שתף קטע נבחר

נס ציונה מצטרפת לפרויקט מהיר לעיר

גם עיריית נס ציונה תיקח חלק בפרויקט מהיר לעיר שהושק ב-2016 ולא התרחב מאז. נס ציונה היא הרשות ה-18 שמצטרפת לפרויקט

עיריית נס ציונה מצטרפת לפרויקט מהיר לעיר של משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון. המיזם יצא לדרך בשנת 2016 וכולל מאות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית ברחובות מרכזיים ועתירי נוסעים. בתחילת הפרויקט חתמו על ההסכם 17 רשויות שונות, אך במהלך השנים האחרונות לא הצטרפה רשות כלשהי נוספת. נס ציונה היא הרשות הראשונה שמצטרפת מאז פרויקט מאז 2016, ולמעשה היא הרשות ה-18 שמצטרפת. לדברי עיריית נס ציונה, זו פעם ראשונה שרשות מקומית מקיימת אירוע של שיתוף ציבור על תכנון קווי התחבורה הציבורית ומזמינה את התושבים למפגשי חשיבה משותפים בנושא שיפור התחבורה הציבורית בנס ציונה.

 

תחנות אוטובוס בנס ציונה (צילום: רועי רובינשטיין)
תחנות אוטובוס בנס ציונה - סיוע לתושבים(צילום: רועי רובינשטיין)
 

 

איפה תקוע מהיר לעיר?

לפני שנתיים וחצי: התכנית היומרנית של משרד התחבורה

מהיר לעיר מתקדם: נת"צים נוספים יוקצו בגוש דן

 

האירוע התקיים בשלושה סבבים כאשר בכל אחד מהם הוצגו כל החלופות התכנוניות והתושבים התבקשו לתת משובים ולשתף ברעיונות ומחשבות שיתרמו לשינוי בעיר. את האירוע פתח ראש העיר שמואל בוקסר שתיאר בפני התושבים את חזונו לגבי מהפכת התחבורה הציבורית בנס ציונה בפרט והתחבורה העוברת בעיר בכלל.

 

"בתפיסת הניהול שלי אני דוגל בשיתוף הציבור. אני רוצה לשמוע את התושבים וחשובה לי דעתם על מה שאנו מציעים על החלופות השונות, אמר בוקסר. ״בחזוני אני רוצה לטפל קודם כל באזורי התעסוקה, עוד לפני שכונות המגורים. אני רוצה לאפשר לתושבים לעבוד בנס ציונה ושתהיה להם תחבורה ציבורית זמינה, עד שלא יצטרכו להזיז את רכבם מהחנייה. הבסיס למימוש תחבורה ציבורית טובה ויעילה תלוי בשלושה גורמים: תדירות גבוהה בתוך העיר, זמינות גיאוגרפית וכבישים עוקפים. המטרה היא ליצור תחבורה ציבורית זמינה, טובה ונוחה, כמעט בכל שעה וכמעט בכל מקום - ואנחנו נממש אותה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי רובינשטיין
נס ציונה - קווים לתחנותיה
צילום: רועי רובינשטיין
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים