שתף קטע נבחר

חדש באקדמיה: מכריית מידע ועד הוראה מתקנת

מה חדש בהשכלה הגבוהה? מדור שבועי: במרכז האקדמי לב ייפתח מסלול חדש לתואר שני בכריית מידע ואילו במכללת לוינסקי לחינוך ניתן יהיה לשלב לימודי תעודה בהוראה מתקנת (מותאמת) במסגרת התואר הראשון או השני

תואר בכריית מידע במרכז האקדמי לב

איך בעצם עובד מנוע החיפוש? מסלול חדש לתואר שני בכריית מידע ייפתח בשנת הלימודים האקדמית הקרובה במרכז האקדמי לב בירושלים.

 

במרכז האקדמי לב אמרו כי מדובר בתחום העוסק בניתוח נתונים ועיבודם. התואר מיועד לאפשר לבוגריו לעבוד במגוון רחב של תפקידים בתחום המידענות כמו עיבוד תמונה, עיבוד בניתוח מתקדם של מאגרי מידע וטקסטים, ניהול ידע, ניהול מרכזי מידע, ניהול אתרי אינטרנט ופורטלים. במרכז האקדמי לב הוסיפו כי הלימודים מקנים מיומנויות יקרות-ערך וחיוניות לכל מי שרוצה לעבוד ולהתפתח בעולם הדיגיטלי.

 

לומדים במרכז האקדמי לב (צילום: המרכז האקדמי לב)
לומדים במרכז האקדמי לב(צילום: המרכז האקדמי לב)

 

נוסף על קורסי היסוד, תכנית הלימודים מציעה ארבעה אשכולות התמחות: טקסטים ושפות טבעיות, שיטות לזיהוי התקפות סייבר, מערכות מבוזרות ועיבוד תמונה. בתוכנית ישנו מסלול ללא תזה ומסלול עם תזה, שבו עבודת המחקר נעשית בהנחיית חברי סגל. הלימודים מרוכזים במהלך יומיים בשבוע ומיועדים לבוגרי תואר ראשון, שסיימו בהצלחה את לימודיהם בפקולטות להנדסה ומדעים מדויקים במוסד אקדמי מוכר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה.

 

ד"ר אריאלה ריכרדסון, רכזת החוג במרכז האקדמי לב, אמרה: "מדובר בתחום חם וסוער. למרות זאת, קיים מחסור בשוק העבודה הישראלי של מומחים העוסקים בתחום. זה תחום צומח מאוד, יש לו ביקוש רב והמרצים שלנו יודעים לענות על הביקוש הזה. מדובר בתחום מעניין ומרתק ואנחנו כבר מחכים להתחיל את שנת הלימודים".

 

פרופ' אבי רוזנפלד, ראש החוג החדש לכריית מידע במרכז האקדמי לב, הוסיף: "מדובר בתחום חדש לניתוח מתקדם של מידע על סמך עקרונות של בינה מלאכותית. תחום זה אמור לייצר מהפך בשוק העבודה בשנים הקרובות והמרכז האקדמי לב, המתמחה בתחומי ההנדסה, מקדים לענות על הצורך, להעביר את החומר לסטודנטים ולדאוג להשמת הבוגרים בתחום העבודה החדש והחשוב. הקורסים יכסו את התחומים החדשים שכוללים עקרונות בינה מלאכותית, למידה חישובית ועמוקה, כריית מידע, איחזור מידע, סייבר ועוד. נלמד איך מנועי חיפוש עובדים, איך מתבצעים עיבודי תמונה, קול וטקסטים".

 

ומה יכולים לעשות בוגרי התואר? "בפני בוגרי ובוגרות תואר שני בכריית מידע פתוחות דלתות רבות בתעשייה במשרות בכירות כמו פיתוח אלגוריתמים, מפתח בכיר או חוקר", מסביר פרופ' רוזנפלד. "אנו מכשירים את בוגרינו להיות אנשי הנדסה במקצועות מתקדמים, הם יתעסקו בניתוח מתקדם של דאטה, עיבוד נתונים, כתיבת תוכניות וסקרפטים לפתרון בעיות, חיזוי וניתוח".

 

לימודי תעודה "הוראה מתקנת" במכללת לוינסקי לחינוך

במסגרת תוכניות חדשות במכללת לוינסקי לחינוך, במקביל ללימודי תואר ראשון או שני בחינוך, אפשר יהיה לשלב במסגרת ימי הלימוד גם לימודי תעודה בהוראה מתקנת (מותאמת) בעברית (לבית הספר היסודי או העל-יסודי), בחשבון (לבית הספר היסודי) או באנגלית (בתוכנית רב-גילית).

 

במכללת לוינסקי לחינוך אמרו כי הקורסים בלימודי התעודה להוראה מתקנת (מותאמת) יעסקו בסוגיות מפתח בנושאי לקויות למידה, ויוצג רקע תיאורטי ומעשי בתחום. הסטודנטים ייחשפו למודלים, לגישות ולשיטות עכשוויות להערכה של לקויות למידה ולטיפול בהן, וירכשו כלים ואסטרטגיות למידה לצורך שילוב מיטבי שלהם בכיתה.

 

מכללת לוינסקי לחינוך (צילום: מכללת לוינסקי) (צילום: מכללת לוינסקי)
מכללת לוינסקי לחינוך(צילום: מכללת לוינסקי)

 

ההתמחות ייחודית באופן שבו כל קורס מותאם לתחום הדעת של הסטודנט. המבוא יילמד במסגרת התואר, ולימודי התעודה יהיו ייעודיים ויתעמקו בתחום לקויות הלמידה. כך למשל, סטודנט בתוכנית לחינוך לשוני יתמחה בלימודי שפה ואסטרטגיות למידה, וסטודנטים הלומדים תואר בהוראת אנגלית ילמדו מודלים חדשניים לשיפור תהליכי קריאה והבנת הנקרא באנגלית לתלמידים עם לקויות למידה.

 

ד"ר רוני וינברגר, מרכזת התוכנית לאבחון דידקטי והוראה מתקנת במכללת לוינסקי לחינוך, אמרה: "גני הילדים הממלכתיים והכיתות בבתי הספר היסודיים כוללים מגוון של ילדים עם קשיים שונים בלמידה, שאינם לומדים בחינוך המיוחד. שילובם של תלמידים עם קשיים בלמידה במערכת החינוך הרגילה מאתגרת את הצוות החינוכי המבקש להשיג את המטרות הלימודיות, ואף עלולה להוביל לתחושה של חוסר אונים נוכח הקושי ללמד באופן דיפרנציאלי בכיתה הטרוגנית. ההיכרות עם מגוון ההפרעות בתחום הלמידה חשובה כדי לזהות את הבסיס לקושי, ללמוד תכנון נכון של הלמידה ולנקוט דרכי התערבות מתאימות לקידום התלמיד".

 

לומדים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם

השבוע, חזרו עמיתי התוכנית "מובילים באקדמיה" ממסע למידה באוניברסיטאות באירופה ובארצות הברית, שמטרתו הייתה להיחשף וללמוד ממקור ראשון איך מתמודדים במוסדות אלו עם האתגרים העכשוויים העומדים בפני המערכת האקדמית כגון הנגשה, מצוינות מחקרית, בינלאומיות ואימפקט חברתי. במסגרת הסיור, פגשו העמיתים את המנהיגות הבכירה של אוניברסיטאות Europe College, ETH באירופה, ו- Cornell, NYU, UPENN, Cornell Tech בארה"ב. מדובר בתוכנית להכשרה של עתודת מובילים להנהגה באקדמיה של המועצה להשכלה גבוהה וקרן אדמונד דה רוטשילד, ארגון שותפויות רוטשילד.

 

חברי המשלחת בניו יורק (צילום: יח
חברי המשלחת בניו יורק(צילום: יח"צ)

 

המחזור הראשון, הכולל 32 אנשי אקדמיה שנבחרו בהמלצת ראשי האוניברסיטאות והמכללות, יצא לדרך בדצמבר 2018. תוכנית ההכשרה כוללת: סוגיות ניהול והובלה אקדמיים (תקצוב, מחקר, רגולציה, בינלאומיות), כישורי ניהול כלליים (כלכלה, מימון, ניהול מערכות מידע, ניהול ידע ) וכישורי ניהול רכים בתחום משאבי האנוש. היקף התוכנית הוא כ- 300-400 שעות לימוד, הכוללים השתלמות של כ-14 ימים במוסדות אקדמיים מובילים בחו"ל.

 

יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ, אמרה: "מצוינות אקדמית פירושה גם מצוינות ניהולית. התוכנית החדשה מאתרת את החוקרים המצטיינים ועובדי המינהל בדרגות הביניים, מקנה להם את הכלים הניהוליים, חושפת אותם למוסדות המובילים בארץ ובעולם ובכך יוצרת את חיל החלוץ שיחולל את השינוי וינהיג בעתיד את מערכת ההשכלה הגבוהה לפסגות בתחומי המחקר, הניהול וקידום הסטודנטים".

 

ברק דרור ונדרמן, מנהל תחום המנהיגות בקרן אדמונד דה רוטשילד ויו"ר ארגון השותפויות, שהתלווה למשלחת, סיפר: "זכינו לקבלת פנים מופתית שמלמדת על ההערכה הרבה לה זוכה האקדמיה הישראלית בארה"ב ובכלל. מעבר לתובנות הרבות מתוך למידת היתרונות והחסרונות של האקדמיה בארה"ב, חשנו גאווה גדולה על הצלחתה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, לייצר ידע מדעי רב, להנגיש את הלימודים הגבוהים לקהל רחב ולהצמיח חוקרים בעלי שם עולמי במשאבים מוגבלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: המרכז האקדמי לב
לימודים במרכז האקדמי לב
צילום: המרכז האקדמי לב
מומלצים