שתף קטע נבחר

קיה פיקנטו דור ראשון (2011־2016)

המציאה מחדש את שוק מכוניות המיני אצלנו, בעקבות תחילת המיסוי הירוק שהוזיל משמעותית והפכה למכונית הכי נמכרת בארץ ב־2013, 2015 ו־2017. מכונית תאומה ליונדאי i10 מדגמי 2014 והלאה, וחולקת עימה מנועים, תיבות הילוכים ועוד. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: מכוניות מיני

דגמים: 3 או 5 דלתות, 5 מקומות

טווח מחירים: מ-21 אלף שקל לליטר ידנית מ-2011 ועד 51 אלף שקל ל"ספורט" 3 דלתות אוטומטית מ-2016 (מחירון לוי יצחק).‬

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

תעודת זהות: המציאה מחדש את שוק מכוניות המיני אצלנו, בעקבות תחילת המיסוי הירוק שהוזיל משמעותית והפכה למכונית הכי נמכרת בארץ ב־2013, 2015 ו־2017. מכונית תאומה ליונדאי i10 מדגמי 2014 והלאה, וחולקת עימה מנועים, תיבות הילוכים ועוד.

מנועים: בנזין, ליטר (67 כ"ס) ו-1.25 ליטר (85 כ"ס). תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית בשניהם, אופציה לידנית עם 5 הילוכים. הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 9 עד 130 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 2 עד 4 מ-15.

בטיחות: 4 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. איבדה כוכב חמישי כי לא משווקת באירופה עם בקרת יציבות (ESC)‬ כסטנדרט, בניגוד לישראל. 6 כריות אוויר, 7 כריות ב-EX המאובזרת מתחילת 2015 (נוספה כרית הגנה לברכי הנהג). ABS כסטנדרט. ללא מערכות בטיחות אקטיבית, בחלק מהמכוניות הותקנו בארץ מערכות התרעה על סכנה מלפנים וסטייה מנתיב.

שמירת ערך: ירידה ממוצעת של כ־10% לשנה. ביקוש טוב בשוק המשומשות.

מה לבדוק לפני שקונים: אמינה וזולה לאחזקה. התלונות העיקריות של רוכשים הן על צריכת הדלק בדגם האוטומטי ועל איכות השמע במערכת הסטריאו המקורית. האחריות המרשימה, 7 שנים, ניתנת רק למכוניות שנרכשו כחדשות מהיבואן, מי שנמכרו בידי חברות הליסינג ובמסלולי האפס ק"מ, זכאיות רק לשלוש השנים המקובלות, ולהפחתה בהתאם במחיר. בנוסף, האחריות בשנים 4־7 מוגבלת למנוע ותיבת ההילוכים.

למי היא מתאימה: לכל מי שמחפש קטנה זולה, ולא רוצה להרגיש שקנה אחת כזאת.

למה כן: מצליחה להעניק תחושה של נהיגה במכונית גדולה ויקרה ממה שהיא באמת. נאה, איכותית יחסית לקבוצה, מאובזרת ומרווחת יחסית לקטגוריה, כולל בתא המטען. גרסת "ספורט" מאובזרת ומושקעת חיצונית. צריכת דלק טובה בדגמים הידניים. 5 מקומות ישיבה שיכולים להיות שימושיים אם אתם צריכים לאסוף חברים של הילדים שכבר לא נזקקים לכיסאות ובוסטרים. תא מטען גדול יחסית למכוניות מיני (200 ליטר). לדגמי ה־EX יש בלוטות', שליטה מההגה על הסטריאו פנסי ערפל וחישוקים קלים שאין ב־LX הבסיסית. בתחילת 2016 נוסף ל־EX גם חלון שמש מקורי, כמו שיש בדגמי ה"ספורט".

למה לא: מכונית קטנה עם צריכת דלק של משפחתית בדגמים האוטומטיים, בגלל תיבה מיושנת. כ־12־13 ק"מ לליטר מוגזמים בממוצע ב-1.2 האוטומטי והנפוץ. התנהגות כביש פחות טובה מהמקובל בקיה.

למחפשי מציאות: i10 צבעונית ומרווחת יותר, שברולט ספארק החדשה זריזה, חסכונית יותר וזולה יותר במחירי השוק שלה, אך פחות מרווחת. יש לא מעט מכוניות מיני זולות וחסכוניות יותר, אך בדרך כלל עם 4 מקומות ישיבה בלבד וגיר רובוטי מעצבן במקום אוטומטי אמיתית (107/8,C1, אייגו ואפ!/סיטיגו/מי).

השורה התחתונה: המיני הראשונה שהייתה למכונית הנמכרת ביותר בישראל, ובצדק.

ציון: ****

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
קיה פיקנטו
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים