שתף קטע נבחר

לא נתפס: נשבר שיא האצה (ובלימה) מדהים

יצרנית מכוניות העל השוודית קוניגסג ניפצה את שיא ההאצה ל-400 קמ"ש ובלימה לעמידה שקבעה היא עצמה, עם ביצוע פנטסטי של הריגרה. חובה לצפות בזה

יצרנית מכוניות העל השוודית קוניגסג, שעשתה לעצמה מנהג לנפץ כל שיא מהירות אפשרי, שברה הפעם את שיא המדהים של עצמה: מעמידה ל-400 קמ"ש ושוב לעמידה ב-31.49 שניות, כמעט חמש שניות פחות מהשיא הקודם.

 

 

לצורך קביעת השיא השתמשה היצרנית בריגרה יוצאת הדופן, בעלת יחידת הנעה הכוללת V8 בנפח 5.0 ליטר כפול מגדשי טורבו עם 1,100 כ"ס ו-127.5 קג"מ, אליו משודכים שלושה מנועים חשמליים בתפוקה משולבת של 700 כ"ס ו-91.8 קג"מ נוספים.

 

קוניגסג ריגרה ()
כריסטיאן קוניגסג מייסד החברה וסוני פרסון נהג הניסוי שקבע את השיא

 

התפוקה המשולבת עומדת על 1,500 כ"ס ו-204 קג"מ העוברים ישירות לגלגלים האחוריים, ללא כל תיבת הילוכים. זאת משום שהמנועים החשמליים ומנוע הבנזין מתוכננים להיכנס לפעולה בטווח מהירות מסוים, ומייתרים בכך את הצורך בתמסורת קונבנציונאלית. היחידה החשמלית מאפשרת גם הכוונת מומנט (ימין-שמאל) ושימוש בבלימה רגנטיבית לצורך האטה וטעינת המצברים בקיבולת 4.5 קוט"ש.

 

קוניגסג ריגרה ()
1,500 כ"ס מ-V8 מוגדש ושלושה מנועים חשמליים

 

השלדה וחלקי המרכב עשויים קרבון ואלומיניום והמשקל העצמי נותר לכן 1,628 ק"ג, המייצר יחס ההספק משקל קיצוני במיוחד - כ"ס לכל 1.08 ק"ג. מסיטי אוויר אקטיביים מלפנים ומאחור מאפשרים כוח הצמדה של 450 ק"ג ב-250 קמ"ש והבלמים הקרמיים (397 מ"מ וקאליפר בעל שש בוכנות מלפנים, 380 מ"מ וארבע בוכנות מאחור) מספקים את כוח האטה הנדרש. צמיגי מישלין פיילוט ספורט-קאפ 2 (275/35 מלפנים ו-345/30 מאחור) עוטפים חישוקי קרבון ("19 מלפנים ו-"20 מאחור) עם מנגנון נעילה מרכזי.

 

קוניגסג ריגרה ()

השיא נקבע במסלול ראדה (Rada), הסמוך לעיירה לידקופינג, כ-130 ק"מ צפון מזרחית לגוטנברג, אשר שימש בתקופת המלחמה הקרה כמנחת חירום לחיל האוויר השוודי. בקביעת השיא ניצלה המכונית את כל אורכו של המסלול - 1,613 מטרים להאצה מעמידה ל-400 קמ"ש (ב-22.87 שניות) ו-435 מטרים לעצירה מוחלטת (ב-8.62 שניות).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים