שתף קטע נבחר

התשובה של עיריית אילת לאלפי הישראלים בסיני: גרירת רכבים ודו"חות חניה

ישראלים רבים העדיפו להעביר את תקופת החגים בסיני והשאירו את רכביהם לצדי הדרך באילת. לנופשים בעיר הדרומית לא נותרו חניות, בעירייה זעמו וגררו עשרות מכוניות

 

 

מתכננים לנסוע בקרוב לסיני, להשאיר את המכונית באילת ולשכוח ממנה? סביר להניח שכאשר תחזרו מהנופש תגלו שמכוניתכם נגררה, או שערימה של דוחות חניה ממתינה לכם על המגבים.

  

רכבי מטיילים בסיני נגררו באילת (צילום: עיריית אילת )
גוררים את רכבי הנופשים בסיני(צילום: עיריית אילת )

אחרי שפינתה את רצועת החוף הדרומית מקרוואנים, אוהלים ומחסות, אסרה עיריית אילת גם את החניה הלילית לאורך רצועת החוף כדי להשאירה פנויה לטובת הנופשים, הרוחצים והצוללנים שמבלים בעיר. לטובת הנופשים בסיני הכשירה העירייה חניון מיוחד בשטח שדה התעופה הישן שנסגר, בעלות סמלית של 20 שקלים ליום.

  

אלא שגם השלטים שקידמו את הבאים בשערי העיר מכביש 90 ומכביש 12 לא הועילו. הישראלים בחרו להפוך את רצועת החוף באילת – וגם את רחובות העיר עצמה – למגרש חניה, ותפסו מאות רבות של מקומות חניה המיועדים לתושבים ולנופשים בעיר.

 

רכבי מטיילים בסיני נגררו באילת (צילום: עיריית אילת )
התיירים התבקשו להשאיר רכבים בכניסה לעיר(צילום: עיריית אילת )

החניון לטובת העוברים לסיני, שהוכשר במהירות כדי שישמש כבר במהלך ראש השנה את העוברים, נותר מיותם. רק מכוניות בודדות חנו בו במהלך החג ועיריית אילת, בשילוב המשטרה המקומית, נאלצו לאכוף את איסור החניה הלילית לאורך רצועת החוף הדרומי. 50 מכוניות שהפריעו לתנועה נגררו מהמקום ו-287 מכוניות קיבלו דוח חניה על כך שחנו במהלך הלילה לאורך רצועת החוף הדרומית, למרות התמרורים שאוסרים על כך.

 

מדי שנה מארחת אילת כ-2.8 מיליון נופשים. את מעברי הגבול עוברים בכל שנה מאות אלפי נופשים. ב-2018 עברו את הגבול כמיליון נופשים, וב-2019 הצפי הוא ש-1.2 מיליון נופשים יחצו את הגבול.

 

תקופות הנופש העיקריות באילת הן במהלך חודשי הקיץ ובחגים, בדגש על סוכות ופסח. בעירייה מסבירים שבתקופות אלה הם נאלצים להתמודד עם מצוקת חניה שנגרמת בעיקר על רקע הנהירה הגדולה לסיני, ולאחרונה גם על רקע סגירת שדה דב בתל אביב, שגרמה לרבים מהנופשים לוותר על טיסה ולהעדיף להגיע לאילת במכונית.

 

רכבי מטיילים בסיני נגררו באילת (צילום: עיריית אילת )
(צילום: עיריית אילת )

"עשרות אלפי העוברים לסיני מגיעים לאילת ומחנים בכל מקום אפשרי, כולל בחופי הים, כשזה בא כמובן על חשבון ציבור הנופשים באילת ועל חשבון תושבי העיר", הסביר אלי לנקרי, סגן וממלא מקום ראש העירייה, שמוביל את התוכנית התחבורתית העירונית. "לצערנו יש ביניהם גם כאלה שמחנים במקומות אסורים תוך שהם מסכנים חיי אדם, ואת זה לא נוכל להרשות. אנו מכבדים את היוצאים לסיני ודאגנו להם למגרשי חניה מוסדרים וזולים, ואנו מצפים שגם הם יכבדו את העיר ואת הכללים בה וכמובן שאת החוק".

 

"מפרץ אילת, שהוכתר לא מכבר לאחד מ-42 המפרצים היפים בעולם, לא יהפוך בשום אופן למגרש חניה", אמר אתמול ראש העיר מאיר יצחק הלוי. "לא ייתכן שאלה שבוחרים באילת בזכות חופיה ואתרי הצלילה שבה לא ימצאו בסמוך להם חניה".

 

בעיריית אילת ניהלו בשנים האחרונות כמה מאבקים שהוכתרו בהצלחה. אחרי ניקוי הטיילת מהבאסטות הצליחה העירייה – בפעולה שנמשכה כשנתיים, בסיוע רשות הטבע והגנים – לפנות את רצועת החוף הדרומית מקרוואנים, אוהלים ומחסות למיניהם שכיסו את החוף. הדבר נועד לצמצם ככל הניתן פגיעה בשונית האלמוגים הסמוכה ולהסדיר שימוש ראוי לאורך החוף הדרומי המוגדר כשמורת טבע. כעת לא מתכוונים בעירייה לוותר גם במאבק מול הנופשים בסיני והמכוניות שהם מותירים אחריהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עיריית אילת
דו"חות לנופשים בסיני
צילום: עיריית אילת
מומלצים