שתף קטע נבחר

פורשה טייקן חשמלית: עכשיו גם בגרסת בסיס (בערך)

יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית מציגה גרסת בסיס לטייקן החשמלית, עם (קצת) פחות ביצועים, (מעט) פחות טווח ומחיר מוזל משמעותית

פורשה חושפת גרסת 4S בסיסית לטייקן החשמלית, עם הספק וטווח מופחתים במעט ותג מחיר אירופאי נמוך משמעותית מגרסת טורבו S הבכירה. זו האחרונה תעלה - כך מעדכנים היום (ד') ביבואנית פורשה - 1.537 מיליון שקלים. הטורבו תעלה כאשר תגיע 1.257 מיליון שקל וה-4S הזולה מכולן תעלה 847 אלף שקלים. כל המחירים לאחר שקלול המס ירוק החדש שייכנס לתוקפו בינואר 2020.

 

פורשה טייקן - עכשיו גם בגרסת בסיס 

 

כמו אחיותיה הבכירות, הטורבו S והטורבו, ה-4S עושה שימוש בצמד מנועים חשמליים (קדמי ואחורי) עם הספק משולב של 530 כ"ס. המון כוח, אבל נמוך ב-150 כ"ס מהטורבו וב-231 כ"ס מהטורבו S. למצברים המסופקים במקור קיבולת של 79.2 קוט"ש והם מאפשרים טווח נסיעה מוצהר של 407 ק"מ, 43 ק"מ פחות מהטורבו המצוידת במצברים גדולים יותר (93.4 קוט"ש). גם מערכת הטעינה איטית יותר ומאפשרת שימוש בעמדה של עד 225 KW לעומת 270 KW בגרסאות הבכירות.

 

פורשה טייקן 4S ()

כאופציה פורשה תשווק את המכונית גם עם מערכת המצברים הגדולים (93.4 קוט"ש) של הגרסאות הבכירות, אשר תאפשר טווח נסיעה של 463 ק"מ ושימוש בעמדה מהירה של עד 270 KW. לגרסה זו גם מנועים חשמליים חזקים יותר בהספק של 571 כ"ס בגדישת-יתר, המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4 שניות (איטי ב-0.8 שניות מהטורבו, ב-1.2 שניות מהטורבו S) ומהירות מרבית של 250 קמ"ש (10 קמ"ש פחות).

 

הטייקן הבסיסית כמעט וזהה בעיצוב החיצוני והפנימי לגרסאות הבכירות, למעט חישוקי "19 קטנים יותר, מסיט אוויר קדמי שונה ודיפיוזר אחורי בשחור. מבחינה מכאנית היא מצוידת במיתלי אוויר כציוד תקני, אבל מערכת מוטות מייצבים אדפטיביים והיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים הם אופציה בתוספת תשלום. גם הבלמים קטנים יותר - 358-360 מ"מ לפנים אחור, לעומת בלמים קרמיים בגודל 410-420 מ"מ בטורבו S.


פורסם לראשונה 16/10/2019 08:48

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים