שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הישראלים המשפיעים באמריקה
    לכבוד השנה החדשה, בחרנו עבורכם כמה מהישראלים שחיים באמריקה ועל פי המומחים שלנו, הצליחו להוביל בשנה האחרונה שינוי והשפעה משמעותיים במעצמה הגדולה בעולם. פרויקט מיוחד. שתהיה שנה חדשה מלאה בהישגים
    הסטארט אפ ניישן כבר מזמן הטביעה את חותמה בצד הזה של הכדור אבל משנה לשנה, נראה שהאימפקט של היזמות הישראלית בנסיקה. גם השנה, לא יכולנו להתעלם מהיזמים הישראלים שעושים את אמריקה. מאות של סטארטאפיסטים ישראלים מגיעים בכל שנה לארה״ב ומנסים להצליח, אך מעטים מהם באמת יובילו שינוי וחדשנות.

     

    לא פשוט לבחור את הנבחרים שלנו מתוך כל כך הרבה ישראלים שעשו, הובילו, מכרו והצליחו, ורבים נותרו מחוץ לרשימה לעת עתה. לכבוד השנה החדשה, בחרנו עבורכם כמה מהישראלים שחיים באמריקה ועל פי המומחים שלנו, הצליחו להוביל בשנה האחרונה שינוי והשפעה משמעותיים במעצמה הגדולה בעולם. פרויקט מיוחד. שתהיה שנה חדשה מלאה בהישגים.

     

    הישראלים המשפיעים באמריקה ()
    הישראלים המשפיעים באמריקה

     

    ליאור דיב

    את השם אולי רובכם לא שמעתם, אך בעולם הסייבר, דיב הוא סוג של רוק סטאר. בוגר יחידת המודיעין 8200 אשר קיבל במהלך השירות צל"ש

    ראש אמ"ן על פיתוח טכנולוגי חסוי, הקים בשנת -2012 את סייבריזן, עם שותפיו יונתן שטרים־עמית ויוסי נער. בראיון מספר לנו דיב ממקום מושבו בבוסטון שהחברה פועלת בשונה מחברות סייבר אחרות: "טכנולוגיית הבינה המלאכותית שפיתחנו, מסוגלת לאתר פריצות מהר יותר מכל צוות אנושי. בעבר הגישה הייתה שצריך לבנות חומה גבוהה נגד מתקפות, אבל אפשר לומר בוודאות שהאקרים הצליחו להוכיח, שלא משנה כמה גבוהה החומה שבנית, צליחו לעקוף אותה. לכן נדרשת פרדיגמה חדשה, לזהות פריצה מיד כשהיא מתרחשת ולנטרל אותה.״עד כה גייסה החברה כ-200 מיליון דולר, והשנה רשמה הצלחה עם למעלה כ-400 לקוחות, ביניהם לוקהיד מרטין, שגם השקיעה בחברה, מוטורולה, חברת התעופה הבריטית Flybe והמרכזים הרפואיים של RTI surgical. ״בשנה החולפת השלמנו פריסה גלובלית של מכירות והתרחבנו בכל העולם.

     

    עברנו ממודל של מכירות ישירות למודל של שותפויות ברבעון האחרון, כך התחלנו לעבוד עם הפרטנרים הכי גדולים בארה״ב.״ אחד ההישגים הגדולים של דיב בשנה האחרונה היה חשיפת ״אופריישן סופט סל״, כשהצליחו לאתר תקיפה סינית שהוגדרה כרשת הריגול הגדולה בעולם. דיב מתאר כי מאז החשיפה עוד ועוד ממשלות פונות לחברה. ״כשאנחנו מסתכלים על ההשפעה שלנו וכמות הממשלות שפנו אלינו בבקשה לעזרה ולתעל את היכולות שלנו הוא מאוד משמעותי.״ כיום מעסיקה החברה 500 עובדים. כמחצית מהעובדים הם אנשי פיתוח שעובדים במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב. על הנפקה הוא עדיין לא מתחייב: ״בגלל שאנחנו ממומנים היטב אנחנו לא צריכים לצאת להנפקה. יש לנו תמיכה טובה מהמשקיעים שלנו ומאמין שבטווח שנתיים הקרובות נעשה את המהלך הזה.״

     

     

    עדגע ()
    ליאור דיב.

     

    אורי אלון

    גם השנה חוזר לרשימה שלנו ד"ר אורי אלון, יו"ר ומייסד קומפאס Compass, שהפך שם מוכר וחשוב בתעשיית ההייטק העולמית. בשנה שעברה נכלל אלון ברשימה לאור הפוטנציאל האדיר שהציגה החברה והשנה, נראה שמימשה אותו ובגדול. החברה מפעילה פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת למשתמשים ולסוכנים לקבל החלטות מושכלות בתחום הנדל"ן. החברה דורגה כאחת משלוש סוכנויות הנדל"ן הגדולות בארה"ב על ידי אתר Real Trends, ועם העליה הניכרת בשימוש, החברה גייסה ביולי 2019 לפי שווי של 6.4 מיליארד דולר – תוספת של כשני מיליארד דולר לשווי החברה בתוך פחות משנה. על פי פרסומים, ברבעון השני של 2019 הציגה קומפאס את הנתונים הפיננסים הטובים ביותר מאז הוקמה, עם שלושה חודשים בהם נרשמו שיאים בהכנסות, ועלייה של 250% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. "אנו ממשיכים להשקיע בפיתוח הטכנולוגי של המוצר, ולהגדיל את פעילות קומפאס ברחבי בארה"ב״, מסביר לנו אלון. ״זאת מתוך מטרה להמשיך לשנות את הדרך בה אנשים קונים ומוכרים נדל"ן בארה"ב, ובהמשך – בעולם כולו".

     

    עדגע ()
    אורי אלון.

     

    האקזיט הראשון של אלון היה עם מנוע החיפוש Orion, פרי פיתוחו במסגרת הדוקטורט, אשר נקנה בשנת 2006 על ידי גוגל. לאחר המכירה, הצטרף אלון לצוות הניהולי של גוגל. ארבע שנים לאחר מכן, הקים את חברת הסטראט-אפ Julpan שפיתחה מנוע חיפוש לרשתות חברתיות, ונרכשה בשנת 2011 על ידי טוויטר. לאחר המכירה, הצטרף אלון לטוויטר בתפקיד מנהל מרכז הפיתוח שלה בניו יורק, עד שעזב לטובת הקמת קומפאס. את החברה הוא הקים עוד ב-2012 עם שותפו העסקי, רוברט רפקין, לשעבר יועץ בבית הלבן וראש לשכת מנכ"ל ונשיא גולדמן סאקס. לאחרונה אגב, הוערך הונו של אלון בכ- 539 מיליון דולר, זינוק של 48% לעומת ההערכה שפורסמה בשנה שעברה.

     

    ד״ר דניאל רמות

    גם בשנה שעברה סימנו את דניאל רמות כמי שמשנה את עולם התחבורה של אמריקה, ולא ידענו כמה רחוק הוא עוד יגיע. השנה, נראה שהנסיקה של החברה שלו ויה, הוכיחה שזוהי רק ההתחלה.

    רמות הוא מנכ"ל ומייסד משותף ב-‘ויה’, שהיום, על פי הנתונים, כמעט כל תושב או תייר ברחבי ארה״ב מזהה אותה כאפליקציה נוחה ומשתלמת לנסיעה שיתופית ממקום למקום. רמות, בעל תואר דוקטור במדעי המוח מאוניברסיטת סטנפורד, תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוניברסיטת תל אביב ובוגר תלפיות של חיל האוויר. לפני הקמת ויה, שימש בטרם הגיעו לעיר כמפתח בחברת D. E. Shaw Research.

    ויה התרחבה בשנה האחרונה כאשר לחברות רבות בניו יורק מסייעת ביצירת מוצרים שמתממשקים עם הפלטפורמה שלה או מוצרים משלימים. ״בשנה האחרונה מאוד הרחבנו את הפעילות הגלובלית שלנו באספקת שירותי תחבורה בכל העולם״, מספר לנו רמות. אחרי הפרסום בחודש האחרון על סיפוק השירות של ויה לאוטובוסים הצהובים של תלמידי ניו יורק, רמות מספר שהצמיחה נרחבת עוד יותר:

     

    עדגע ()
    ד"ר דניאל רמות.

     

    ״אנחנו מספקים תוכנה לספקי תחבורה, רשויות עירוניות וגופים פרטיים שרוצים לספק את ההסעות ללקוחות שלהם. הפוקוס העיקרי שלנו היום הוא לספק גם סופטוור וטכנולוגיה חכמה לתחבורה ציבורית עם 180 שותפויות בכל העולם.״ למעשה רמות מספר ש׳ויה׳ היא חברת התחבורה המתקדמת היחידה בעולם שמשתפת חברות מסורתיות יותר עם הטכנולוגיה החדשנית שלה.״אנחנו מאמינים בהטמעת טכנולוגיה ומודרניזציה כדי לא לייצר פער בין חברות. אנחנו מאמינים בתחבורה ציבורית שתוכל לתת שירות ראוי ללקוחות שלה. עד היום לחברות המקובלות הייתה גישה מינימלית לטכנולוגיה ואנחנו מאפשרים להם לייצר מהפכה״. הכוונה היא להתרחב בכל העולם ולצמוח עם עוד ועוד שותפויות״, הוא מסכם. ״היום אנחנו חותמים על שותפות או שתיים בשבוע. בשנה הקרובה אנחנו מתכננים אחת ליום.״

     

    אמיר אורעד

    הישראלים המשפיעים באמריקה מובילים שינויים מכל מיני סוגים. אמיר אועד, מנכ״ל סיסיינס מוביל שינוי לא רק בתחום בו עוסקת החברה, אלא בדרך שבה חברות ישראליות מתקדמות ומתרחבות בעולם. במאי 2019 מפתחת הבינה העסקית שבהובלתו רוכשת חברה אמריקאית במעל 100 מיליון דולר במניות. החברה הנרכשת, Periscope Data, מעסיקה 150 עובדים בעמק הסיליקון. ״עשינו משהו שחברה ישראלית לא עושה בדרך כלל״, הוא גאה לספר. ״הרצון והאמון לבנות את החברה הגדולה ביותר בתחום האנליטיקס הוא נדיר. סאטרטאפים כמונו לא קונים סטארטאפים. חברה שיושבת בישראל וניו יורק קונה סטארטאפ מקליפורניה, זה זה מהלך לא סטנדרטי ואני גאה בזה. אשמח שעוד חברות ישראליות יפעלו ככה. אנחנו לא רוצים להיות דג קטן. זה מכפיל כוח ואני שמח לעשות שזה עושה אימפקט. היום בזכות העסקה הזו לא מעט ישראלים בקליפורניה ולא מעט אמריקאים מגיעים בזכות זה, לראשונה, לישראל.״

     

    עדגע ()
    אמיר אורעד.

     

    סייסנס, עם גיוסים של 200 מיליון דולר, פיתחה פלטפורמת מידע עסקי של ניתוח מידע ארגוני, המאפשרת גם למשתמשים ללא הכשרה או רקע לקבל תובנות עסקיות. בשנה האחרונה אורעד הוביל את החברה מאז הצטרפותו לנסיקה מתמדת. רק בשנה האחרונה נבחרה החברה למקום ה-37 בקלאוד100. החברה מעסיקה מעל ל-450 עובדים בישראל, ניו-יורק, אריזונה, קייב וטוקיו, ובין לקוחותיה נמנות מאזדה, בורסת נסדא"ק, אקסנצ'ר, אייר קנדה ואקספדיה. ״זה הסטארטאפ השלישי שלי ואותו לא אני ייסדתי. הגעתי כדי לקחת את החברה גבוה והיכפלנו את המכירות פי 10 מאז היצטרפותי.״

    אורעד, יוצא 8200, לשעבר מנכ"ל NICE Actimize, היה בין מייסדי חברת האבטחה Cyota לצידו של שר הכלכלה נפתלי בנט וד"ר מיכל צור, שנמנית על מייסדי חברת קלטורה. אורעד שימש בחברה כסמנכ"ל שיווק ולאחר מכירת החברה ב-2005 בסכום של 145 מיליון דולר לחברת RSA Security, הוא מונה לסגן נשיא לשיווק ב-RSA. ״היעד לשנה הקרובה״, הוא מציין, ״יהיה לבנות את החברה הגדולה בעולם בתחום אנליטיקס. כל חברה בעולם שלא תהפוך להיות חברה שמובלת על ידי אנליטיקה, תהיה לא רלוונטית ולא תהיה קיימת. בין אם זה מוצר בריאות, חדשות או דייטינג, הצורך הופך הכרחי.״

     

     

    טל קרת

    אם אתם מחוברים לעולם ההיי טק או הנדל״ן בניו יורק, את השם טל קרת אתם מכירים היטב. בשנה האחרונה החברות (רובן ישראליות) של חממת הטק הייחודית שלו, ׳סילברטק׳, גייסה למעלה מ-100 מיליון דולר, ועל אף שיש לא מעט הישגים באמתחתו, ההישג הזה הוא שהוביל אותו לרשימה שלנו.

    קרת, שגדל בישראל, למד מחשבים ומתמטיקה באוניברסיטת תל אביב ושירת במשך שש שנים וחצי בחיל האוויר, מונה בשנת 2010 לנשיא אחת מחברות הנדל״ן הגדולות בארה"ב, סילברסטיין פרופרטיז, שבין היתר הקימה את המגדלים החדשים באזור גראונד זירו בניו יורק. את החממה שהקים לפני כ-4 שנים הוא מוביל עם שני שותפים אמריקאים נוספים, לארי וואגנברד וצ׳ארלי פדרמן. ״אנחנו יודעים איך לסייע לחברות להתקדם ומלווים אותן לאורך התהליך״, מספר לנו קרת. ״הבאנו מומחים גדולים שרואים את תהליך המימון ואת בנית הפיננסים בצורה המיטבית ביותר. אנחנו מכירים את כל המשקיעים ויודעים לנתב כל אחד לחברה הנכונה.״

     

    עדגע ()
    טל קרת.

     

    קרת מצליח להוביל חברות ישראליות בניו יורק להצלחה ועשרים מתוך עשרים וחמש החברות שחברות בסילברטק הן ישראליות. ״אנחנו רואים בהן פוטנציאל מאוד יפה. יש הרבה מקומיים שמאמינים ביזמים מישראל.״

    קרת פוגש למעלה מ-50 חברות חדשות בכל חודש שמקוות לקבל את קרש הקפיצה הייחודי של סילברטק. ״אנחנו בוחרים פחות מאחוז מהחברות שאנחנו פוגשים ולחברות ישראליות יש עדיפות גבוהה. יש לנו כבר כמה חברות שגדלו מאוד מהר״. חברות ישראליות כמו סקרים (SQREAM) , ווי־איי טריינר (Vi Trainer) ועוד, נסקו בשנה האחרונה מתוך סילברטק ושלוש נוספות כבר עברו את שלב האקזיט. ״אנחנו מרגישים שישראל חזקה בשלוש תחומים עיקריים, אינטרנט, סייבר סקיוריטי ופרופטק.״

    המחויבות של קרת לחברות מתבטאת בכל אספקט, מחלל העבודה שמקבלות החברות, ועד הנטוורקינג החלומי שנפתח בפניהן. ״בבניינים שלנו יש 240 מתוך 1000 חברות הכי גדולות בעולם, מספוטיפיי ועד קספר. לחברות מישראל קשה להגיע ולהתחבר לחברות האלו. אנחנו יכולים לזהות חיבור נכון ולקשר ביניהם. אנחנו לא נבזבז את זה על חברה שאנחנו לא מאמינים בה. הוא מוסיף ומאשר שכאשר מדובר באנשים טובים, סילברטק לא ייתנו להם ליפול. ״רעיון זה לא הכל. על רעיון טוב יהיו עוד מתחרים. גוגל למשל, הייתה מקום 18 בחברות שהובילו מנועי חיפוש. הכרחי לדעת לנצח בכל החזיתות כדי לכבוש שוק. "בשנה הקרובה״, הוא מסכם, ״אני מקווה שהחברות ימשיכו להתקדם. אני מצפה ומקווה להמשך התבגרות עסקית. אני חושב שהעולם נע להאטה כלכלית וצריך להיות מאוד זהירים במציאות כזו. אנחנו רוצים שהחברות ימשיכו להתקדם ולהתמקצע. מי שלא, יהיה לו מאוד קשה.״

     

     

    עדי טטרקו

    ביחד עם בן זוגה, הקימה עדי טטרקו את אפליקצית ׳האוז׳, שמסייעת, על פי הנתונים שפורסמו לאחרונה, ליותר מ-40 מיליון אנשים ברחבי העולם בעיצוב בתיהם. טטרקו מכהנת כמייסדת ומנכ״לית החברה והשנה צמחה החברה בהובלתה באופן משמעותי והיא דורגה ברשימת המשפיעים הגדולים באמריקה בתחום נדל"ן המגורים האמריקאי, רשימה שפרסם מגזין ה-Observer. טטרקו, הממוקמת בפאלו אלטו, אף דורגה בין 5 הראשונות ברשימת הנשים העשירות בארצות הברית, שצברו את הונן בעצמן, בתחום הטכנולוגיה.

     

    'האוז' היא פלטפורמה לשיפוץ ועיצוב הבית, המשמשת בעלי נכסים, חובבי עיצוב, בעלי מקצוע, ומעצבים מכל העולם. בעזרת 'האוז', כל בעל נכס יכול לקבל השראה מתוך 15 מיליון תמונות, לאתר איש מקצוע מתוך 1.5 מיליון נרשמים ואף לרכוש מוצרים מכל העולם. החברה הפכה לאחת מ–25 החברות הפרטיות עם השווי הגבוה בעולם, עם 1,800 עובדים, כ-50% מהם אגב, הן נשים. הערכת שווי החברה עומדת על 4 מיליארד דולר, כשהשנה נמצאת 'האוז' בשורה אחת עם ענקיות הטכנולוגיה הגדולות, טטרקו, כאישה מנכ״לית מובילה ראויה להכלל ברשימת המשפיעים שלנו.

     

     

    גיא פרנקלין

    מנהל SOSA NYC הפך בשנים האחרונות לכתובת הראשונה של כל סטארטאפ ישראלי שנוחת בניו יורק. בשנה שעברה התברג פרנקלין ברשימה שלנו הודות לתמיכה שלו בחברות מקומיות, הפעם הוא איתנו, הודות להישג האדיר שהוביל לקידום פיתוח הסייבר של העיר ניו יורק. ״בהתאם לזכייתנו במכרז עירית ניו יורק, בתחילת 2020 נפתח את מרכז הסייבר הגלובלי הרשמי של העיר. המרכז מתווסף לפעילות השוטפת שלנו לקידום חדשנות טכנולוגית באמצעות חיבור תאגידים לסטארטאפים בעיר ומאפשר לנו להיות שחקן גלובלי משמעותי בכל הנוגע לאבטחת סייבר. כחלק מההכנות לפתיחת המרכז הפיזי״, הוא מספר, ״הרחבנו בשנה האחרונה את הרשת הגלובלית שלנו עם מאות קרנות הון סיכון ומשקיעים מכל העולם. הרשת הזו מהווה תשתית לפעילות המרכז הגלובלי והפיכתו למוביל עולמי בתחום אבטחת סייבר. פרנקלין הוביל בשנה האחרונה שיתופי פעולה עם עיריית ניו יורק והן עם תאגידים מקומיים, בתחומי פינטק, ביטוח וסייבר.

     

    עדגע ()
    גיא פרנקלין.

     

    הוא החל את דרכו בניו יורק לפני כ-7 שנים כרואה חשבון בכיר בארנסט אנד יאנג בניו יורק המתמחה בחברות סטארטאפ והייטק. אחרי שזיהה טרנד של חברות ישראליות המתרחבות לניו יורק והקים את פלטפורמת מפת הסטראטאפים הישראליים בניו יורק, שהפכה לפופולרית ביותר בקרב משקיעים אמריקאיים, יזמים ומדיה אמריקאית המחפשת את סיפורי הסטארטאפ ניישן בניו יורק. במסגרת ניהול סוסא הוא אחראי במידה רבה על כמה מהחיבורים הגדולים שבין תאגידים המחפשים חדשנות לבין סטארטאפים עם הטכנולוגיות המתאימות. ״כיום, האב החדשנות של סוסא בניו יורק מהווה צומת מפגש וכר נחיתה עבור כלל שחקני תעשיית הטק בעיר - תאגידים משקיעים, סטארטאפים, קרנון הון סיכון ועוד.

    בנוסף״, הוא מדגיש, ״אני שמח לראות איך פלטפורמת מפת הסטארטאפים הישראליים בניו יורק שבניתי, איפשרה חשיפה של מאוד סטארטאפים ישראליים בפני תעשיית הטק בניו יורק - דבר שהביא לקידום הזדמנויות השקעה, מציאת לקוחות ובניית קהילה אקסקלוסיבית.״

     

     

    נדב צפריר

    מנסיכי הסייבר של ישראל, נדב צפריר, מייסד שותף של חממת הסייבר Team8, לשעבר מפקד יחידת 8200, שהצליח השנה לסמן הישג אדיר נוסף עם האקזיט הראשון של חברה שליווה והוביל. אחרי שפרש מהצבא, כשמאחוריו הישגים חסרי תקדים, הקים צפריר בניו יורק את הפעילות של Team8 שגדלה השנה לכדי קרוב לכ-100 עובדים בתחומים שיווק, מכירות, פיתוח עסקי, ייעוץ ושירותים ועוד.

    בהאב של Team8 במנהטן שבניו יורק פועלים המנכ״לים, היזמים, סמנכ״לי השיווק, המכירות והפיתוח העסקי של רבות מ-10 חברות הפורטפוליו של הקבוצה המעסיקות עוד מאות עובדים מסביב לעולם.

    Team8 כבר גייסה 42 מיליון דולר מאז הקמתה ב-2014 ובין משקיעיה האמריקאים של הקבוצה נמנים מיקרוסופט, סיסקו, וולמארט,קוואלקום, AT&T, מודי׳ס ועוד. מדי כמה חודשים, מכריזה הקבוצה של צפריר על חברה חדשה, המקבלת השקעה ראשונית בסך 5 מיליון דולר. משם, החברה גדלה בליווי צמוד של צוות Team8. על האקזיט הראשון הוא הכריז בשנה האחרונה עם מכירת חברת ייעוץ הסייבר סיגניה (Sygnia) לחברת ההשקעות הבינלאומית טמסק (Temasek). על אף שסכום הרכישה לא נחשף, היא מוערכת בכ-250 מיליון דולר, סכום כאמור, גבוה בהרבה מסך ההשקעות של טים8.

     

    עדגע ()
    נדב צפריר.

     

    נדב מעורב ביוזמת הסייבר של עיריית ניו יורק ואף יושב בוועד המנהל אשר הוקם במטרה לקדם את פעילות הסייבר העסקית בעיר ניו יורק ולחברה לחדשנות ישראלית.

    בשיתוף פעולה עם בורסת הנסד״ק בניו יורק מוביל צפריר אירוע מיוחד כחלק מסדרת אירועי הקהילה של החברה, Rethink Series. רשימת הדוברים כללה את אדם סינגולדה, מייסד ומנכל טאבולה, מייק רוג׳רס לשעבר ראש הNSA, מט אולסן Cheif Trust and Security Officer מUber, ועוד.

    בנוסף, בחודש שעבר הצטרף לדירקטוריון חברת סולאראדג' שניסחרת בנאסד"ק בשווי של 4 מיליארד דולר, שם מכהן כיו"ר משותף, לצד המנכ"ל והמייסד של החברה, גיא סלע. צפריר דואג לקדם את היזמות הישראלית ובשנה האחרונה אירח בישראל מאות בכירים מחברות ענק, מרביתן מארה״ב, במטרה לחשוף אותם לחברות ישראליות ולקדם שיתופי פעולה מחקריים ועסקיים.

     

     

    דנה שוגרמן

    דנה שוגרמן, בכירה בחברת מייקרוסופט, עובדת במסגרת החברה על כמה פיתוחים וחידושים משמעותיים בשנה האחרונה. מי ששירתה כ-5 שנים כקצינה ב-8200, (ומשתתפת כיום כמנטורית בפרוייקט women to women של יוצאות 8200 ובחסות היחידה עבור נשים). אחרי השחרור, המשיכה לחברת SofaWare חברת בת של צ’ק פוינט, ואחריה כעשר שנים בחברת ורינט, כמנהלת אחד ממוצרי הדגל של חטיבת הביטחון ולאחר מכן כמנהלת מכירות ו- business development בארה״ב . ״זו היתה תקופה מרתקת post 9/11 שבה גופי אכיפת החוק בעולם התמודדו עם שינויים טכנולוגיים ומשפטיים שנדרשו לעמוד בקצב שינויים שלא ראינו כמותו מעולם״, היא מספרת לנו. ״היותי עו״ד ויוצאת תחום הטכנולוגיה המודיעינית איפשרו לי לחבר בין עולם המשפט הטכנולוגיה והעולם המבצעי ברחבי העולם״. בשלב זה, קיבלה שוגרמן פניה ממייקרופסט. ״בשלב מסוים נרקמה ביננו ובין חברת מיקרוסופט שותפות, בעקבותיה הוצע לי ניהול תחום השרתים״. העבודה הייחודית של שוגרמן הובילה את מייקרוסופט למקמה בעמק הסיליקון לנהל את אסטרטגית המכירות של החברה לתחום הענן.

     

    דנה שוגרמן ()
    דנה שוגרמן

     

     ״אני שמחה להיות חלק משינוי אסטרטגיית המכירות של החברה בתחום הענן - זו תקופה מרתקת ומלמדת בקנה מידה שקשה לתאר.״ שוגרמן מובילה בשנה האחרונה את אסטרטגיית customer acquisition and enterprise scale . ״בשנה האחרונה התרכזתי בשינוי צורת המכירות שלנו בקרב עשרות אלפי לקוחות ברחבי העולם. זהו תחום דינמי וחדש לחלוטין בשוק וכל יום הוא יום שבו לומדים משהו חדש. יש עדיין חברות וסטקטורים רבים בקרב שטרם אימצו את הענן. היכולת לגעת בכמות גדולה של לקוחות עם הטכנולוגיה וההיצע הנכון אל מול מתחרות ודרישות שוק משתנות תוך התאמת שיטת המכירות והתגמול של אנשי מכירות ושותפים היא אתגר של ספקיות הענן הגדולות והכל במהירות תגובה שאף אחד לא נדרש אליה בעבר. הוא דורש שינוי תפיסתי אמיתי ובניית מודלים עסקיים חדשים לחלוטין. זה אתגר שמשלב בתוכו דיספלינות רבות : פיתוח מוצר, מודלי מכירות ושיווק חדשים בתחום האנרפרייז ומודלי תגמול.״ שוגרמן הובילה את מייקרוסופט להיות מהמובילות בתחום ובשנה הקרובה, היא מעריכה, יובילו את השינוי בקונצרנים הגדולים: ״אני מאמינה שהמודלים שפיתחנו יהפכו לגיים צ׳יינג׳רים.״  

     

    טל צבי נתנאל

    שואופילדס, שטל צבי נתנאל הוא אחד ממיסדיה, טרם מימשה את הפוטנציאל שלה והניבה הישגים יוצאי דופן, אבל היא בהחלט הובילה שינוי מגמה מרענן באמריקה, כזה שתפס את תשומת הלב של המקומיים ועורר את עולם הריטייל המקובע והמסורתי לשינוי. חברת Showfields הוקמה ב-2017 במטרה לאפשר לכל מותג בעולם להגיע לנוכחות פיזית. טל צבי נתנאל,35, הגיע לניו יורק במסלול הסטארטאפ המוכר, עם החברה שהוביל באותם ימים, MYCHECK. התשוקה בניו יורק עברה לחלונות הראווה אחרי שזיהה משבר סביבתי עמוק: "זכרתי את ניו יורק כעיר שהשפע והיצירתיות משתקפים מתוך חלונות הראווה שלה ומעצבים את האופי שלה, אבל הפתיע אותי לגלות שכבר אין את זה", סיפר לנו. "זה קורה היום ברחובות של ניו יורק ובעולם כולו. מצד אחד אנחנו רואים בעשור האחרון הרבה יצירה, כל כך הרבה מוצרים חדשים וחדשניים, מצד שני החנויות ריקות, ומה שנשאר זה בעיקר חברות הענק.״ ביחד עם שותפיו אמיר צביקל הישראלי, מומחה נדל"ן וקייטי מומחית של למיתוג חברות החליטו לחבר בין חדש וישן ולשדרג את הקמעונאות באמריקה. "בדיוק כמו שלפני עשר שנים חברות הבינו שהן זקוקות לאתר, ולפני חמש שנים מותגים הבינו שהם צריכים אי-קומרס בתוך האתרים שלהם, אנחנו מאמינים שבחמש השנים הקרובות המותגים יבינו שהם זקוקים לנוכחות פיזית, מקום שהו יוכלו לקוחות לגעת, למשש ולרכוש״.

     

    עדגע ()
    טל צבי נתנאל.

     

    לאחרונה נפתח המרכז הראשון של שואופילדס בסוהו, מרכז שמשלב מותגים מתחלפים, עיצוב, איזור עבודה משותפת ללא תשלום וחוויה תרבותית לאורחים (האוס אוף שואופילדס). ״אנחנו עובדים להוכיח שהמודל שלנו עובד, אנחנו כבר רואים את זה במספרים ובשנה הקרובה שני מרכזים נוספים ייפתחו. ״הימרנו שיש שלושה דברים שמשתנים בעולם: כמות המותגים גודלת כל יום, המותגים עצמם שהם הכוכב האמיתי והצרכן הופך צמא יותר לחוויות כי העולם הופך דיגיטלי יותר. לכל אלו אנחנו מספקים את התשובות״.

     

     

     


    פורסם לראשונה 27/09/2019 20:29

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים