שתף קטע נבחר

ביקשתם סליחה מהמכונית שלכם?

אתם מבלים בה שעות מדי יום, היא החלל הבטוח והממוזג שלכם, היא לוקחת את הילדים לפגוש את המשפחה ומביאה את הקניות הביתה. אז למה לא להתייחס יפה למכונית?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

יום כיפור רק חלף ובקשות הסליחה נשלחו לאוויר מלוא החופן. מדובר במנהג מבורך שמקרב אותנו מעט אל עצמנו, מעודד אותנו לאהבת אדם ומקרב לבבות. אבל האם זכרתם את המכונית שלכם? היא לא זקוקה לפעמים לאיזו סליחה קטנה? מגיע לה!

 

תפילה (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

מדינת ישראל היא מדינה מדהימה שמעל חצי משטחה הוא מגרש משחקים ענק שכולל חולות, שלגים, סלעים ויערות, לא רע בשביל מדינה קטנה במזרח התיכון, נכון? הבעיה היא שאנחנו הרבה פעמים מבקשים מהמכונית הרבה יותר ממה שהיא יכולה לתת. למשל יורדים עם המכונית המשפחתית מהכביש הסלול לשטח הרבה יותר ממה שנהוג במדינות אחרות. מבלי להתחשב בעובדה שהמכונית ממש לא מתאימה לזה.

 

לכן, הרבה פעמים יש חבטות בגחון, שפשופים של מיכלי דלק ושל אגני שמן ולפעמים כפי שיעידו הרשתות החברתיות, יש גם חילוצים ססגוניים הודות לטוב ליבם של ג'יפאים. אז השנה נקבל החלטה: נשתמש במכונית למה שייעד היוצר שלה.

 

ויש גם נהיגה אגרסיבית בכביש: תתפלאו, אבל לא תמיד חייבים לנסוע בנתיב שזרוע בהכי הרבה בורות, למרות שבכבישי ישראל יש לא מעט כאלה. ולא לנסות לדלג מעל לפסי ההאטה כי "ב-60 קמ"ש בכלל לא מרגישים אותם". לא תמיד מומלץ לקרוע את המנוע כשלא צריך רק בגלל שיש לנו מצב העברה ידני בתיבת ההילוכים ולא תמיד מומלץ לנסוע מהר כשלא צריך, בעיקר בגלל הבטיחות וגם בגלל צריכת הדלק.

 

אגב, זה לא רק עניין של נסיעה בשטח: הישראלים מתהדרים בעוד תכונה שספק אם תראו ממנה הרבה בעולם: במוסך אנחנו מבקשים את המינימום. בעוד שאיטלקי, גרמני או צרפתי יבקשו במוסך בדרך כלל חלקי חילוף איכותיים, ישראלי יבקש לחסוך. מבחינתנו, מכונית היא כלי שצריך לעלות כמה שפחות, וזה אומר שמן זול כי המכונית יכולה להסתדר, רפידות בלמים עלומות שם כי זה חוסך לנו כסף וצמיגים (אבל לא חיים לצערנו).

 

זה כבר נושא ששווה התייחסות מפורטת בפני עצמו, אבל בשורה התחתונה, לא כל ישראלי נכנס למוסך ומבקש משהו סביר או תקני העיקר שיהיה זול. לא מדובר על משהו מעולה, סתם סביר, אבל גם זה לא. כאן רוצים זול. הנזק למכונית כמובן יורגש, אם לא בבלאי, במרחקי העצירה ואם לא במרחקי העצירה, באחיזה.

 

אבל זה לא רק זה: עוד מנהג שלא כל-כך ברור מאיפה קיבלנו נוגע ליכולת שלנו כישראלים להפוך את תא המטען של המכונית למחסן נייד. בעוד שבמדינות רבות נהוג לשמור על תא מטען ריק מחפצים, גם מסיבות בטיחותיות וגם מסיבות שקשורות בצריכת הדלק, שלא לדבר על אסתטיקה, בישראל כל המרבה הרי זה משובח וכמובן שגם מומלץ לזרוק על זה את הסדין מהבית, למקרה שאולי נגיע אף פעם לחוף הים.

 

וכמובן שיש גם את תא הנוסעים: פירורים שהופכים לבית גידול לחרקים, דברי מתיקה שנשארים על לוח המחוונים, העובדה שהבית חייב להיות מצוחצח אבל את המכונית, המקום הסגור והצפוף הזה שבו אנחנו מבלים שעות עם הילדים אנחנו לא מוכנים לנקות, כל אלה כמובן יתנקמו בנו מתישהו, במחלות, חס ושלום במקרה של תאונה כשמשהו יעוף עלינו, וגם במכירה, כי מה לעשות שסוכרייה שנמסה בשמש על לוח המחוונים תצא רק בניקוי מקצועי.

 

וכמובן שיש לנו עוד בעיות, דברים שאנחנו מתייחסים אליהם כמובן מאליו, כמו העובדה שאנחנו פשוט לא טורחים לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים, פעולה כה פשוטה שניתן לבצע פעם בשבועיים כמעט בלי להרגיש לאחר תדלוק, פעולה שמונעת מאיתנו אחר כך סדקים בצמיג, אובדן אחיזה וגם עליה בצריכת הדלק.

 

אז פנקו את המכונית עם שטיפה טובה. קחו אותה למוסך מקצועי וצקו לקרביה את השמנים והחלקים הטובים ביותר שיש. היא תודה לכם ותוכל לשרת אתכם טוב יותר, זמן רב יותר ובאופן בטוח יותר.

 

ואם המשפחתית שלכם מבקרת יותר מדי בשטח ונחבטת בסלעים - רק בגלל שאתם אוהבים לדוג דווקא ליד המאגר ההוא בצפון - אולי כדאי לחשוב על מעבר לרכב פנאי עם מרווח גחון גדול יותר והנעה כפולה. והדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא בליסינג פרטי תפעולי. תשלום חודשי קבוע המכסה את עלות הרכב פלוס טיפולים, פלוס ביטוחים ואתם מקבלים מכונית חדשה, מהניילונים, עם מערכי הבטיחות העדכניים ביותר ועם דור מנועים חדש החוסך לך דלק.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים