שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הקו החשמלי בין המרכז לירושלים: לא שלם, כן מצליח
    רק בסוף השנה ובאיחור ניכר, צפוי קו הרכבת החשמלי בין ירושלים ותל אביב לעבוד למלוא אורכו. בינתיים משחרר משרד התחבורה נתונים מחמיאים

    הנתונים נחשפים - מעל לשני מיליון נוסעים בתוך פחות משנה: בעוד חודש וארבעה ימים, ה-24 בספטמבר 2019, יציינו בכירי משרד התחבורה שנה להפעלתו של הקו המהיר בין ירושלים לנתב״ג. לרגל המאורע בוחרים כנראה בכירי משרד התחבורה להתעלם מביטולי הרכבות היומיומיים כמעט, לעיתים מספר גדול של רכבות באותו יום, כמו היום (ג') למשל. או מדחיית הפעלתו המלאה של הקו לתאריך בו איש מהנוגעים בדבר עדיין אינו מוכן לנקוב, למעט אמירה כללית על "סוף השנה".  בהקשר זה ראוי להזכיר את הבטחתו של שר התחבורה ישראל כץ, אשר במהלך שנות כהונתו בתפקיד התבצע הפרויקט הענק והיקר. כץ הצהיר בינואר 2018 כי הקו יפתח בחג הסוכות - לפני שנה.

     

    ישראל כץ רכבת ()
    ישראל כץ מבטיח. בינתיים עברה שנה

     

    איחורים, עיכובים, ביטולים או שיבושים, בדבר אחד אין כל ספק - הציבור משווע לקו החדש. ולפי נתונים רשמיים שהגיעו לידי ynet, הציבור מצביע ברגליו גם כאשר הנסיעה אינה מנקודה מובטחת אחת לאחרת אלא רק עד מחצית הדרך, גם כאשר קשה עד בלתי אפשרי לסמוך על כך שרכבת אכן תצא ליעדה. שכן כבר בראשית חודש אוגוסט חצה מספר הנוסעים שהשתמשו בקו את שני מיליון הנוסעים. במילים אחרות, כ-5,000 רכבות מלאות ב-400 נוסעים.

     

    נכון להבוקר, יום ג' ה-20 באוגוסט, הונפקו כשני מיליון ו-45 אלף כרטיסים לנסיעות מתחנת נבון בירושלים לנתב״ג ובכיוון ההפוך. ולאן נסעו מירושלים? 46% מהם המשיכו לאחת מתחנות תל אביב. או בפשטות, מחצית מהנוסעים נדרשים להחליף רכבות כדי להגיע ליעדם, מסרבלים ומאריכים את זמן הנסיעה בניגוד להבטחות השר הקודם. 23% מהיוצאים מירושלים קנו כרטיסי נסיעה לנתב״ג, 5% המשיכו לחיפה, 4% לנהריה, 3% לנתניה ויתר 17% המשיכו לתחנות רכבת שונות בארץ.

     

    על פי הנתונים המתפרסמים לראשונה ב-ynet, המספר הגדול ביותר של הנוסעים בקו נרשם בחול המועד פסח השנה. ב-24 באפריל נסעו בקו כמעט 18 אלף נוסעים. קיבולת הנוסעים המרבית ביום נסיעה עומדת על כמעט 25,000 נוסעים.

     

    לדברי מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים המורכבים ביותר שבוצעו אי

    פעם בישראל. ״מדובר בקו הכולל את הגשרים והמנהרות הארוכים בישראל, והראשון שחושמל. לאחר תקופת הרצה הקו התייצב ועד סוף השנה, הוא צפוי להתחבר לתחנת ההגנה בתל אביב ולחבר את ירושלים למרכז הארץ ולשפלה. בכך, הקו יאפשר לאלפי עובדים הנוסעים את ירושלים וממנה להגיע במהירות ובנוחות לבירה״.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים