שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אפליקציית הדיפ פייק שמסעירה את הסינים
    היישום המרשים של טכנולוגיית דיפ פייק מאפשר לכל משתמש להפוך לכוכב הוליוודי תוך שניות, אבל מציף חשש אמיתי מפני פגיעה בפרטיות - ולא רק בגלל העובדה שמדובר באפליקציה סינית

    בזמן שאנחנו עוד מתאוששים מאפליקציה שמגלה למשתמשים איך ייראו בגיל שיבה , הסינים כבר נסחפים אחרי אפליקציה שיכולה להפוך אותם לכוכבים הוליוודיים. אפליקציית Zao הסינית מבצעת החלפת פנים (Face Swap), כך שמשתמשים יכולים לשתול את פניהם במקום אלה של שחקנים מוכרים, בסצינות קולנועיות וטלוויזיוניות פופולריות. מדובר ביישום של טכנולוגיית דיפ פייק, שמצליחה לייצר תוצאות מרשימות - והסינים לא אדישים. במהלך סוף השבוע האחרון האפליקציה טיפסה לראש מצעדי ההורדות בחנויות האפליקציות בסין, והיא הצליחה ללכוד גם את תשומת לבם של משתמשים במערב - באמצעות דוגמאות שנפוצו בטוויטר.

     

    ליאונרדו דיקפריו בסין, לפי אפליקיית ZAO (צילום מסך)
    תיקון עוול היסטורי. הגרסה הסינית של דיקפריו(צילום מסך)

     

    לפי דיווח של בלומברג, האפליקציה שייכת לחברת Momo הסינית, המחזיקה בפלטפורמות דייטינג וסטרימינג. האפליקציה החדשה שלהם מאפשרת ליצור מתמונת פנים אחת קטעי וידיאו די מרשימים מתוך סצינות מפורסמות, אולם מדובר במספר מוגבל של קטעי וידיאו שלתוכם אפשר לשתול את פרצופים חדשים, כך שסביר להניח שהאלגוריתם שבבסיסה אומן על אותם קטעים שוב ושוב. 

     

     

    כדי להשיג תוצאות טובות יותר, האפליקציה מציעה להשתמש במספר תמונות - לפי הוראות מובנות שהיא משגרת למשתמשים - למשל צילום פנים עם פה פתוח ופה סגור. אבל גם אם מסתפקים בשימוש בתמונה אחת, התוצאות המרשימות שמיוצרות על-ידה כבר עושות כותרות בכל העולם. אבל תשומת הלב הזו לא בהכרח חיובית: לצד ההתפעלות מהיישום המוצלח של דיפ פייק, עולות גם חששות בנוגע לפגיעה ממשית בפרטיות המשתמשים.

     

     

    מתוך תנאי השימוש באפליקציה עולה כי החברה מחזיקה בזכויות בלעדיות על כל התוכן שיוצר על ידי המשתמשים - והיא רשאית לעשות בו ככל העולה על רוחה. העובדה שהאפליקציה נמצאת בבעלות של חברה שעוסקת בתכני וידיאו ודייטינג מטרידה במיוחד, ומשתמשים מביעים חשש כי ימצאו את הסרטונים שלהם - וכמובן את הפרצופים שלהם - מככבים בכל מיני פינות פחות מקובלות ברשת. אל מול החשש הזה, החברה שחררה תגובה ולפיה היא מתחייבת לעשות שימוש בתמונות המשתמשים רק לצורכי שיפור היכולות של האפליקציה ובמסגרתה.

     

    ויש גם חשש כללי יותר, זה שאפליקציות פופולריות נוספות נאלצו להתמודד איתו: יש מי שטוענים כי הפופולריות של האפליקציה משחקת ישירות לידי שלטונות סין, שמקבלים גישה מיידית למאגר תמונות פנים של כלל האזרחים - טענה שמעלה קצת גיחוך בטוויטר, לאור העובדה שממילא סין מרושתת מצלמות וזיהוי פנים במרחב הציבורי הוא פרקטיקה מקובלת למדי בתחומי המשטר שלה.

     

    ויש מי שבכל זאת מעדיפים לראות את חצי הכוס המלא, ומדגישים כי האפליקציה עושה תיקון תרבותי היסטורי לחוסר הייצוג האסייתי בתרבות המערבית, בהוליווד, על המסכים הגדולים והקטנים כאחד. האפליקציה לא זמינה כרגע מחוץ לחנויות הסיניות, אבל סביר להניח שמאוד בקרוב נקבל גם אנחנו גישה לאפליקציות שעושות עבודה דומה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים