שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הבכיר במיקרוסופט שהפך למורה: "הבנתי שאני רוצה לעשות משהו משמעותי"

    אבי נתן החליף את ההתמודדות עם האתגרים בעולם ההייטק באתגר שונה - ללמד בני נוער מתמטיקה. לאחר שפרש מחברת מיקרוסופט בה שימש בין היתר מנכ"ל מרכזי הפיתוח בישראל הוא מתייצב בבית הספר בתפקידו החדש כמורה. "עכשיו אני צריך להיות מעניין כדי לזכות בקשב של התלמידים", הוא מספר באולפן ynet

     

    צפו באולפן ynet: ריאיון עם אבי נתן    (צילום: ירון ברנר)

    צפו באולפן ynet: ריאיון עם אבי נתן    (צילום: ירון ברנר)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    אחרי שבמשך שנים נדרש אבי נתן (61) להתמודד עם פתרון בעיות מסובכות, עמידה ביעדים ולחץ במסגרת תפקידו כמנכ"ל מרכזי הפיתוח של מיקרוסופט ישראל, הוא מתמודד היום לאחר שפרש מהחברה בשנת 2012 עם אתגר קצת שונה: לנסות להנחיל לבני נוער ידע במתמטיקה בכובעו השני כמורה בחטיבת ביניים בקרית טבעון.

     

    רבעון טוב למיקרוסופט: הכתה את תחזיות הרווח וההכנסות

    דו"חות מיקרוסופט מזניקים את החברה לשווי הגבוה בעולם

    רונית אטד מונתה למנכ"לית החדשה של מיקרוסופט ישראל

     

    אז מה גרם לו להפוך למורה לאחר קריירה מפוארת של כ-23 שנים במיקרוסופט שכללה שורה של תפקידים תובעניים? "אחרי שהחלטתי לפרוש ולצאת לפנסיה כדי לנוח, הבנתי שאני רוצה לעשות משהו משמעותי", הוא מספר באולפן ynet. "גם במיקרוסופט יצא לי להתנדב בתחום החינוך ומשם זה התגלגל. התחלתי בהתנדבות בעמותה שנקראת "שיעור אחר" של קרן טראמפ ויצא לי לראות איך נראית כיתה היום".

     

    ומה חשבת על זה?

    "זה היה מעניין מאוד, שונה מאוד ומאתגר מאוד. זה לא עניין של משמעת, זה עניין גם של מוטיבציה, במה התלמידים עסוקים. בסוף, אתה מבין שזה אחד הדברים החשובים שיש לחברה לעשות. בעיניי, החינוך הוא אחד מהדברים המרכזיים שצריך לחשוב עליהם, ולכן זה התגלגל עם סימן של שאלה האם אני יכול להיות מורה, אבל לא עם סימן שאלה אם חינוך זה חשוב ובסוף הגעתי להיות מורה".

    אבי נתן ()
    אבי נתן

    נתן מוצא קווים דומים אך גם שונים בין שני עיסוקו הקודם לנוכחי. "בסופו של דבר יש איזושהי משימה ואתה צריך לעשות אותה ורוצה לעשות אותה הכי טוב", הוא מסביר. "אתה משקיע מחשבה בלפני, אתה משקיע מחשבה בזמן ואתה משקיע מחשבה אחרי. אלה הדברים שצריכים גם כאיש הייטק וגם כאיש הוראה. בשני המקרים זה מאוד מאתגר. כמובן שהשיח עם ילדים הוא לגמרי שונה".

     

    מצליחים להקשיב לך? אנחנו מדמיינים את בני הנוער היום באינסטגרם תוך כדי שיעור, יש להם ראש למשוואות?

    "אינסטגרם תוך כדי שיעור זה פחות בעיה אבל בלי ספק, תשומת לב, קשב, כל הדברים האלה הם אתגר ואתה צריך להיות מעניין. יתרון אחד, רוב התלמידים מכירים בעובדה שמתמטיקה זה חשוב. זה לא בהכרח אצלי המחויבות, אבל הסיכוי שיגידו לא אכפת לי או לא יודע מה הוא הרבה יותר קטן".

     

    אתה לא מרגיש שינוי בקריירה בעקבות המעבר הזה?

    "ממש לא, אני בעיקר אוהב את ההווה. אני רוצה להודות לטכניון, ש'תוכנית מבטים' שלו גרמה לי לבדוק אם אני בכלל רוצה להיות מורה מבלי לעשות איזושהי מחויבות. אני חושב שכל מי שרוצה להיות מורה בהחלט מומלץ לו לשקול את זה, אולי הוא יאהב את זה".

     

    אתה תקבל מדליה באירוע בוגרי הטכניון, ספר לנו על זה.

    "המדליה ניתנת למי שבוגר הטכניון, ואני עשיתי תואר ראשון ושני בטכניון בהנדסת תוכנה. ומעבר לזה התרומה בתעשייה שזה כמובן הבאת מיקרוסופט בישראל. לקחתי חלק משמעותי בהקמת החברה וכניסת המנכ"ל וכו'. מיקרוסופט הייתה חברת התוכנה הבינלאומית הראשונה אחרי שהיו רק חברות חומרה, וגם כל נושא החינוך, התנדבויות וכו'".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים