שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    "חבר": רוצה להיות מועדון הצרכנים החדשני בישראל

    "חבר" פועל כל הזמן למיצובו כמועדון צרכנות מוביל בישראל ומחזק את החיבור עם עמיתיו בעזרת הטבות, פעילויות ומבצעים מותאמים אישית ובעלי ערך מוסף. בין היתר, מקדם המועדון אורח חיים בריא, מלווה ומסייע לעמיתים בניהול פיננסי ועורך כנסים וירידים לאורך כל השנה

    בשיתוף Superbrands

     

    פעילותו של "חבר" החלה בשנת 1963, כשצה"ל הקים עמותה שמטרתה להעניק הטבות אשראי למשרתי הקבע. ב-1988 הורחבו ההטבות גם לתחום תרבות הפנאי, וב-1993 נוסדה חברת הבת "מועדון חבר צרכנות", הכוללת גם את אנשי כוחות הביטחון. כך הפך "חבר" לאחד ממועדוני הלקוחות הראשונים והמצליחים בישראל.

     

    החזון המנחה את "חבר" הוא מחויבות בלתי מתפשרת למקצוענות במתן השירותים הטובים והאיכותיים ביותר לעמיתים ובני משפחותיהם, בכל תחומי החיים, תוך יכולת מתמדת להמציא את עצמו בכל פעם מחדש, בהתאם לרוח התקופה. "חבר" מעניק לעמיתיו גישה לתחומים מגוונים: ביטוח, פיננסים, תרבות הפנאי, צרכנות, נדל"ן, רכב, תיירות, קידום אורח חיים בריא ועוד.

     

    סופרברנדס 2019  ()

    האתגר השיווקי

    בשנים האחרונות הפך שוק מועדוני הלקוחות ומועדוני הצרכנות לתחרותי ביותר, כשעל פי ההערכות, כל ישראלי חבר ב-3-5 מועדונים ומקבל מכל אחד מהם הטבות ופרסומים ממוקדים.

     

    האתגר השיווקי של "חבר" גדול במיוחד מאחר שאינו יכול להגדיל את בסיס לקוחותיו מעבר לקהל משרתי הקבע, גמלאי צה"ל ועובדי כוחות הביטחון.

     

    כתוצאה משינויי השוק והאילוצים המבניים של "חבר", ניצבים בפני המועדון 3 אתגרים מרכזיים: הרחבת השימוש במוצרים ובשירותים של המועדון, חיזוק המעורבות והקשר עם העמיתים, ושמירה על מובילות המותג.

     

    הפתרונות היצירתיים

    "חבר" שם לו למטרה להיות רלוונטי, יצירתי וחדשני ולייצר ערך משמעותי שייצור בידול מובהק וקשר הדוק יותר עם העמיתים. מטרתו להפוך ממועדון קלאסי, לכזה העוטף את עמיתיו ברוב תחומי החיים ומייצר עבורם ערך מוסף. במסגרת אסטרטגיה זו, "חבר" הרחיב את פעילותו לקטגוריות חדשות.

     

    פלוס לחיים

    במסגרת זו מציע "חבר" לעמיתיו מבחר תכנים, פעילויות והטבות המקדמות אורח חיים בריא. המועדון מעניק הנחות גבוהות למועדוני כושר ובהרשמה למרוצים השונים בארץ, מספק מידע על תזונה נכונה, מציע את האפשרות להצטרף לקבוצות אימון, יוצר שיתופי פעולה עם רשתות להטבות ברכישת ביגוד וציוד ספורט ועוד.

     

    בנוסף, באתר "חבר" קיים מתחם תוכן במסגרתו עולות כתבות אובייקטיביות המעשירות את הידע בנושאים משתנים ובהתאם למועדים ולתקופות בשנה.

     

    פרסונליזציה

    ב"חבר" עושים שימוש במערכות מידע מתקדמות ומבצעים ניתוחי נתונים בכלי BI (בינה עסקית) במטרה לדייק את מודל הפעילות ולהציע לעמיתים שירותים ומוצרים המתאימים להם באופן אישי.

     

    צרכנות

    בנוסף להנחות שוטפות במגוון בתי עסק, עמיתי "חבר" זכאים לכרטיסים נטענים ייחודיים, המעניקים 30% הנחה במגוון רשתות, בתי עסק, מסעדות ובתי קפה בפריסה ארצית. כמו כן, פעמיים בשנה, לפני פסח וראש השנה, מתקיים יריד "חבר" בו נוטלים חלק מגוון רחב של חברות ומותגים בכל תחומי החיים, המעניקים לעמיתים הנחות בלעדיות.

     

    ליווי פיננסי וביטוחי

    ב"חבר" הבינו כי מדובר בתחום מאתגר ובהזדמנות נוספת לחיזוק הקשר האישי ויצירת ערך מוסף לעמיתים. המועדון השיק את קטגוריות הפיננסים והביטוחים תחת שפות מיתוגיות חדשות, מפרסם כתבות ומאמרים להנגשת המידע ומפיק כנסים בהם עמיתים מוזמנים לשמוע הרצאות ולקבל הצעות ערך ייחודיות.

