שתף קטע נבחר

מכירות רכב: קו ה-200 אלף נחצה, ההאטה מתחזקת

חודש אוגוסט לא האיר פנים למרבית יבואניות הרכב, אך יש מספר יוצאות דופן. טויוטה הייתה כוכבת החודש בזמן שקיה וסקודה סיימו מאוכזבות. יונדאי ממשיכה להוביל את השוק

200 אלף ועוד 354 מכוניות חדשות עלו על כבישי ישראל במהלך החודשים ינואר-אוגוסט, אך מדובר בחודש חלש במיוחד שהגדיל את הפער בין נתוני 2019 לתקופה המקבילה ב-2018. במהלך אוגוסט נמסרו 19,279 מכוניות חדשות, ירידה של כ-20% לעומת אוגוסט אשתקד בו נמסרו 23,548. כל זאת בירידות של מרבית יבואניות הרכב.

 

בנטלי קונטיננטל GT ()
בנטלי - התקבלה בשוק הישראלי בזרועות פתוחות

 

בין היצרניות הבכירות רושמת טויוטה חודש מוצלח במיוחד בו סיימה ראשונה - ובפער גדול מיונדאי וקיה. היצרנית היפנית שנהנית מהצלחה צפויה של הקורולה החדשה סיימה את החודש עם 3,121 מכוניות חדשות שעברו ללקוחות החברה, רבות מהן בציי רכב ובעסקאות ליסינג שונות. טויוטה הממוקמת שנייה בטבלת המסירות מכרה 28 אלף מכוניות חדשות, זינוק חד לעומת התקופה המקבילה ב-2018 בה מסרה כ-21.5 אלף מכוניות. 

 

מובילת השוק יונדאי סיימה את חודש אוגוסט שנייה עם 2,900 מכוניות חדשות וכ-33.2 אלף מכוניות חדשות מתחילת השנה, כמעט ללא שינוי מאשתקד. בין השלוש הממוקמות באורח קבע בצמרת טבלת המסירות, קיה היא המפסידה הגדולה בינתיים. היצרנית הדרום קוריאנית ששייכת לקונצרן יונדאי מסרה בחודש החולף כ-2,000 מכוניות (לעומת כ-3,500 באוגוסט 2018), לדברי היבואנית עקב מצוקת מלאי של דגמיה הפופולריים נירו ופיקנטו. מתחילת השנה נמסרו כ-25 אלף מכוניות קיה חדשות, לעומת כ-28 אלף בתקופה המקבילה.

 

במקום הרביעי ממוקמת סקודה עם 1,140 מכוניות חדשות שמסרה באוגוסט וסך מסירות מתחילת השנה של 14,463 (ירידה של כ-1,500 מכוניות). המותג הצ'כי מקדים את מיצובישי היפנית, ולצד טויוטה הוא המותג היחיד שרושם עלייה השנה כעשרת המותגים הבכירים, עם כ-12 אלף מכוניות חדשות לעומת כ-10.7 אלף אשתקד. סוזוקי שישית בטבלה עם ירידה קלה של כאלף מכוניות השנה, בעוד מאזדה המשיקה היום (ד') את ה-3 החדשה ממוקמת אחריה עם ירידה חדה מכ-11 אלף מכוניות אשתקד לכ-9,000 השנה.

 

ניסאן, רנו וסיאט סוגרות את העשירייה המובילה. שתי הראשונות המיובאות על-ידי חברת קרסו רושמות ירידות (כמו-גם אינפיניטי, המותג הנוסף המיובא על ידה). המותג היפני רושם צלילה חדה מכמעט 12 אלף אשתקד לכ-8.5 אלף השנה. גם המותג הצרפתי יורד בחוזקה: מ-8,557 ל-7,253. סיאט הספרדית מאבדת השנה כ-500 מכוניות בסך המסירות ועומדת על 6,242 מכוניות חדשות.

 

גם בשוק היוקרה נרשמות ירידות, למעט מספר יוצאות דופן. לצד נתונים פחות מחמיאים לאודי (3,056-3,505), מרצדס (2,595-3,125) וב.מ.וו (2,085-2,512), רושמים המותגים וולוו ולקסוס שיפור. הראשון עולה במספר אחוזים ל-1,269 מכוניות חדשות מתחילת השנה, המותג היפני צומח ביותר מ-10% ל-1,216 מכוניות. מותג ג'יפ מזנק בחדות מ-700 ל-1,000 מכוניות בשמונת החודשים הראשונים, בעוד מותג היוקרה האמריקאי קדילאק צונח בכ-25% השנה.

 

עוד ראויים לציון: MG הסיני שיותר ממכפיל השנה את מכירותיו, לנד רובר ו-DS שעולים השנה בעשרות אחוזים ומותג הפאר בנטלי שנכנס לשוק השנה ומכר עד עתה מספר מרשים של 25 מכוניות חדשות מדגמי בנטיאגה וקונטיננטל GT. 

 

רשימת המותגים הנמכרים ביותר בינואר-אוגסט 2019: 

1. יונדאי, 33,185

2. טויוטה, 28,000

3. קיה, 25,008

4. סקודה, 14,463

5. מיצובישי, 12,010

6. סוזוקי, 9,594

7. מאזדה, 8,848

8. ניסאן, 8,644

9. רנו, 7,253

10. סיאט, 6,242

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
קורולה החדשה - מזניקה את טויוטה
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים