שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מרצדס CLA דור ראשון (2013-2018)

    אחרי שהמציאה את קטגוריית הקופה-ארבע דלתות המודרנית עם ה-CLS עשור מוקדם יותר, הביאה מרצדס את הקונספט לפלח שוק רחב (וזול) משמעותית. ה-CLA מבוססת על ה-A קלאס הקומפקטית ומיוצרת לצידה בהונגריה. עברה מתיחת פנים ששיפרה את האיכות והאבזור ונמכרה בארץ מסתיו 2016. דור חדש ומשופר החל להימכר השנה

    קטגוריה: מכוניות כמו-קופה, ארבע דלתות

    דגמים: ארבע דלתות, חמישה מקומות ישיבה.

    טווח מחירים: מ-56 אלף שקל ל-1.6 ליטר ידנית מ-2013, ועד ל-380 אלף שקל ל-2.0 ליטר אוטומטית AMG מאובזרת עם 381 כ"ס מ-2018 (מחירון לוי יצחק)

    תעודת זהות: אחרי שהמציאה את קטגוריית הקופה-ארבע דלתות המודרנית עם ה-CLS עשור מוקדם יותר, הביאה מרצדס את הקונספט לפלח שוק רחב (וזול) משמעותית. ה-CLA מבוססת על ה-A קלאס הקומפקטית ומיוצרת לצידה בהונגריה. עברה מתיחת פנים ששיפרה את האיכות והאבזור ונמכרה בארץ מסתיו 2016. דור חדש ומשופר החל להימכר השנה.

     

    פרטים טכניים: מנועי טורבו, 1.6 ליטר עם 122 או 156 כ"ס, 2.0 ליטר עם 259 או 360 כ"ס (381 כ"ס מסוף 2016). גיר שישה הילוכים ידני נדיר, או שבעה הילוכים רובוטי כפול-מצמדים. הנעה קדמית או כפולה בגרסה החזקה.

    זיהום אוויר: קבוצה 4 עד 13 מ-15. זה לא שמישהו התלבט בין CLA לפריוס.

    בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אויר, ABS ובקרת יציבות (ESC). ללא מערכות אקטיביות מלבד זיהוי רכב בשטח "מת".

    שמירת ערך: מאבדת 20% בשנה אצל לוי יצחק, אבל זוכה לביקוש חזק כמשומשת ובאופן נדיר בשוק היוקרה נמכרת מעל למחיר המחירון.

    מה לבדוק לפני שקונים: השנתונים הראשונים נמכרים כבר במחירים עממיים מאוד, אבל קחו בחשבון שהעלויות השוטפות עדיין גבוהות, בביטוח, בטיפולים ובתיקונים, שמשמעותם הוצאה שנתית נוספת של אלפי שקלים לעומת גולף ואפילו A3. פער גדול בין רמות האבזור שמשפיע גם על המחיר. הימנעו מדגם ה-SE הבסיסי. חלק מהמכוניות נמכרו בדיסקרטיות באפס ק"מ, בדקו ושלמו בהתאם.

    למי היא מיועדת: למי שמסתכל בקנקן.

    למה כן: עיצוב מרהיב, עדיין מסובבת ראשים, ובכל זאת במבנה סדאן שימושי. ביצועים טובים בכל הדגמים, חסכונית בדגמי ה-1.6 ליטר, ובעיקר - מחיר שמאפשר לרבים לרכוש את המרצדס סדאן הראשונה שלהם ולהניח על השולחן מפתח עם אחד הסמלים הנחשקים בשוק הרכב.

    למה לא: הסמל מרצדס, אבל האוטו פחות. הוא צפוף מאחור, בעיקר מרווח ראש מוגבל עקב הגג המשתפל שמכתיב עיצוב הקופה. ההנעה היא בדרך כלל קדמית שגרתית ולא ספורטיבית, תא הנוסעים לא מספיק איכותי ומאובזר ביחס לציפיות ממרצדס (הדגם הבסיסי מגיע עם מסך מולטימדיה "5.6). גם נוחות הנסיעה לא מזכירה מרצדסים גדולות יותר.

    למחפשי מציאות: אודי A3 סדאן המתחרה יותר שימושית ויותר זולה, אבל חסרה את אפקט ההגעה של ה-CLA.

    השורה התחתונה: מכונית הצגה, לטוב ולרע.

    ציון: ***

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים