שתף קטע נבחר

השופטת אסרה המראות בלילה, ותהתה: "במה שונה ציבור חסידי ברסלב?"

עיריות חולון וראשון לציון עתרו לבית המשפט בעקבות החלטת מנהל רשות התעופה האזרחית להתיר המראות בשעות העוצר בנתב"ג כדי להוציא מטוסים לאומן שבאוקראינה בימים שלפני החג. השופטת: "לא קם צורך ממשי לספק את מאוויים של חסידי ברסלב ואת תאוותן של חברות התעופה"

 

נתב
נתב"ג בשעת לילה. ארכיון (צילום: shutterstock)

בית משפט ביטל היום (ג') את החלטת מנהל רשות התעופה האזרחית להתיר המראת מטוסים בשעות העוצר בנתב"ג (01:40 עד 05:00) בימים שלפני ראש השנה. השופטת ורדה מרוז מבית המשפט המחוזי בלוד הביעה תמיהה: "במה שונה ציבור חסידי ברסלב? מדוע מנהל רשות התעופה האזרחית סבור כי יש לכבד את רצונם לטוס לזמן קצר סמוך לראש השנה? מדוע הוא מאפשר רכבת אווירית של סבב מטוסים בנסיבות המתוארות?".  

 

בעתירה שהגישו עיריות חולון וראשון לציון, שבה טענו כי מסלולי ההמראה עוברים מעל ראשי תושביהן, נאמר כי הדבר פוגע בזכותם של כחצי מליון תושבים לשנת לילה רציפה ונטולת הפרעות לפני החג. "לטעמי, אין שוני בין חסידי ברסלב לממש את מנהגם לבין הטסתם של אחרים בתקופות חופשים וחגים. איש איש על פי מנהגו, רצונו ומאוויו. על כך, לא קם צורך ממשי לספק את מאוויים של חסידי ברסלב ואת תאוותן של חברות התעופה", קבעה השופטת שחייבה את רשות התעופה האזרחית, רשות שדות התעופה והנהלת נתב"ג לשלם הוצאות משפט בסך 25 אלף שקלים.

 

בהחלטה של רשות התעופה האזרחית, שבעקבותיה הוגשה העתירה, קבע מנהל הרשות כי מדובר טיסות ראש השנה מאופיינות עם נוסעים המבקשים לשהות באוקראינה לזמן הקצר ביותר ולטוס במועד הקרוב ביותר לערב ראש השנה. בין היתר ציין מנהל רשות התעופה האזרחית כי הטיסות מבוצעות בחלקן על ידי מטוסים בודדים המבצעים מספר סבבים, ולכן לא ניתן לדחוס אותן בפרק זמן קצר יותר - כך שמתקיים צורך בהעלאת הגמישות ואפשרות לטוס בלילה כדי להתמודד עם איחורים וחריגה מזמנים.

 

בהחלטתו אישר מנהל רשות שדות התעופה לנתב"ג להוציא טיסות בשעות העוצר הלילי: בלילה שבין חמישי לשישי אושרו עד ארבע המראות בין 01:40 ל-02:30 ובלילה שבין מוצאי שבת לראשון - עד 14 המראות בין 01:40 עד 03:30. כמו כן, למנהל נתב"ג שמורה הסמכות לאשר בנוסף עוד שלוש המראות ליליות בהתאם לשיקול דעתו.

 

העיריות טענו כי המראות בלילה יכולות להיעשות רק כאשר מדובר במצבי קיצון, כדוגמת צרכים לאומיים, אירועי חירום וכו'. "חברות התעופה מבקשות לנצל את ההזדמנות על מנת להעשיר את קופותיהן מבלי לקחת מרווחי זמן נאותים, כשהן מודעות מראש לעיכובים הצפויים. הן מנסות לדחוס כמה שיותר טיסות ביממה אחת על מנת למקסם את הפוטנציאל שלהם בשיתוף עם רשות שדות התעופה שנהנית מביקושים אלה", כתבו העותרות.

 

ראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר לאחר ההחלטה כי "לא ייתכן שיפגעו בבריאותם ובאיכות חייהם של תושבי האזור רק משיקולים מסחריים. הפגיעה היא בלתי נסבלת ונעשית תוך התעלמות מוחלטת מהתקנות ותוך פגיעה בזכות הבסיסית של אדם לשינה ואני מוקיר את בית במשפט ששם לזה סוף. אני מקווה שההחלטה היום תיתן רוח גבית להמשך המאבק שלנו להורדת סיפי רעש המטוסים".

 

ראש העיר חולון, מוטי ששון, אמר כי "מזה למעלה משני עשורים שאני עומד בראש פורום הרשויות למאבק ברעש המטוסים והיום רשמנו עוד ניצחון חשוב במאבק זה. אני מברך את בית המשפט שראה לנגד עיניו את זכותם של כחצי מיליון תושבים לישון שנת לילה ראויה, במיוחד לקראת החג. נמשיך לעמוד על המשמר למען איכות חייהם של התושבים ולהיאבק עבורם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
נתב"ג בשעת לילה. ארכיון
צילום: shutterstock
מומלצים