שתף קטע נבחר

אוהבים לשבת גבוה

בעיצומה של האטה במכירות הרכב ללקוחות הפרטיים, הנה הזדמנות לחשוב על שלושה ג'יפונים מומלצים

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

איזה כיף ששוק הרכב הישראלי כבר אינו מקום משעמם. פעם, לפני שנים לא כל-כך רבות, כל מה שהיה אפשר לקנות בשוק הרכב הישראלי היה מכונית משפחתית כזאת או אחרת. בשנות השמונים זו היתה סובארו ליאונה, בשנות התשעים זו היתה הלאנסר של מיצובישי, אחר כך מאזדה לאנטיס וכמובן מאזדה שלוש. מאז הרבה השתנה: כיום כבר לא ממהרים לקנות מכונית חדשה, כי ישראלים רבים כבר לא רואים את הצורך להשכיב על הכביש מאה ומשהו אלף שקלים שמאבדים ערך, אז חוכרים את המכונית. ובנוסף כבר לא חייבים לקנות רק מכונית משפחתית אלף שש מאות. יש רכבי כביש שטח או ג'יפונים: יש להם תנוחת ישיבה נוחה וגבוהה, יש בהם שפע של מרווח פנימי, הם נראים טוב ואפילו יש כאלה שיכולים לעשות טיפונת שטח אם ממש ממש מבקשים מהם יפה. הנה שלוש דוגמאות:

 

סיטרואן C5 איירקרוס (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)
 

המסוגנן: איירקרוס

סיטרואן תמיד היתה ידועה ביכולתה לייצר מכוניות משפחתיות בעלות רמת נוחות גבוהה, מספיק להזכיר את ה-BX וה-CX או ה-GS ודומותיהן, ותראו איך עיניהם של חובבי המותג מתמלאות בלחלוחית. אבל המצב השתנה, מאוד, וכיום העם רוצה רכבי כביש שטח. סיטרואן שמחה לספק אותם וגם להדגיש שאיכות הנסיעה הסיטרואנית המפורסמת חזרה הודות לשימוש בטכנולוגיה שמאפשרת לבולמי הזעזועים להישאר כל הזמן באזור הנוחות שלהם.

 

בנוסף, יש מנועי בנזין עם טורבו ויש גם מנועי דיזל עם טורבו, וחשוב מכך: יש באיירקרוס שפע של מרווח פנימי, אבל לא רק מקדימה: מדובר באחד הרכבים הבודדים בקטגוריה שבמקום ספסל מאחור יש שלושה מושבים נפרדים שבכל אחד מהם אפשר להתרווח, בהנחה שאתה ילד כמובן. ויש גם תא מטען מכובד. עוד נקודה חשובה מאוד: מדובר ברכב שלא דורש פשרה בכל הקשור במראה. הוא לא משעמם אבל בהחלט מקטב, אוהבים או שלא אוהבים. החלק הקדמי שלו נאה במיוחד הודות לשימוש בפנסים רבים שמחולקים לשני מפלסים שונים.

 

החסכוני: CHR

לישראלים לא צריך להכיר את טויוטה, כולם מכירים היטב, אך הנה עובדה חשובה: טויוטה היא אחת היצרניות הבודדות שמשווקות בישראל ג'יפון קטן שהוא גם היברידי. נכון, כולנו שמענו כמובן על מכוניות היברידיות: הן חסכוניות, הן צורכות מעט דלק, הן שקטות, אבל רוב המכוניות ההיברידיות הן מכוניות משפחתיות ולא ג'יפונים. כאמור, חוץ מטויוטה. היצרנית היפנית הכניסה את המערכת שאנחנו מכירים היטב מהקורולה ההיברידית בגוף של רכב כביש-שטח בינוני. וזה אומר שיש לנו מנוע בנזין בנפח נאה של 1.8 ליטרים, אבל יש לנו גם מנוע עזר חשמלי - וכמו במכוניות משפחתיות של טויוטה שמצוידות במערכת היברידית, גם כאן אפשר לנסוע בדממה ועל חשמל בלבד במהירויות נמוכות. אלמנט חשוב בכל ג'יפון הוא הלוק, וכאן מדובר ברכב בעל עיצוב עתידני לחלוטין. מראה שעדיין מסובב ראשים למרות שהוא לא ממש חדש בישראל.

 

העממי: אקליפס קרוס

ג'יפונים יפניים יודעים כיצד להיות מיוחדים, כשהם רוצים. והדוגמה הכי טובה היא האקליפס קרוס של מיצובישי, שהחליטה להשתמש בשם של מכונית ספורט מפעם כדי להציג את הג'יפון הבינוני שלה. מיצובישי הלכה כאן על גישה שונה שמוכרת דווקא משוק הרכב היוקרתי: יצרני יוקרה כמו מרצדס ואודי החליטו מזמן להרחיב את שוק רכבי השטח על-ידי הצגת גרסאות קופה ספורטיביות של רכבי כביש שטח, כמו למשל ב.מ.וו X6 - ומיצובישי בחרה להיות הראשונה שמייצרת כזה רכב- אבל עממי. ולכן הוא נאה במיוחד ומתהדר בעיצוב זוויתי. ובנוסף, כדי לשמור על הנופך הספורטיבי האקליפס קרוס מצויד גם במנוע טורבו חזק, בנפח 1.5 ליטרים.

 

בליסינג פרטי תפעולי אתם יכולים לנסוע בכל אחד מרכבי הפנאי - ג'יפונים - האלה. מה שחשוב שאיכם צריכים לקנות אותם. תשלום ראשוני של אלפי שקלים בודדים ואחריו תשלום חודשי נמוך הכולל טיפולים וביטוחים ואתם מקבלים ליד את המפתחות של ג'יפון חדיש עם לוק הורס ואת הפינוק של לקרוע ממנו את הניילונים.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים