שתף קטע נבחר

עוגן הרם!!!

בשנים האחרונות התחזק הטרנד של שייט קרוזים בקרב בני 50+: מעבירים שבוע עד עשרה ימים בשייט תענוגות, באוניית פאר מפנקת במיוחד. "העבודה הקשה" היא לבחור באיזו ממסעדות הפאר לסעוד, באיזו בריכת אקסטרים לשחות, והאם להתמכר לאומגה באורך 120 מטרים או לשופינג בשדרת החנויות שבאונייה. "אזהרת מסע": לא לשכוח להשאיר כסף לטיפ

לפני כשנה, לאחר 42 שנות הפלגה, פורקה הספינה "פסיפיק פרינסס", עליה צולמה הסדרה "ספינת האהבה". בעלי הספינה, שיכלה להכיל כ־600 נוסעים, החליטו לפרק אותה לחלקים. להזכיר: הספינה הייתה אטרקציה גדולה בשנות השבעים, מאחר וחלק מצילומי סדרת הטלוויזיה "ספינת האהבה" ששודרה ברשת ABC צולמו על סיפונה. מיליוני אנשים ברחבי העולם היו מכורים לכל מה שהתרחש על סיפון של ספינת תענוגות, התחברו לצוות שלה ולנוסעים והתחברו לעלילות.

 

בשנים האחרונות קמו כמה חברות שייט, שמתמקדות בקרוזים: שייט תענוגות של כמה לילות עד 10 ימים ליעדים שונים. ההיצע הגדול קם בעקבות ביקוש הולך וגדל לסוג הנופש של שייט באוניית פאר, כשהכל כלול במקרה זה הוא הכל כלול מפואר: ארוחות ברמה של כוכבי מישלן, בריכות מפוארות, חנויות מזמינות ומופעים בנוסח ברודווי. כל אחת מהחברות מצאה מה שמייחד אותה, תוצאה של התחרות בין החברות.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

ענקית חברת השייט MSC קרוז, שמחזיקה באוניות פאר, מציעה אטרקציות ייחודיות לחובבי אקסטרים וספורט פעלולי, כמו פארק ג'ונגל ייחודי אינטראקטיבי, ובו מגלשת אקסטרים ספיד ייחודית שניתן לגלוש בה עם גלשן, גשרי חבלים ומגלשות ענק פנימיות וחיצוניות. על אחת מאוניות החברה ניתן למצוא אומגה באורך 120 מטרים. חברת מד קרוזס, נציגת המכירות הרשמית בישראל של 6 מותגי שייט ששייכים לתאגיד שייט התענוגות "קרניבל", מציעה בהפלגות קולנוע IMAX, אטרקציית אקסטרים "SKY RIDE" שזה מסלול פדלים בגובה רב מעל פני האונייה והים.

 

חברת הנופש מנו ספנות מציעה הפלגות נופש מחיפה ליעדים שונים, גם שייט תענוגות רומנטי לאורך חופי הים התיכון והים השחור, וגם הפלגות משפחתיות הכוללות מבחר אטרקציות המותאמות לילדים. חברת קרוז תור מציגה חידושים לדוגמה של חברת השייט רויאל קריביאן: מגלשת ה־Ultimate Abyss - בגובה של 10 סיפונים, קיר טיפוס, סימולטור גלישה וסימולטור צניחה חופשית.

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

סבתא וסבא – הבחירה בידכם: שייט רומנטי או בין דורי

שלומי ברק מנהל מחלקת השייט של מונה טורס: המספר הממוצע של נופשים בשייט קרוזים בשוק הישראלי עומד כיום על כ־50,000 נופשים בשנה, כ־30% מהם משפחות עם ילדים, היתר בגילאי 50+. בקרב גילאים אלו מגיעים, לדבריו, לרוב זוגות, ולאחרונה גם יותר ויותר סבתות וסבים שמפנקים את הנכדים בקרוז. "שייט קרוז זו צורת תיירות נוחה במיוחד לגילאי 50+, שכן כל השירותים ניתנים להם במסגרת השייט: לפחות 4 בריכות שחייה, 12 מסעדות, מופע בידור בכל ערב בסגנון ברודוויי, ושופינג סנטר ענק. הספינה מתפקדת כמו ריזורט: קלאב מפואר מיעד ליעד. הספינה מפליגה מיעד ליעד, כשהנופשים הולכים לישון ביעד אחד, וקמים בבוקר במדינה אחרת, כשהם אפילו לא הרגישו את השייט. הספינות עוגנות בנמלים מרהיבים, מהם יוצאים הנופשים לטיולים בערים וליעדים שונים. בספינת פאר, שבנויה בכ־18 קומות, משתכנים בין 3,000 ל־6,000 נופשים, שנהנים מכמה בריכות. לדברי ברק, מנתונים של חברת מונה טורס עולה כי 35% מהקרוזים מפליגים לים התיכון, 30% לקאריביים, 15% משייטים בצפון אירופה בדגש על הים הבאלטי והפיורדים, 8% מתמקדים בדרום אמריקה, 8% מבלים בין הקרחונים באלסקה, ו־4% מגלים את המזרח הרחוק". מחיר התענוג, אגב, יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, תלוי ביעד ובזמן החופשה.

 

למה בני ה־50+ מתחברים לסוג הזה של הנופש?

"מנסיוננו, האופציה המועדפת דווקא בגיל הזה, היא קבוצת מטיילים עם מכנה משותף שרגילים לטייל כקבוצה. אנחנו רואים בנופשים שלנו שחקני ברידג', ועדים, חברי ארגון צרכנות. בשנים האחרונות קיימת גם תופעה של טיול רב־דורי: סבתא וסבא שמטיילים ביחד עם הילדים והנכדים. מעבר לכך יש גם בגילאים האלו לא מעט נוסעים אינדיבידואלים, שמצטרפים לקבוצה לא הומוגנית. כולם חוזרים עם חוויה מאחדת וטעם של עוד".

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

איך אפשר להיות בטוחים שהנופש אכן יצליח?

יש דברים שצריך לוודא לפני ההזמנה ויש לאחריה. למשל, בשוק הקרוזים קיימות מספר חברות שייט. מומלץ לא להשוות בין חברות השייט השונות אלא בין הספינות, כי ייתכנו מקרים בהם חברות איכותיות מוציאות ספינות ישנות ומפנקות פחות, לעומת חברות שייט עם מיתוג פחות חזק שמוציאות ספינות מפוארות יותר. כדאי לכם ללמוד מראש על כל יעד ולבחון באינטרנט את המסלולים המוצעים. לאחר ביצוע ההזמנה כדאי להיכנס לאתר חברת השייט, לבנות לחשבון אישי עם קוד וסיסמה, כדי לשריין מראש את המופעים הרצויים והמסעדות המבוקשות ולבנות תוכנית שייט מאורגנת מראש. את היום הראשון בשייט מומלץ להקדיש להכרת הסיפונים השונים, האולמות, המועדונים, המסעדות והחנויות. ואם נראה למישהו שהוא הלך לאיבוד בין המסדרונות וקומות האונייה הענקיות, הרי שמקובל שיש לצד כל מעלית איור, שמציג את האונייה כולל נקודה המתייחסת למיקום המדויק.

 

אגב, יש מדיניות של תשר בהפלגות בקרוזים?

"בוודאי. בסיום ההפלגה מתבקשים הנופשים לשלם טיפ לחדרן האישי, המלצר ועוזרו, שדאגו לשולחן של הנופשים לאורך ההפלגה, וגם לאחראי המשמרת בחדר האוכל. התעריף המקובל הינו 12 דולרים לאדם ליום, אבל מומלץ להתעדכן בחברת השייט הרלוונטית, כי לכל חברה יש מפתח מיוחד, שקובע את אותם נותני שירות רלוונטיים ואת גובה הטיפ עצמו".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים