שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    איקאה מול אמזון וגוגל: למי יש חכם יותר
    חברת איקאה נכנסת לתחום הבית החכם בהשקעה משמעותית. החברה מתכוונת להרחיב את קו מוצרי הבית החכם שלה ולהציע שילובים מפתיעים בין ריהוט וטכנולוגיה

    היי גוגל, סירי, אלכסה, תגידו שלום ל- TRÅDFRI, אפליקציית הבית החכם של איקאה, שעומדת כנראה לאתגר אתכם ממש בקרוב. חברת איקאה העולמית הכריזה על הקמת חטיבה עסקית חדשה בהשקעה גדולה, שתתמקד בטכנולוגיות הבית החכם ובחדשנות.

     

    איקאה-הבית החכם (צילום: יח
    תאורה חכמה בשליטה מהאפליקציה(צילום: יח"צ)

    בשנים האחרונות איקאה הציגה מספר מוצרים חכמים לבית כמו מנורות שולחן משולבות טעינה אלחוטית של טלפונים, סידרה של נורות חכמות, שקע חשמל חכם ולאחרונה גם סדרת מערכות אודיו חכם מעוצבות בשיתוף חברת הרמקולים SONOS, שהציגו תג מחיר תחרותי מול מחירי המוצרים המקבילים של המתחרים. בעוד כחודשיים היא עומדת להתחיל במכירה של וילונות גלילה חכמים, שניתנים לשליטה באמצעות האפליקציה.

     

    אבל המוצר שצריך להדאיג את המתחרים יותר מכל הוא אפליקציית הבית החכם, ששמה שונה כעת ל-IKEA Home smart. האפליקציה מהווה מרכזת (האב) להפעלת

    כל מוצר בית חכם, כולל אלה של אמזון, אפל וגוגל. באפליקציה הזו טמון פוטנציאל לשילוב של מוצרים חכמים רבים בעתיד, וליצירת אקוסיסטם טכנולוגי חדש, מתחרה באלה של גוגל, אמזון ואפל. עד כה שיתפה איקאה פעולה עם החברות הגדולות ואף הציגה קו מוצרים בשיתוף חברת שיאומי הסינית, שגם לה אקוסיסטם לבית החכם. גם ההייטק הישראלי עשוי ליהנות מההחלטה האסטרטגית של איקאה, ובעבר החברה כבר ביקשה להשקיע בחברות ישראליות.

     

    איקאה-הבית החכם (צילום: יח
    החשמל חכם, הסגנון איקאה (צילום: יח"צ)

     

    עם קהל לקוחות נאמן של 780 מיליון בני אדם שפוקדים מדי שנה את חנויות איקאה ברחבי העולם, לחברה יש יכולת להשפיע משמעותית על שוק הבית החכם. מעבר לזה, לאיקאה יש יתרון ברור של יכולת לתכנן ולעצב רהיטים וציוד ביתי בשלוב עם הטכנולוגיה. בחברת מחקרי השוק IDC מעריכים כי השנה יימכרו בעולם 830 מיליון מוצרים בתחום הבית החכם, וכי עד 2023 יוכפל היקף המכירות ל-1.6 מיליארד מוצרים.

     

    איקאה-הבית החכם (צילום: יח
    ביורן בלוק. יותר מריהוט רגיל(צילום: יח"צ)
     

     

    על רקע זה אפשר להבין את ההחלטה האסטרטגית של איקאה להקים את החטיבה העסקית החדשה. ביורן בלוק, ראש היחידה, אמר: "אנחנו רוצים להמשיך ולהציע מוצרים מתקדמים למספר גדול של אנשים וכדי לעשות זאת אנחנו צריכים לזהות מוצרים ופתרונות מעבר לריהוט ביתי רגיל". היחידה החדשה תהיה אחראית לכל קו המוצרים החדש, מזיהוי הטכנולוגיות ובניית שיתופי הפעולה, ועד למכירות ללקוחות בעולם. מדובר בחטיבה העסקית הגדולה ביותר שהקימה איקאה מאז הקמת חטיבת מוצרי הילדים.

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים