שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    יונדאי i10 החדשה נחשפה - לא ברור מתי תגיע

    עיצוב חדש, מנועים מוכרים, מערכות בטיחות ותיבת הילוכים רובוטית. הדור החדש של ה-i10 נחשף לקראת תערוכת פרנקפורט

    אחרי תקופה ארוכה של טיזרים ורמיזות, חושפת יונדאי באופן רשמי את ה-i10 החדשה. היבואנית המקומית עדיין לא מסרה מידע בנוגע לתאריך ההגעה לישראל, אבל כבר בשלב זה נראה כי צפויה לה בעיה לא פשוטה שכן במקום תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית, היא תצויד בתיבת חמישה הילוכים ידנית או רובוטית חד-מצמדית שסובלת מתדמית בעייתית בשוק הרכב עקב אופי פעולה לא מהוקצע. מכלמוביל נמסר כי בחודשים הקרובים יבדקו האפשרויות מול היצרנית למציאת פתרון שישלב תיבת הילוכים שונה ופופולארית יותר.

     

    יונדאי i10 ()

    הדור החדש של ה-i10 מציג התקדמות משמעותית בעיצוב, שיהיה מעתה זוויתי ובולט מבעבר. ה-i10 כוללת סבכה קדמית רחבה עם פנסי לד לתאורת יום, ומאחור ניכרים צמד פסי רוחב המשתלבים ביחידות התאורה. יונדאי מרחיבה גם את אפשרויות הצביעה לרבות צביעה שונה לגג.

     

    יונדאי i10 ()

    המימדים החיצוניים מצביעים על גידול קל של 2 ס"מ לרוחב וחצי ס"מ לאורך, בעוד מימד הגובה קוצץ ב-2 ס"מ בהשוואה לדור היוצא. בסיס הגלגלים צמח ב-4 ס"מ משמעותיים המאפשרים ליונדאי להבטיח שיפור במרחב המחייה לנוסעים. נפח תא המטען זהה לדור היוצא עם 252 ליטרים, אך סף ההטענה הונמך בכ-3 ס"מ לטובת נוחות הגישה.

     

    יונדאי i10 ()

    בתא הנוסעים יוצעו ארבעה שילובי צבעים שונים לבחירה, עם מימד רוחב מודגש בעזרת פתחי מיזוג שהוסטו לכיוון הדלתות. ביונדאי מציינים כי שדה הראיה שופר הודות להנמכת קו החלונות של הרכב בכסנטימטר מלפנים ומאחור.

     

    יונדאי i10 תציע מסך מולטימדיה בגודל "8 עם קישוריות Android Auto ו-Apple Car Play. בנוסף כוללת המערכת גם ניווט מובנה, מצלמת רוורס וקישור לאפליקציה המאפשרת שליטה מרחוק על נעילת הרכב ואיתור מיקומו. כן תוצע טעינה אלחוטית לסלולארי.

     

    יונדאי i10 ()

    בניגוד לדור היוצא, ה-i10 החדשה תוצע עם מערך מלא של אביזרי בטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה (לראשונה בסגמנט), מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מערכת להתראת עייפות ואזהרה על חריגה מהמהירות המותרת.

     

    היצע המנועים לא שונה מזה המוצע כיום ב-i10 ובאחותה התאומה קיה פיקנטו. המנוע הקטן יהיה בנפח 1.0 ליטר עם 3 צילינדרים והספק מירבי של 67 כ"ס, ואילו המנוע הגדול יהיה בנפח 1.2 ליטרים עם 4 צילינדרים והספק מירבי של 84 כ"ס. נתוני הביצועים ותצרוכת הדלק טרם פורסמו. לשני המנועים תוצמד מערכת לדימום מנוע בעמידה. את ה-i10 ניתן יהיה לרכוש עם חבילת "אקו" בעלת יחסי העברה ארוכים יותר לטובת חסכון בדלק, ארבעה מקומות ישיבה בלבד וחישוקי "14 קטנים יותר - כמו-גם צמיגים שונים.

     

    הכותב חבר מערכת iCar

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים