שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מה הסיכוי שלכם לקבל דו"ח משטרתי בעיר מגוריכם
    נתוני משטרת ישראל שנמסרו לבקשת התנועה לחופש המידע ו"ידיעות אחרונות" חושפים: על איזו עבירה קיבלנו הכי הרבה דו"חות בשמונה השנים האחרונות, באיזו עיר יש סיכוי גבוה יותר לקבל קנס ואיזו עבירה כמעט ולא נאכפה

    נתונים שנאספו במשטרה חושפים את תמונת דו"חות התנועה שנרשמו בשמונה השנים האחרונות ב-31 ערים בישראל. הנתונים נחשפים לבקשת התנועה לחופש המידע ו"ידיעות אחרונות". הם מתייחסים לשנים 2011 עד 2018 ומהם עולה כי מספר כלל הדוחות שנרשמו במהלכן הוא כארבעה מיליון (3,933,365). הנתונים מלמדים מה הסיכוי שלכם לקבל דו"ח, ומצביעים גם על פער באופי הדו"חות בערים השונות, מה שאולי מצביע על העדפת מפקדי המשטרה בהן.

     

    דו

    הדו"ח הנפוץ ביותר נרשם בעבירה שאותה הכי קל לאתר ולאכוף: חניה. המשטרה מוסמכת לרשום דו"חות חניה רק אם רכב מפריע לתנועה או גורם לסיכון, זאת בעוד העירייה רושמת דו"חות גם על חניה שבוצעה ללא תשלום או באדום לבן. במקום השני: אי מתן זכות קדימה להולכי רגל (עבירה שלבטח מסכנת חיי אדם, אך משום מה לא נמצאת בראש האכיפה המשטרתית העירונית). במקום השלישי זו נסיעה במהירות מופרזת. הדו"ח הכי פחות שכיח היא איתות, וכמותו נרשמו פחות מ-1,000 לאורך שמונה השנים.

     

    ניידת אגף התנועה (צילום: דוברות המשטרה )
    (צילום: דוברות המשטרה )
     

    הכי הרבה דו"חות בגין מהירות נרשמו בחיפה, בנצרת, בכפר סבא, בראשון לציון ובהוד השרון. הכי פחות נרשמו באילת, באשקלון, בבני ברק ובהרצליה. השאלה המרחפת באוויר היא האם בחמש הערים "המובילות" נוסעים מהר יותר, או שמא מיקומן של מצלמות מהירות, ברחובות עמוסים במיוחד כמו למשל שדרות משה דיין בראשון לציון ודרך רמתיים בהוד השרון, הוא שעושה את ההבדל.

     

    נתונים נוספים: ב-2011 נרשמו 40,500 דו"חות מהירות. שנה לאחר מכן ירד המספר ל-13,425 במקביל לירידה דרמטית במספר ההרוגים בערים. מאז עלה המספר בהדרגה עד שבשנת 2017 הגיע לשיא של 141,169 דוחות מהירות. ב-2018 נרשמה ירידה חדה: במהלכה נרשמו 55,944 דוחות בלבד.

     

    כיצד זה קרה? כנראה משום שבשנה זו הושבתו מצלמות המהירות הנייחות של המשטרה בשל סימני שאלה בדבר אמינותן. עם זאת, באותה שנה, שבה קטן מספר דו"חות המהירות, נרשמה דווקא ירידה משמעותית בקטל בדרכים. האם משום שהמשטרה התמקדה במהלכה באכיפת עבירות מסוכנות יותר? היא, מן הסתם, לעולם לא תודה בכך.

     

    היועמ"ש של התנועה לחופש המידע, עו"ד אורי סדן, מספר כי הנתונים מתייחסים לערים שבהם יש מעל 50 אלף תושבים. מהם עולה כי הכי הרבה דו"חות,

    יחסית למספר התושבים, ניתנו במהלך שמונה השנים בתל־אביב, 1.37 דוחות לתושב ובסך הכל כ-600 אלף דו"חות, הרבה מעל לממוצע הארצי. (יש לציין כי לעיר נכנסים מדי יום אלפי נהגים שאינם תושביה). במקום השני אילת עם 1.32 דוחות לתושב. מדובר בעיר אמנם קטנה, אבל רבים מבקרים ונופשים בה. במקום השלישי חיפה עם 0.99 דוחות לתושב. ברביעי רמת גן (0.93), בחמישי נצרת (0.92) ואחר כך נהריה (0.82) ולוד 0.79. בתחתית הרשימה בית שמש (0.11 דו"חות לתושב), מודיעין עילית (0.08) וביתר עילית עם 0.07 דוחות לתושב. מדובר בשלוש ערים שבהן רוב חרדי ומספר נמוך של כלי רכב פרטיים.

     

    גם בכבישים הפנימיים של נתב"ג יש אכיפה: בשמונה השנים האחרונות נרשמו בהם 18,576 דוחות. מהם 11,877 בגין חניה, 1,126 דוחות על אי־נקיטת אמצעי זהירות, ו־942 בגין מהירות. המסקנה: סעו לאט, הדיוטי־פרי ממילא לא נסגר.

     

    לפי ערים:

    1. תל אביב, 600,181 דוחות, 1.37 לתושב. אם לא מספיקים לתל אביבים דוחות החנייה מהעירייה, גם המשטרה נתנה להם 84 אלף דוחות חנייה מאז 2011. אחריהם: אי ציות לתמרור (בעיקר עצור), 86 אלף ו-77,643 דוחות מהירות

     

    2. אילת, 66,003 דוחות, 1.32 לתושב. גם משטרת אילת משקיעה באכיפת עבירות חנייה, עם 14.7 אלף דוחות. העבירה החשובה יותר, אי שימוש בחגורת בטיחות או במושב תינוק, במקום השני, עם 14.4 אלף. שלישית: אי מתן זכות קדימה (9,420)

     

    3. חיפה, 276,929 דוחות, 0.99 לתושב. הדוח הנפוץ ביותר בחיפה היה על מהירות (52 אלף), כנראה שמרביצים שם בפרויד. חנייה בולטת גם כן, עם 41.4 אלף דוחות. שלישי: אי מתן זכות קדימה לרכב (34,011)

     

    4. רמת גן, 142,520 דוחות, 0.93 לתושב. 39,124 דוחות חנייה לפני 23,394 דוחות מהירות ו-13,369 דוחות על סטיות ונתיבים

     

    5. נצרת, 69,493 דוחות, 0.92 לתושב. 14,809 דוחות מהירות, לעומת 14,020 על חנייה. 10,753 דוחות על אי שימוש באמצעי בטיחות

     

    6. נהריה, 44,827 דוחות, 0.82 לתושב. 12,001 דוחות חנייה, לעומת 5,113 דוחות על סטיות ונתיבים ו-4,942 דוחות על אי שימוש באמצעי בטיחות

     

    7. לוד, 57,298 דוחות, 0.79 לתושב. 28,280 דוחות חנייה, לעומת 6,367 דוחות על אי שימוש באמצעי בטיחות. 5,279 דוחות ניתנו על אי מתן זכות קדימה לרכב

     

    8. אשקלון, 99,638 דוחות, 0.75 לתושב. חנייה במקום הראשון (22,607), לפני אי מתן זכות קדימה להולכי רגל (17,296) ואי שימוש באמצעי בטיחות (13,607)

     

    9. חדרה, 63,258 דוחות, 0.7 לתושב. 17,566 דוחות חנייה, לעומת 9,432 דוחות על סטיות ונתיבים. 5,973 דוחות ניתנו על אי שימוש באמצעי בטיחות

     

    10. רמלה, 48,305 דוחות, 0.65 לתושב. 13,568 דוחות חנייה, לפני 7,214 דוחות על אי שימוש באמצעי בטיחות ו-7,124 דוחות על אי מתן זכות קדימה לרכב

     

    11. כפר סבא, 63,225 דוחות, 0.65 לתושב. סבאל'ה, תאט: 24,549 דוחות מהירות, לעומת 10,056 דוחות חנייה ו-7,076 דוחות על אי נקיטת אמצעי זהירות

     

    12. גבעתיים, 34,752 דוחות, 0.6 לתושב. 18,472 דוחות חנייה לנהגים, 2,483 דוחות על סטיות ונתיבים, 2,481 על אי נקיטת אמצעי זהירות

     

    13. באר שבע, 106,035 דוחות, 0.52 לתושב. גם כאן ובפער בולט חנייה היא הדוח הנפוץ ביותר (19,588) ואחריה אי שימוש באמצעי בטיחות (16,778) ואי נקיטת אמצעי זהירות (11,336)

     

    14. ירושלים, 455,817 דוחות, 0.52 לתושב. 68,850 דוחות חנייה, ואחריהם 65,857 דוחות מהירות. במקום השלישי: אי שימוש באמצעי בטיחות (50,682)

     

    15. בת ים, 65,332 דוחות, 0.51 לתושב. חנייה היא הדוח הנפוץ (15,179), ואחריה הולכי רגל (10,059) ואז מהירות (6,364)

     

    16. ראשון לציון, 123,023 דוחות, 0.50 לתושב. 26,858 דוחות מהירות, אולי בגלל רצף המצלמות ברח' משה דיין במערב העיר. 17,399 דוחות על אי מתן זכות קדימה לרכב ואי אפשר בלי, 12,773 דוחות חנייה

     

    17. מודיעין-מכבים, 43,275 דוחות, 0.48 לתושב. 11,610 דוחות על אי מתן זכות קדימה לרכב, 7,409 על אי נקיטת אמצעי זהירות. חנייה רק במקום שלישי, 7,225

     

    18. הוד השרון, 27,544 דוחות, 0.48 לתושב. 10,421 דוחות מהירות, כנראה בגלל מצלמת הא3 בדרך רמתיים, לעומת 4,626 דוחות חנייה ו-2,974 דוחות נסיעה ברמזור אדום (שוב, אותה מצלמה)

     

    19. חולון, 88,782 דוחות, 0.47 לתושב. 18,963 דוחות מהירות, 9,849 אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, ואי שימוש באמצעי בטיחות (6,132)

     

    20. אשדוד, 100,960 דוחות, 0.46 לתושב. עיר שבה מסתבר הולכי הרגל מסוכנים יותר מהנהגים: 21,802 דוחות להולכי רגל, כשבמקום השני צמודים נהיגה במהירות מופרזת (11,882), אי נקיטת אמצעי זהירות (11,427) ואי שימוש באמצעי בטיחות (11,026)

     

    21. רחובות, 61,115 דוחות, 0.455 לתושב. 13,857 דוחות חנייה, 11,269 דוחת על אי מתן זכות קדימה לרכב, 6,308 על אי שימוש באביזרי בטיחות

     

    22. הרצליה, 42,997 דוחות, 0.45 לתושב. 11,929 דוחות חנייה לעומת 5,338 דוחות על אי נקיטת אמצעי זהירות ו-4,642 על סטיות ונתיבים

     

    23. רעננה, 30,113 דוחות, 0.43 לתושב. 6,056 דוחות על אי מתן זכות קדימה לרכב ו-5,624 דוחות מהירות. במקום השלישי: אי נקיטת אמצעי זהירות

     

    24. בני ברק, 78,593, 0.42 לתושב. גם בעיר שבה תחבורה ציבורית היא המועדפת, הדוח הפוץ הוא חנייה (18,507). 10,856 דוחות ניתנו להולכי רגל. ובנהיגה? 7,865 דוחות על סטיות ונתיבים

     

    25. קריית אתא, 22,088 דוחות, 0.39 לתושב. 6,209 דוחות חנייה לפני 3,240 דוחות על אי שימוש באמצעי בטיחות. 2,576 דוחות על אי נקיטת אמצעי זהירות

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים