שתף קטע נבחר

מיני חשמלית - אפשר כבר להזמין אחת

גרסה חשמלית ראשונה בייצור סדרתי למיני נחתה בישראל ותוצג בימים הקרובים בפני לקוחות פוטנציאלים. למרות הטבות, תג המחיר צפוי לעבור את ה-200 אלף שקלים

מיני קופר SE, הגרסה החשמלית לגרסת שלוש דלתות של המכונית, נחתה בנמל תל אביב שם תוצג בימים הקרובים ללקוחות פוטנציאליים. בדלק מוטורס, יבואנית המותג, מסרבים בינתיים לנקוב במחיר יעד. אך אם לשפוט לפי מחירה בבריטניה, שם היא זולה בכ-11 אלף פאונד (כ-50 אלף שקלים) מב.מ.וו i3 החשמלית שנמכרת כאן ב-249 אלף שקל, מחירה צפוי לעמוד על מעט יותר מ-200 אלף שקלים.

 

 

הקופר SE מבוססת על הפלטפורמה הוותיקה המשרתת את הדגם מאז השקת דור נוכחי (3) ב-2013. היא נעזרת ביחידת ההנעה של ה-i3S, עם מנוע חשמלי בהספק 184 כ"ס. אלא שכאן הוא מעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים במקום לאחוריים. מצברי ליתיום-יון בקיבולת קטנה יחסית - 32.6 קוט"ש - מאפשרים טווח נסיעה צנוע של בין 235 ל-270 ק"מ. היתרון הוא צמיחה צנועה יחסית במשקל -  145 ק"ג - ביחס למיני קופר S רגילה, עם מרכז כובד נמוך ממנה ב-3 ס"מ לפי ב.מ.וו.

 

מיני קופר SE ()

הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות, בדרך ל-150 קמ"ש מרביים, 0.6 שניות יותר ו-85 קמ"ש פחות מקופר S רגילה. המצברים עצמם ניתנים לטעינה מהירה (50KW) ל-80% בתוך 35 דקות. שימוש בעמדה ביתית מנוהלת (11KW) יאפשר טעינה מלאה בתוך 3.5 שעות. לדברי היצרנית, יחידת ההנעה אינה משפיעה על מרחב המחיה בתא הנוסעים שנותר זהה - וצנוע יחסית - לגרסה הרגילה, כמו גם על נפח תא המטען.


מיני קופר SE ()

כמו בדגם הרגיל, גם כאן יש בורר עם שלושה מצבי נהיגה (חסכוני, ביניים וספורט), המשנים את תגובת המצערת, עם בקרת יציבות ומשיכה ייעודיות ליחידה החשמלית, המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה. מערך המיתלים כויל מחדש על מנת לשמר את מאפייני הניהוג של המכונית.


מיני קופר SE ()

מבחינה עיצובית היא נבדלת בסבכה קדמית שונה ואטומה עם פס צהוב במרכז ולוגו של תקע חשמלי, פגוש אחורי שונה ללא יציאת צינור מפלט, וחישוקי "17 בעיצוב ייחודי. בתא הנוסעים השינויים צנועים עוד יותר, ומסתכמים בלוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגת נתוני צריכה וטווח חשמלי, בלם חניה חשמלי ומתג התנעה בצבע צהוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים