שתף קטע נבחר

פיז'ו 208 (2012-2019)

אחותה לפלטפורמה של פיז'ו 2008 וסיטרואן C3, נמצאת כרגע לקראת סוף חיי הדגם. דור חדש נחשף כבר בחו"ל, זהה לאופל קורסה החדשה - כולל גרסה חשמלית מסקרנת - ויגיע לארץ בתחילת 2020. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: מכוניות סופר-מיני.

דגמים: 3 או 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.

טווח מחירים: מ-22 אלף שקל לבנזין ידנית מ-2012 ועד 142 אלף שקל ל-GTI ידנית חדשה מ-2019 (מחירון לוי יצחק).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

תעודת זהות: אחותה לפלטפורמה של פיז'ו 2008 וסיטרואן C3, נמצאת כרגע לקראת סוף חיי הדגם. דור חדש נחשף כבר בחו"ל, זהה לאופל קורסה החדשה - כולל גרסה חשמלית מסקרנת - ויגיע לארץ בתחילת 2020.

נתונים טכניים: מנועי 1.2 ליטר בנזין ידני או רובוטי (82 כ"ס, 5 הילוכים) ו1.6 ליטר אוטמטי (120 כ"ס, 4 הילוכים). מ-2015 האוטומטית עברה ל-1.2 ליטר טורבו (110 כ"ס) וגיר 6 הילוכים. ל-GTI הספורטיבית מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין (208 כ"ס, 6 הילוכים). בחלק מהשנים שווקה גם דיזל ידנית (1.6 ליטר, 100 כ"ס, 5 הילוכים). הנעה קדמית בכולן.

זיהום אוויר: 104-129 גרם CO2, קבוצות זיהום 3 עד 8 מ-15. אפילו קיה פיקנטו ויונדאי i10 הקטנות יותר ירוקות מקנאה.

בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי הישן. 6 כריות אוויר,ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. בלימה אוטונומית רק מסוף 2017 ורק עד 30 קמ"ש.

שמירת ערך: ירידת ערך ממוצעת גבוהה יחסית של 15 עד 20 אחוז, תלוי בגרסה, לפי מחירון לוי יצחק. מחירי השוק נמוכים משמעותית, אף ב-20-30 אחוז בחלק מהגרסאות. אפשר להשיג 208 אוט' 2019 באפס ק"מ בפחות מ-90 אלף שקל.

מה לבדוק לפני שקונים: ה-208 מזדקנת הרבה יותר טוב מהדעות הקדומות שיש על צרפתיות בהקשר הזה, אבל יש לה את הרגישויות שלה. בעיקר ברצועת התזמון בשני מנועי ה-1.2 ליטר, עם ובלי טורבו, שטבולה בשמן ונוטה להתפורר מוקדם מהצפוי. נורית צ'ק אנג'ין תתריע וכדאי למהר אז למוסך. ב-2017 שינה היצרן את תדירות החלפת הרצועה מ-165 אלף ק"מ או 10 שנים ל-105 אלף ק"מ או 6 שנים, מייצור מאי 2017. דגמים מוקדמים יותר, מ-2014, קיבלו באותו מועד הארכת אחריות לרצועה, ל-150 אלף ק"מ או 7 שנים, המוקדם מביניהם.

למה כן: נאה ובעלת סביבת נהג ייחודית, זריזה, חסכונית ומהנה לנהיגה, בין השאר הודות למשקל קל יחסית. גיר אוטומטי 6 הילוכים יעיל ומנועי טורבו מוצלחים. קצרה יחסית, מה שמקל על חניות עירוניות. הדיזל חסכונית יותר מהיברידיות והרבה פחות משעממת בכביש, ה-GTI היא הקטנה המהנה ביותר בדור הזה.

למה לא: לא מספיק נוחה בעיר, תנוחת הנהיגה ומיקום ההגה מחייבים הסתגלות. ל-GTI רק 3 דלתות לא שימושיות, וזיכרונות שקשה למחוק מה-GTI205.

למחפשי מציאות: סיאט איביזה וטויוטה יאריס הנוכחיות מרווחות ובטוחות יותר, אבל מחירי השוק שלהן גבוהים משמעותית.

השורה התחתונה: יותר טובה ממה שהשכן שלכם יצקצק.

ציון: ****

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
פיז'ו 208
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים