שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לראשונה: רוב המכוניות החדשות נמכרות דרך חברות הליסינג
    במחצית הראשונה של 2019 נרשמו פחות ממחצית מהמכוניות החדשות על שם רוכשים פרטיים ביד הראשונה לעומת מעל 60% ב-2016. וגם שוק היוקרה משתנה

    בתחילת השבוע פירסם איגוד יבואני הרכב את טבלת מסירות הרכב החדש מתחילת השנה. כרגיל, יונדאי, טויוטה וקיה ראשונים והמספרים נאים, למרות ירידה קלה של 4% במסירות מתחילת השנה. אבל נתוני מסירות הרכב בחלוקה ללקוחות פרטיים ומוסדיים, שהגיעו לידי "ממון", מספרים תמונה קצת שונה (ראו טבלה בהמשך).

     

       (צילום: דנה קופל)
    (צילום: דנה קופל)
     

    בין ינואר ליוני 2019 נרשמו 11,578 מכוניות טויוטה שונות על שם לקוחות פרטיים ביד הראשונה מתוך כ-21.5 אלף מכוניות שמסר המותג היפני בסך הכל, יותר מכל מותג אחר. לשם השוואה, יונדאי מסרה כך רק 8,705 מכוניות על שם לקוח פרטי באותה תקופה (מתוך כ-26.5 אלף) וקיה 8,160 (מתוך כ-20 אלף).

     

    שלושתן מסרו בין ינואר ליוני השנה יותר מכוניות חדשות מאי פעם דרך מסלולי הליסינג העסקי, הפרטי והאפס ק"מ. אפילו טויוטה מסרה רק 52% המכוניות

    ישירות ללקוחות פרטיים, שרכשו את הרכב דרך אולמות התצוגה שלה, כאשר ביונדאי עמד הנתון המקביל על 35% ובקיה על 41%. בממוצע הענפי זה נראה כך: לראשונה נמסרו יותר מכוניות חדשות דרך ערוצי מכירה מוסדיים, 52% לעומת 48% ישירות ללקוחות פרטיים.

     

    עם זאת, זה לא שכולנו קיבלנו השנה אוטו מהבוס: השינוי הוא גם תוצאת העיסוק הגובר של השוק המוסדי במכירה ללקוחות פרטיים, בעיקר דרך מסלולי ליסינג פרטי, וגם דרך מסלולי האפס ק"מ, מכירה מלאה של מכוניות חדשות בידי חברות הליסינג ומגרשי הטרייד־אין ללקוחות פרטיים, בהנחות של 10 עד 30 אחוז ממחיר המחירון אצל היבואן.

     

    רנו הוא המותג שמסר הכי מעט מכוניות ישירות ללקוחות פרטיים (25%), ואחריו אופל (32%) שנמצא במחצית הראשונה של השנה בתקופת מעבר זיכיון הייבוא ממשפחת שמלצר לידי חברת לובינסקי של משפחת מנור. סיטרואן (33%) מדורגת שלישית, על רקע רמה גבוהה של מכירת מסחריות קלות (ברלינגו) שנרכשות בעיקר באמצעות עסקאות ליסינג.

     

    השנה בולטים גם מותגים עממיים שהתרכזו עד כה במכירה ישירה לפרטיים, במכירה גוברת לשוק המוסדי, ובראשם סוזוקי (73%) וסיאט (68%), שבעבר בלטו במכירה של 80%־90% לפרטיים, אם כי עדיין מדובר בשיעורים גבוהים יחסית לשוק. מנגד מציגות פולקסווגן (90% פרטיים) וסובארו (75%) עלייה בשיעור המכירה הישירה לפרטיים.

     

    גם יבואני היוקרה מגבירים בשקט את המכירה דרך השוק המוסדי, עם ב.מ.וו שרק 61% מהמכוניות שמכרה נרשמו ישירות על שם לקוחות פרטיים, לעומת 62% במרצדס ו־81% באודי. וולוו, לקסוס וכמובן מותגי על כמו פורשה, בנטלי, פרארי ואסטון מרטין ממשיכות להירשם בעיקר על שם לקוחות פרטיים.

     

    רכב פרטי ()

     

     

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים