שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    יוטיוב הפרה פרטיות ילדים ותשלם 170 מיליון ד'
    פלטפורמת שיתוף הסרטונים של גוגל אספה מידע על ילדים באופן לא חוקי על מנת להציג להם פרסומות ממוקדות. היא הסכימה לשלם קנס ולערוך שורה של שינויים במדיניות במסגרת פשרה

    גוגל תשלם קנס בגובה 170 מיליון דולר ותערוך שורה של שינויים במדיניות על מנת להגן על הפרטיות של הילדים המשתמשים ביוטיוב, פלטפורמת שיתוף הסרטונים שבבעלותה - כך פורסם אחר הצהריים (יום ד') בכלי תקשורת בארה"ב.

     

    פעוט צופה בטאבלט (צילום: shutterstock)
    סוף לטרגוט ילדים ביוטיוב(צילום: shutterstock)

     

    מדובר בהסכם פשרה עם נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב (FTC) ועם התובע הכללי של מדינת ניו יורק, שאליו הגיעו הצדדים לאחר שהרגולטורים האשימו

    את החברה בכך שאספה מידע אישי על ילדים באופן בלתי חוקי על מנת לטרגט אותם בפרסומות. בדרך זו גרפה החברה לכיסה מיליוני דולרים.

     

    הקנס יתחלק בין ה-FTC, שתקבל 136 מיליון דולר, לבין מדינת ניו יורק, שתקבל 34 מיליון דולר. מדובר בקנס הגדול ביותר שהטילה ה-FTC בעקבות פגיעה בפרטיות של ילדים. השיא הקודם היה הקנס שהוטל מוקדם יותר השנה על הבעלים של אפליקציית טיקטוק, וגובהו היה 5.7 מיליון דולר בלבד.

     

    במסגרת הסכם הפשרה, התחייבה יוטיוב לבקש מבעלי ערוצים בפלטפורמה לתייג תוכן המיועד לילדים על מנת שבסרטונים מסוג זה לא יופיעו פרסומות ממוקדות. כמו כן, יוטיוב נדרשת לקבל הסכמה של הורים על מנת לאסוף או לשתף מידע על ילדיהם.

     

    יוטיוב (צילום: shutterstock)
    יוטיוב. שינויים בפלטפורמה(צילום: shutterstock)

     

    ההסכם התקבל על-ידי ה-FTC ברוב של שלושה רפובליקנים מול שני דמוקרטים. "מדובר בניצחון חשוב עבור מיליוני הורים שהילדים שלהם צופים בתוכן המיועד לילדים ביוטיוב", נמסר מטעמם של היו"ר הרפובליקני של ה-FTC, ג'ו סימונס, ועמיתתו כריסטין ווילסון. המבקרים, מנגד, טוענים כי קנס של 170 מיליון דולר הוא קטן מדי כאשר מדובר באחת החברות הגדולות והרווחיות בעולם.

     

    בלי תגובות והתראות 

    מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווייציצקי, הגיבה להחלטה בפוסט שפרסמה בבלוג של החברה. "החל מעוד ארבעה חודשים, נתייחס למידע של כל מי שצופה בתוכן לילדים ביוטיוב כמידע שמגיע מילד, בלי קשר לגיל של המשתמש. זה אומר שנגביל את איסוף המידע והשימוש בו רק למה שנחוץ כדי לתפעל את השירות. אנחנו גם נפסיק להציג מודעות מותאמות אישית כאשר צופים בתוכן לילדים, וכמה פיצ'רים לא יהיו זמינים יותר - למשל תגובות והתראות".

     

    בנוסף גילתה ווייציצקי כי בכוונתה להקים קרן שתעניק 100 מיליון דולר ליוצרי תוכן איכותי לילדים ביוטיוב.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    יוטיוב הפרה פרטיות של ילדים
    צילום: shutterstock
    מומלצים