     

    ל"חבר" גם שירות ייחודי: צ'ק אפ פיננסי וביטוחי - מפגש אישי במסגרתו מבוצעת סקירה של תלושי השכר, קופות הגמל, הכיסויים הביטוחיים, תיקי ההשקעות ועוד. כל זאת בנוסף למגוון רחב של מוצרים ושירותים פיננסיים וביטוחיים, כגון תוכניות ליווי כלכליות אישיות בעזרת יועץ כלכלי-משפחתי צמוד, ייעוץ משכנתא, ייעוץ בנושא החזרי מס, מגזין דיגיטלי, תוכניות חיסכון ייחודיות ועוד.

     

    חיזוק הקשר האישי

    מועדון "חבר" מוביל את מדיניות "העמית במרכז" ורואה במתן שירות ערך אסטרטגי. חוויית השירות נשענת על ערכים של אחריות, אמינות, מקצועיות, חדשנות ומגע אישי, המייצרים שביעות רצון גבוהה בקרב העמיתים. העמקת הקשר האישי עם העמיתים מתבצעת באמצעות מגוון ערוצי שירות ישירים בהם: ווטסאפ, צ'אט אנושי, מייל ישיר, מפגשים עם המנכ"ל ועוד. בנוסף, נפתחה תיבת הצעות ייעול המזמינה את העמיתים לשתף את "חבר" ברעיונות והצעות לשירותים ולמוצרים חדשים.

     

    ב"חבר" מאמינים בשקיפות, ולכן, יזמו גם את "חבר משתף" - אגרת המופצת בדוא"ל לעמיתים ומציגה את "מאחורי הקלעים" של העשייה הרבה במועדון. בנוסף, במסגרת פעילות "שלבים בחיים", נשלחות לעמיתים ברכות ומתנות אישיות באירועים מיוחדים, בשלבים שונים בחייו ובחיי משפחתו.

     

    חיבור לשטח

    כחלק מהתפיסה האסטרטגית של המועדון, הוחלט להגדיל את כמות המפגשים הפרונטליים עם העמיתים באמצעות אירועים תומכים וכך גם לחזק

    את קהילת "חבר". בין האירועים: כנסים פיננסים למשרתי קבע בבסיסים ולגמלאי צה"ל ברחבי הארץ; כנסי "חבר" לקבע שנערכים אחת לרבעון ומיועדים למשרתי קבע חדשים וכוללים ארוחת בוקר, הצגת המועדון ופעילותו על ידי המנכ"לית מישל מלמד, מופע סטנד אפ ועמדות שירות בתחומי הפיננסים והביטוח; יריד "חבר" מרקט שמתקיים פעמיים בחודש בבסיסי צה"ל וכולל דוכנים עם מוצרים שונים, רובם של גמלאי צה"ל ועוד.

     

    חיזוק האמצעים הדיגיטליים

    המועדון חיזק את הכלים הדיגיטליים שהוא מפעיל. האתר המותאם למובייל שודרג ומספק חוויית משתמש נוחה יותר, הוקם ערוץ "חבר TV" שמרכז סרטונים קצרים מכל עולמות התוכן של המועדון, ונפתח ערוץ טלגרם שבמסגרתו נהנים העמיתים מעדכונים שוטפים, הטבות ומבצעים, לפני כולם.

     

    תרומה לקהילה

    פעילות "חבר" למען הקהילה מחזקת את הקשר של העמיתים עם המועדון ואת תחושת המחויבות ההדדית ונעשית בשלושה מישורים:

    התנדבות עמיתים - "חבר" יצר שיתופי פעולה שונים ומאפשר לעמיתים לקחת חלק בפעילויות למען הקהילה באמצעות אתר המועדון בו קיים אזור המאפשר התנדבות.

    התנדבות עובדים - אחת לחצי שנה מתכנסת ועדת האחריות החברתית של "חבר" שמציעה לעובדים שלל פעילויות התנדבותיות.

    שילוב עמותות באירועי "חבר" – מספר הקילומטרים שרצים בפועל במרוץ "חבר" השנתי מתורגם לתרומה כספית. בנוסף, במסגרת יריד הצרכנות שנערך פעמיים בשנה, ניתנים שטחי מכירה לעמותות. המועדון מקפיד על רכישת מתנות לאירועים מעמותות לאזרחים עם צרכים מיוחדים.

     

    תוצאות

    מסקרים שוטפים שעורך המועדון, עולה כי הוא הצליח לבדל עצמו ממועדונים אחרים ולהדק את הקשר עם עמיתיו. בנוסף, "חבר" שומר בהצלחה על מיצובו הגבוה כמועדון צרכנות מוביל שנהנה משביעות רצון הולכת וגוברת מדי שנה.

     

    דברים שלא ידעת על "חבר"

    • הסלוגן הראשון של "חבר" היה "טוב לי בחֶבֶר".
    • 4 צבעי הלוגו מבטאים את תחומי המועדון: כתום - שירות וקשרי עמיתים; תכלת - פיננסים וביטוח; ירוק - צרכנות; סגול - תרבות הפנאי.
    • למעלה מ-80% מהעמיתים משתמשים באופן קבוע בשירותי "חבר".
    • "חבר" נמצא בקשר שוטף עם מעל ל-3,000 שותפים עסקיים.
    • שירות מהיר במוקד הטלפוני: 88% מהשיחות נענות תוך 59 שניות, זמן ההמתנה הממוצע - 22 שניות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    חבר
    סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
    מישל מלמד, מנכ"לית
    אושרת פרידריך, ראש תחום שיווק
    מומלצים