שתף קטע נבחר

שריל סנדברג בישראל: "נרוויח את אמון הציבור במעשים, לא בדיבורים"

סמנכ"לית התפעול של פייסבוק השיקה מתחם חדש לסטארט-אפים בישראל, והתייחסה למערכת הבחירות הקרובה: "עובדים קשה במניעת הפצה של פייק ניוז"

בתזמון בעייתי, ועל רקע חשיפת ההאזנות של פייסבוק לשיחות משתמשים במסנג'ר, הושק היום (ד') מתחם הסטארט-אפים החדש של פייסבוק בישראל, בנוכחות מס' 2 בחברה - סמנכ"לית התפעול, שריל סנדברג. מתחם ה-"Playground" החדש אמור להוות בית עבור האקוסיסטם הישראלי, ובו פייסבוק תקיים אירועים, מיטאפים, תוכניות מנטורינג ועוד. אירוע ההשקה מהווה שיא בביקורה של סנדברג בישראל, במהלכו נפגשה עם הנשיא רובי ריבלין, וקיימה פגישות גם עם מנהלי קהילות, יזמים ועורכים בכירים.

 

מתוך אירוע ההשקה של פייסבוק (צילום: סיוון פרג')
שריל סנדברג (משמאל) ועדי סופר תאני. מתוך אירוע ההשקה(צילום: סיוון פרג')

 

"חייתי בישראל מגיל שנה עד שנתיים", סיפרה סנדברג, "וכמה מהמילים הראשונות שלי היו בעברית". היא שיתפה כי "אומת הסטארט-אפ" משמעותית עבור פייסבוק ברמה הגלובלית, בעקבות אחוז גבוה של חברות וסטארט-אפים שפועלים בישראל. "יש כאן סטארט-אפ על כל 15,000 איש", אמרה.

 

סנדברג נגעה בקצרה בפגיעה המשתמשכת באמון המשתמשים בפייסבוק: "אנחנו מאמינים, ואני מאמינה, שטכנולוגיה יכולה להיות כוח אדיר לטובה. אבל כדי שהטוב ימשיך, אנחנו יודעים שעלינו להרוויח את אמון הציבור, ולוודא כי אנשים בטוחים בפלטפורמות שלנו. ואנחנו יודעים שזה לא יקרה בעזרת מה שאנחנו אומרים, אלא על-ידי מה שאנחנו עושים".

 

היא התייחסה גם למערכת הבחירות הקרובה: "זה עקרוני במיוחד כרגע בישראל, בדרך למערכת בחירות מאוד חשובה. בעבר אנשים מסביב לעולם ניסו להשתמש בפייסבוק כדי להתערב במערכות בחירות. וכעת, אנחנו מכירים את האיום, ובנינו מערכות הגנה נגדו. אנחנו עובדים קשה כדי למנוע הפצה של פייק ניוז יחד עם שותפים מקומיים. למדנו בדרך הקשה שאבטחה מקוונת היא משימה שאף פעם לא נגמרת".

 

סנדברג מכהנת בתפקידה כסמנכ"לית התפעול של פייסבוק מאז שנת 2008, והיא אחראית, הלכה למעשה, על הצד העסקי ועל מדיניות החברה. היא נחשבת לאחת הנשים החשובות ביותר בתעשיית ההייטק העולמית, ושימשה בעבר גם כמנהלת עסקית בגוגל.  

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים