שתף קטע נבחר

זאפה נמכרת לגולן עינת לפי שווי של 80 מיליון שקל

עינת, הבעלים של ארומה ושל כ-50% מרולדין, החזיק החל מינואר השנה ב-75% מהמניות של רשת מועדוני המוזיקה, כעת הוא רכש את החלק הנותר מידי המייסדים נועם ויוני פיינגולד

רשת מועדוני המוזיקה זאפה עוברת במלואה לידי איש העסקים גולן עינת. ל-ynet ו"לידיעות אחרונות" נודע כי עינת, שהחזיק עד כה ב-75 אחוז מהמניות, רכש את החלק הנותר מידי האחים נועם ויוני פיינגולד. העיסקה בוצעה לפי שווי של 80 מיליון שקל.

 

גולן עינת רוכש את השליטה בזאפה לפי שווי של כ-80 מיליון שקל

ארומה ת"א העלימה את רוב הסלטים בגודל "קטן" מהתפריט

בגלל הטיפים: "זאפה" תשלם למלצריות שעזבו

 

זאפה הוקמה בשנת 2004 על ידי יוני, נועם ורותי פיינגולד, עם פתיחת הסניף הראשון ברמת החייל בת"א. הרשת נוסדה על בסיס קונספט של ארוחות בתפריט עשיר, המקדימות הופעה אינטימית של אמנים, מהלך שגרם למהפך בתרבות ההופעות בישראל ומשך גם את האמנים הגדולים שעד אז נרתעו מהופעות כאלה, דוגמת שלמה ארצי, יהודה פוליקר, ריטה, אביב גפן ומשינה.

הופעה של יהודה פוליקר בזאפה הרצליה (צילום: בני דויטש) (צילום: בני דויטש)
הופעה של יהודה פוליקר בזאפה הרצליה(צילום: בני דויטש)
 

בבעלות זאפה עוד שבעה מתחמי הופעות בישראל: בירושלים, בחיפה, בנימינה (אמפי שוני), הרצליה, לייב פארק בראשון לציון, כרם ברקן ובית גבריאל. בימים אלה מקימה הרשת מתחם הופעות בפרויקט מידטאון בת"א, שיוכל להכיל 1,000-800 איש ובדרך סניפים גם בבאר שבע ובעזריאלי ראשונים בראשון לציון.

 

עינת נכנס לזאפה בשנת 2014 באמצעות קבוצת GEG בבעלותו, הכוללת כוללת חברת נדל"ן, רשת בתי הקפה והמאפים רולדין, רשת בתי הקפה ארומה תל אביב, רשת ההמבוגרים קפטן וזאפה. הקבוצה מגלגלת מחזור של יותר מ-1.2 מיליארד שקל בשנה, כאשר רולדין אחראית ל-550 מיליון, זאפה ל-300 מיליון שקל בשנה, ארומה תל אביב 200 והשאר נע סביב הנדל"ן.

גולן עינת (צילום: מיכה לובטון)
גולן עינת(צילום: מיכה לובטון)

בחמש השנים האחרונות הגדיל עינת את חלקו בזאפה עד רכישת מלא הבעלות כעת. למנכ"ל הרשת מונה לפני חודשיים משה הלוי, שהוא גם מנכ"ל קבוצת GEG של עינת. יוני פיינגולד יפנה כעת לעסקים פרטיים, אחיו נועם יישאר בזאפה עד סוף השנה כדי להוביל מיזמים של החברה וייעץ לה.

 

"מצאנו מותג בלתי רגיל בעולם המוזיקה, יוצא דופן, וכל הקרדיט למשפחת פיינגולד", אומר הלוי. "הלקוח מספר 1 שלנו הוא האמן. זו האסטרטגיה בזאפה הרבה שנים וכעת ניקח אותה צעד אחד קדימה. התפקיד שלנו הוא לספק פלטפורמה רחבה ככל האפשר לטובת האמנים הישראלים. תקציב הפרסום שלנו יעמוד על 20 מיליון שקל ל-2020 והמופעים יגיעו בצורה משמעותית יותר לקהל הרחב. אנחנו בוחנים גם הבאת הופעות מחו"ל בהמשך אחרי שבשלוש השנים האחרונות נעדרנו מהשוק הזה כמעט".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים