שתף קטע נבחר

אייקון על הכביש: פולקסווגן פונה לכל הקהלים

בענף הרכב הרגיש לשינויים ואשר כולל כוח קנייה נמוך יחסית, פולקסווגן משמרת את הצלחתה בזכות ייצור דגמי רכב איקוניים ובעזרת אסטרטגיה תקשורתית אלגנטית, המסתמכת על חדשנות מוצרית ותדמית אמינה וטרנדית

בשיתוף Superbrands

 

פולקסווגן הוא מותג הרכב המרכזי של קבוצת פולקסווגן העולמית (VW), המחזיקה מספר מותגים נוספים - בהם אאודי, סקודה, סיאט, בנטלי, למבורגיני, פורשה, בוגאטי, סקאניה, דוקאטי ומאן. כל מותג בקבוצה מהווה יחידה עצמאית ונפרדת בעלת צביון ייחודי. לארץ מיובאים רכבי המותג על ידי חברת צ'מפיון מוטורס - היבואנית הרשמית של הקבוצה.

 

לאורך שנים בלטה פולקסווגן בזכות ייצור דגמי רכב איקוניים. דגם החיפושית היה לאייקון הראשון של המותג, ולמכונית הראשונה שסיפקה תחבורה נגישה למיליוני צרכנים. דגמים אחרים של המותג זכו אף הם לתהודה בתרבות הרכב העולמית. החל משבעה דורות של דגם הגולף, הפאסאט היוקרתית ועד השקת הפולו בגרסתה השישית.

 

בתעשיית הרכב העולמית נתפסת פולקסווגן כמי שמכתיבה סטנדרטים מקצועיים וטכנולוגים גבוהים ביותר. זאת, בזכות ערכי הליבה של המותג - המציע ללקוחות כלי רכב אטרקטיביים, בטוחים וידידותיים לסביבה, המציבים סטנדרטים מהגבוהים בעולם. במחצית שנות התשעים קבעה פולקסווגן תקן חדש לאיכות ההגשה בפנים הרכב.

 

לאורך השנים בלט המותג גם בזכות המהלכים השיווקיים שלו, בהם קמפיינים הזכורים לטובה בהיסטוריית הפרסום של התעשייה בעולם - בהם קמפיין Think Small שהושק ב-1959, קמפיין החיפושית בשנות ה-60' וקמפיין דארת' ויידר, הילד המחופש לכוכב סדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" משנות האלפיים.

 

בשנים האחרונות ממצבת את עצמה פולקסווגן כמותג עדכני הפונה לקהל הצעיר, עם סדרת קמפיינים באווירה דינמית, חופשית וצעירה. בנוסף, מדגישים בפולקסווגן את חיבור המותג הגרמני לעיר ברלין הטרנדית והקוסמופוליטית.

 

הסביבה התחרותית

ענף יבוא הרכב בישראל מתאפיין בשיעורי מס גבוהים ובכוח קנייה נמוך יחסית לעומת מדינות מפותחות אחרות. הבידוד הגיאוגרפי של השוק והיעדר ייצור מקומי מובילים לכך ששוק הרכב בישראל רגיש מאוד לשינוי מחירים. עם זאת, אחוזי רכישות הרכב בארץ ממשיכים לעלות מדי שנה.

 

בהיבט התחרותי, הטרנדים והסגמנטים השונים בשוק משתנים ללא הרף. הצרכן מגיב למבחר הרחב ולדינמיות של השוק בהישענות על דעות ועצות שקיבל, ומתבסס לא מעט על החיבור הרגשי שלו למותג. בסביבה תחרותית צפופה שכזו ממשיכה פולקסווגן לבדל את עצמה ממתחרותיה באמצעות פיתוח טכנולוגיות חדשניות והובלת טרנדים חובקי עולם.

 

האתגר השיווקי

פולקסווגן הוא מותג מוערך בשוק המקומי, אשר נהנה מרמת מודעות ונחשקות גבוהה. מתוך עירנות לחדשנות המתמדת בשוק הרכב, האתגר השיווקי של פולקסווגן בשנים האחרונות היה שילוב היכולות המוכחות של המותג עם ערכי חדשנות מוצרית והובלת טרנדים, אשר סייעו להביא לו קהלים חדשים וצעירים לצד שימור נאמנות הקהלים הוותיקים.

 

הפתרונות היצירתיים

ההתמודדות עם אתגר החדשנות המתמיד בשוק הרכב הוביל את פולקסווגן להתמקד בחדשנות טכנולוגית ובטיחותית, לצד אימוץ טרנדים הקורצים לקהלים צעירים וחובבי סטייל. לצד האיכות הגרמנית, השפה התקשורתית העדכנית של המותג שמה במרכז את העיר ברלין כמרכז תרבותי, אופנתי וקוסמופוליטי - בכל ערוצי השיווק והקמפיינים של פולקסווגן, כמו גם בנראות בולטת באולמות התצוגה של המותג.

 

חדשנות מוצרית וטכנולוגית: מערכות מולטימדיה ומערכות בטיחות אקטיביות נחשבות כיום כסטנדרט במכוניות חדשות, ובמיוחד בסגמנט הפרימיום. במטרה להוביל את זירת החדשנות בסביבת הנהג מוצעים רכבי המותג עם אבזור טכנולוגי ובטיחותי מתקדם: מערכות סיוע לנהג כגון בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטומטית בעת חירום, מערכת לניטור מרחק מלפנים, מערכת התראת עייפות, ובדגמים מסוימים גם מערכת בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, חניה אוטומטית ועוד. כמו כן, להשלמת החוויה הטכנולוגית, פולקסווגן משווקת גם את מערכת ה-APP Connect, המתממשקת לטלפון הנייד ומוצגת על גבי מערכות מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני ודיבורית BT מובנית.

 

בזירת חדשנות נוספת, פולקסווגן פונה גם לייצור הולך וגובר של דגמים חשמליים, וממשיכה בימים אלו לפתח את הרכב החשמלי הראשון בסדרת ID3, שיושק בשנת 2020 וכבר החל להימכר בעולם במסגרת מכירה מוקדמת.

 

פולקסווגן סופרברנדס 2019 ()

Made by Volkswagen: המסר המוביל של המותג ממשיך ללוות אותו זו השנה הרביעית ולהדגיש את האיכות והחדשנות של פולקסווגן, בפנייה המכוונת הן לקהלים צעירים והן לקהל הלקוחות הוותיק והנאמן. המותג יצא השנה בגל נוסף לקמפיין Made by Volkswagen, הפעם לליווי ימי המכירות של המותג, תוך חיבור בין האיכות, התשוקה וההנאה, לבין החדשנות הקוסמופוליטית של ברלין.

 

פולקסווגן טיגואן: פולקסווגן ממשיכה ללוות שיווקית את הטיגואן, דגם ה-SUV המוביל של המותג. בשנה שעברה הושק קמפיין חדש עבור טיגואן, הממשיך גם השנה: ההפקה הישראלית צולמה בברלין ומציגה נסיעה ברחבי העיר ובאתרים האיקונים שלה. הקמפיין מסייע להעמיק את הקשר בין המאפיינים הדינמיים של העיר לבין ה-SUV של פולקסווגן. הקמפיין הופץ בפריסה רחבה במדיה הדיגיטלית, ברדיו ובטלוויזיה וזכה לתהודה גבוהה. השנה ממשיך המותג לקדם את הדגם בדיגיטל.

 

דברים שלא ידעת על פולקסווגן

עשרת אלפים יחידות של הרכב החשמלי הראשון ID3, שיושק בשנת 2020, נמכרו תוך יממה במכירה מוקדמת.

שלושה מתוך חמשת הדגמים הנמכרים באירופה ב-2018 הם רכבי פולקסווגן - גולף (מקום 1), פולו (מקום 3) וטיגואן (מקום 5).

רכבי פולקסווגן משווקים ב-109 מדינות ברחבי העולם.

מפעל פולקסווגן בוולפסבורג, גרמניה, הוא מפעל הרכב הגדול באירופה. בכל יום מיוצרות בו כ-3,000 מכוניות.


פורסם לראשונה 09/09/2019 17:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים