שתף קטע נבחר

למרות צו בית המשפט: עיכוב נוסף בקו החשמלי

כפי שחשף אתמול ynet, הסכסוך הארוך בין ועד עובדי רכבת ישראל להנהלת החברה מנע היום ניסוי חשוב בהפעלת הקו עד תחנת ההגנה בתל אביב - למרות צו בית משפט שאסר על שיבושים

למרות צו בית משפט שהורה לעובדי הרכבת לשוב לעבודה ולאפשר התקדמות בפרויקט החשמול המתעכב כבר שנים, נסיעת מבחן ראשונה בקו המהיר בין נתב״ג לתל אביב שתוכננה להיום בוטלה. אתמול חשף ynet כי הנסיעה צפויה להתבטל עקב הסכסוך הארוך - שהוביל השנה לאינספור שיבושים קשים - בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים שמעונין לשפר את תנאיו וצפוי לשבש את הניסוי.

 

תחנת רכבת נתב
תחנת הרכבת בנתב"ג - הקו המהיר יגיע רק עד כאן

 

סכנה חדשה להשלמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב

 

לבקשת הנהלת הרכבת, הוציא הלילה (בין חמישי לשישי) בית הדין לעבודה בתל אביב צו מניעה לכל פעולת השבתה, שיבוש או עיכוב של ועד עובדי רכבת ישראל, בכל הקשור לקו החשמלי בין ירושלים לתל אביב - קו שאמור היה לפעול כבר זמן רב בהתאם להבטחות שר התחבורה היוצא ישראל כץ, אך נפתח לבסוף רק בין ירושלים לנתב"ג.

 

ברכבת ישראל טענו הבוקר כי למרות החלטת בית המשפט וצו המניעה להשבתת העבודות לחיבור הקו המהיר מירושלים לתל אביב, ועד הרכבת בראשות גילה אדרעי הפריע לחידוש העבודות ומונע את ביצוען. בשל העיכוב שנגרם, כך ההנהלה, לא תתקיים נסיעת הניסוי שתוכננה להבוקר ונגרם נזק משמעותי ללו"ז העבודות.

 

בהודעה שהוציאה הרכבת הבוקר נמסר: ״ועד הרכבת בראשות גילה אדרעי מפריע לחידוש העבודות, שכבר נדחו בחצי יממה. בשל העיכוב שכבר נוצר, לא יתקיים הניסוי בקטר החשמלי שתוכנן להתבצע הבוקר, וחל עיכוב משמעותי בלו"ז העבודות הצפוף והמאתגר ממילא, בשל תוואי המסילה הפעיל עליו הן מתבצעות.

 

"המשמעות, מלבד הפגיעה בנוסעים שמסלול רכבותיהם שונה כדי לאפשר את העבודות, היא עיכוב בכל העבודות על הקו, המהווה פרויקט לאומי לו מצפים מאות אלפי נוסעים ומנוע צמיחה מרכזי לרכבת. בכך פוגעת הגברת אדרעי בראש ובראשונה בחברת הרכבת ועובדיה, הפועלים ימים כלילות למען התחלת השירות בקו עד תל אביב. בהנהלת הרכבת שוקלים להגיש בקשה לבזיון בית המשפט בעקבות המשך הפרעת הועד, שכבר גרמה לנזק כלכלי לחברה עצמה ונזק שירותי לציבור הנוסעים״.

 

גורם בכיר ברכבת ישראל אמר ל-ynet הבוקר כי ״לא רק שהניסוי בוטל, כך גם כל העבודות האחרות. תשעה צוותי חישמול תוכננו להיום. כרגע רק אחד עובד בלוד. כל השאר לא מקבלים אישור להיכנס לקטעי המסילה בין נתב"ג לתל אביב״.

 

בועד עובדי הרכבת אומרים כי ״הטענות שוב שיקריות ומנותקות מהמציאות. מדובר בנסיון לספין מביך בתגובה לזה שהוועד משקף את המחדלים של הנהלת הרכבת בעל פה ובכתב ובאופן מסודר. 

זו מדיניות של איש אחד, אורי שריר, שמוביל משחקי כוח בניסיון לפגוע בוועד העובדים ובעומדת בראשו. כפי שכתבנו בתגובתנו להחלטת בית המשפט, גם אם עובדי הרכבת יעבדו מידי שבת, ללא הפסקה, קו הרכבת החשמלי מנתב"ג לתל אביב לא יוכל לפעול. לא בגלל העובדים אלא בגלל מחדליה הקשים של הנהלת הרכבת כפי שפורטו במכתב אותו שלחה יו"ר הוועד למנכ"ל הרכבת. בתגובה לגילוי והצפת המחדלים, הנהלת הרכבת מפיצה האשמות כנגד הוועד.

 

"העובדים שאמורים לעשות את נסיעת המבחן נמצאים בעבודה כבר משעות הבוקר וועד העובדים לא מונע ביצוע עבודות. אנחנו מקווים שיהיה בהנהלה מי שיעצור את אורי שריר שנראה שמוביל את הנהלת הרכבת שוב, למלחמות קטנות ומיותרות. ושההנהלה תתחיל להשקיע בלתקן את המחדלים והתקלות ובלשפר את השירות ברכבת.ויפה שעה אחת קודם״.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידן ארבל
רכבת ישראל - עוד עיכובים בפיתוח
צילום: עידן ארבל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים