שתף קטע נבחר

סקודה אוקטביה וקארוק: אין גרסאות בסיס, יש התייקרות

סקודה מבטלת את גרסאות הבסיס עם מנוע בנפח ליטר של האוקטביה המשפחתית והג'יפון קארוק. המשמעות: התייקרות ניכרת. מחיר הקארוק מתחיל ב-150 אלף שקלים, האוקטביה ב-135 אלף

בשבועות האחרונים הופסקה מכירת גרסאות בעלות מנוע בנפח ליטר של סקודה אוקטביה וקארוק, שני דגמים פופולריים שנמכרים היטב גם ללקוחות פרטיים. במקרה של האוקטביה, גם לחברות הליסינג. במחצית הראשונה של השנה תפסה גרסת הליטר כ-40% ממכירות האוקטביה, שעמדו על 4,700 יחידות. בקארוק מדובר בכ-30% מ-2,250 הג'יפונים שעלו לכביש.

 

סקודה קארוק (צילום: ניר בן זקן)
סקודה קארוק - כעת החל מ-150 אלף שקלים(צילום: ניר בן זקן)

 

ייבוא גרסאות צנועות נפח יימשך בפאביה ובמכוניות אחרות של קונצרן פולקסווגן כמו סיאט איביזה, פולקסווגן פולו, גולף ואודי A1. למנוע מבנה של 3 צילינדרים, הספק של כ-115 כ"ס ולמרות נפחו הקטן הוא נתפס כמציע פשרה טובה בין ביצועים לצריכת דלק. לקוחות המעוניינים בכל זאת באחד משני הדגמים יופנו לגרסאות ה-1.5 ליטר (150 כ"ס), שביצועיהן עדיפים, אך מחירן יקר, לעתים משמעותית.

 

אוקטביה עם מנוע בנפח ליטר נמכרה ב-129 אלף שקלים ואילו מחירו של דגם ה-1.5 ליטר באותה רמת אבזור מתחיל ב-135 אלף שקל, תוספת של 6,000 שקל. בקארוק ההפרש משמעותי יותר: גרסת המנוע הצנוע נמכרה ב-136 אלף שקל וכעת יתחיל המחיר ב-150 אלף שקלים. ייקור המחיר משמעותי גם ללקוחות הליסינג, שמס שווי השימוש שהם משלמים נקבע לפי מחיר המחירון של הרכב.

 

מאחורי המהלך מסתתרת החלטת היצרנית להפסיק כרגע את ייצור מנועי הליטר עם גיר אוטומטי רובוטי כפול-מצמדים, משיקולי תקינה. שיטת התקינה האירופית החדשה, ה-WLTP, מחייבת את היצרנים לבצע מבחני זיהום שנתיים לכל גרסאות הרכב, תהליך יקר ומסורבל. בקבוצת פולקסווגן החליטו לצמצם מעט את מבחר הדגמים לפחות זמנית, כדי לאפשר מכירה של שאר הדגמים. גם כך עצרה פולקסווגן - בדומה לחלק מהיצרניות הגרמניות האחרות - ייצור של דגמים רבים והשיקה באיחור דגמים חדשים.

 

מבחינת צ'מפיון, הפסקת ייבוא הקארוק בנפח ליטר מפנה מקום לקאמיק, ג'יפון חדש שיגיע ב-2020. הקאמיק ממוקם מתחת לקארוק ואמור להיות זול יותר. שיווקו לצד הקארוק הבסיסי היה מחייב את מכירתו בסביבות ה-125 אלף שקל. כעת אפשר יהיה לתמחר אותו גבוה יותר. האוקטביה תושק בשנה הבאה בדגם חדש, שהיצע מנועיו טרם נחשף.

 

מצ'מפיון מוטורס נמסר כי "לאור שינויי ה-WLTP, סקודה העולמית לא מייצרת לעת עתה את מנועי הליטר (1.0 TSI) בדגמי אוקטביה וקארוק בגרסת גיר אוטומט . סקודה ממשיכה בשיווק כל גרסאות מנוע ה-1.5 ליטר בדגמים המדוברים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
סקודה אוקטביה -התייקרה
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים