקווי הרכבת הקלה שאושרו עד עתה, הקו המוזהב אינו עובר בשכונות מגורים אלא בקריית הלאום אשר בה ריכוז של מוסדות ציבור קולטי קהל וריכוז של משרדי ממשלה המהווה מוקדי תעסוקה. הוועדה הוסיפה כי שלוחה זו אינה עומדת בפני עצמה וכי היא המשך ליתר צירי הרכבת הקלה אשר אושרו עד עתה, ומתחברת באופן ישיר לתוואי הקו הירוק ולתוואי הקו האדום המשרתים שכונות רבות בעיר.

     

    בתוך כך הוועדה החלה לקדם תוכנית לקמת מרכז תחזוקה ותפעול של הרכבת (דיפו) במלחה, שמתוכנן להכיל כ-102 קרונות (51 רכבות) של הרכבת הקלה. התוכנית ממוקמת בדרום שכונת גילה, בין כביש בגין לרחוב בנבנישתי. שטח התוכנית כ-72 דונם. התוכנית כוללת גם טיפול ושיקום של תוואי נחל רפאים העובר לצד הדיפו, אשר הוסט בעבר בעת הקמת מסילת הרכבת הכבדה באזור.

     

    מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי ציינה כי: ״הקו המוזהב הינו זרוע רכבת קלה אשר תשרת באופן מיטבי את רצועת המוזיאונים ומשרד הממשלה ותאפשר שירות מיטבי ואיכותי תוך יצירת מרחב ציבורי מצטיין גם עבור התיירים והמבקרים הפוקדים את העיר. קידום התכניות הללו הינו נדבך נוסף בקידומה של רשת הסעת ההמונים בעיר ירושלים. רשת אשר תקדם את מימוש יעדי הפיתוח של העיר ותאפשר את מימושה של התכנית האסטרטגית תוך שיפור איכות החיים של תושבי העיר ומבקריה".

     

    הקו הזהוב מצטרף ל-65 ק"מ שכבר אושרו במסגרת התכניות עבור הקווים האדום, הירוק והכחול. היום משתמשים ברכבת הקלה כ-160,000 תושבים ביממה

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הדמייה: צוות אב לתחבורה
    הרכבת הקלה בירושלים - תורחב
    הדמייה: צוות אב לתחבורה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים