שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    חדשות האקדמיה: מיוטיוב ועד סמינר בערבה
    והפעם בחדשות האקדמיה:קורס מנהלי ערוצי יוטיוב באוניברסיטה הפתוחה, תואר שני בלימודי תרבות במכללה האקדמית ספיר וסמינר "אנרגיה וקיימות כמנוף לפיתוח" במכללת אפקה

    פתיחת שנת הלימודים האקדמית מתקרבת והמוסדות להשכלה גבוהה מציעים קורסים חדשים ומגוונים לסטודנטים. חדשות האקדמיה - מדור שבועי.

     

    קורס מנהלי ערוצי יוטיוב באוניברסיטה הפתוחה

    הקורס, שאותה מציעה האוניברסיטה הפתוחה, מכוון לאלו שמעוניינים לרכוש ידע מעשי על תוכן וידאו, שאולי יקדם אותם כלכלית ועסקית.

     

    בקורס ילמדו הסטודנטים: הבנת פלטפורמת יוטיוב ככלי לספר סיפור בווידאו ובאמצעותו לקדם מוצרים, storytelling כיצד מספרים סיפור? הפיכת סיפור לחוויה, צילום ועריכה בסיסים ליצירת וידאו והבנת שפת היוטיוב, אופטימיזציה וטכניקות לשיפור הערוץ והגדלת החשיפה ברשת, קידום אורגני וממומן, גוגל אנליטיקס ובקרת ביצועים וגם על שיתופי פעולה מסחריים ועבודה עם מותגים

     

    מורן זר קצנשטיין (צילום: חן חלפון)
    מורן זר קצנשטיין(צילום: חן חלפון)

     

    מורן זר קצנשטיין, מרכזת קורס מנהלי ומפיקי ערוצי יוטיוב באוניברסיטה הפתוחה, אמרה: "אין ספק שניהול והפקת ערוצי יוטיוב הפכו למקצוע הבא.

    יוטיוב נתפס עד היום כלוקיישן לסרטים של ילדים וחתולים, אנחנו רואים שיותר ויותר מהקהל הבוגר נכנס ליוטיוב. כל אחד מהאייליסטים שפתחו ערוצי יוטיוב השנה, היו צריכים מישהו שינהל להם את הערוצים הללו. כדי לנהל ערוץ יוטיוב - יש את הציר של הפקה ועריכה, ויש ציר שני שמדבר על אופטימיזציה וקידום וניהול של ערוץ יוטיוב. יש הרבה מאוד מחקר מאחורי זה - להבין מה הטרנדים, מה עבד ומה לא, איפה יש נטישות, ורק כשיש לך את הידע באיך לעשות יוטיוב, להבין את הקצב, להבין מה עובד ומה האלגוריתם מחפש וגם איך ללמוד מכל אחד מהסרטים שאתה עושה, זהמה שהופך אותך ליוצר תוכן מקצועי". 

     

    תואר שני בלימודי תרבות במכללה האקדמית ספיר

    תחום מנהיגות ויזמות בתרבות עדיין לא נתפס כתחום מקצועי מוגדר, על אף העשייה התרבותית הרבה בשטח והשפעתה על החברה בישראל. מרבית שכבת הניהול בתחומי התרבות בארץ רוכשת את הידע מתוך עשייה בפועל, ולא מתוך הכשרה מקצועית מוסדרת המבוססת על מחקר ודיאלוג. תכנית לימודים חדשה לתואר שני (M.A) בלימודי תרבות, בדגש על מנהיגות ויזמות בתרבות, שתיפתח החל מסמסטר ב' תש"פ (מרץ 2020) במכללה האקדמית ספיר, עשוי לשנות את התמונה.

     

    מכללת ספיר (צילום: גדי קבלו) (צילום: גדי קבלו)
    מכללת ספיר(צילום: גדי קבלו)

     

    מטרתה של התוכנית היא פיתוח מנהיגות אינטלקטואלית ומקצועית, על ידי שילוב שני נדבכים: לימודים עיוניים בתחום לימודי התרבות, המקנים השכלה בתחומי התרבות ומיומנויות של פרשנות וביקורת של תופעות, מגמות והקשרים עכשוויים (Cultural Studies); ולימודים בדגש על מנהיגות ויזמות תרבות, שמקנים מיומנויות מקצועיות עדכניות בפיתוח יכולות מנהיגות (Cultural Leadership) .

     

    פרופ' נורית גרץ, ראשת המחלקה לתואר שני בלימודי תרבות, אמרה: "התוכנית החדשה לתואר שני בלימודי תרבות נועדה לאפשר להכיר את המחקר העכשווי בלימודי תרבות, ועם זאת להכשיר להיות חלק מדור העתיד של יזמי ויזמיות התרבות בישראל, אלה שיעצבו ויובילו אותה בשנים הבאות. ייחודה של התוכנית לא רק בשילוב של ידע עיוני והתנסות מעשית, אלא גם במגמה שלנו לעבוד באופן פרטני עם כל סטודנט וסטודנטית, לעקוב אחר התקדמותם, לא רק בתקופת הלימודים אלא גם אחריה, ולעזור בשלבי ההשתלבות והקידום בעשייה התרבותית והחברתית או במחקר, ובעיקר בפריצת גבולות חדשים בתוכם".

     

    "עולם ללא תשתיות": יוצאים ללמוד בערבה

    סמינר "אנרגיה וקיימות כמנוף לפיתוח" של בית הספר להנדסה מכנית במכללת אפקה בשיתוף עם אוניברסיטת תל אביב והחברה לאנרגיה מתחדשת "אילת-אילות", מוציא את הסטודנטים בשנת הלימודים הקרובה לשטח לחמישה ימים מרוכזים בערבה. מתחם זה כולל מגוון טכנולוגיות באנרגיה מתחדשת, חשיפה לחברות הזנק בתחום זה, כניסה לשדות סולאריים ושדות ניסוי ייחודיים.

     

    במכללת אפקה אמרו כי הקורס מעניק לסטודנטים המשתתפים בו, נקודת מבט ברמת המאקרו וברמת המיקרו בנושא פיתוח תשתיות באופן מאוזן ובר קיימא. בעולם שבו הדרישה לאנרגיה גוברת כל העת, לצד גידול באוכלוסייה, קיימת חשיבות רבה ליכולת לאמץ תפיסת עולם של קיימות, המעוגנת בראייה כלכלית וטכנולוגית, כבסיס לפיתוח תשתיות. בשילוב עם עבודת גמר הסטודנטים יהיו זכאים ל-2.5 נקודות זכות עבור הקורס הזה.

     

    ד"ר משה תשובה ראש התכנית להנדסה מכנית במכללת אפקה, אמר: "הסטודנטים מגיעים לכפר הדגמה, שמדמה מציאות של עולם ללא תשתיות וללא רשת. הסטודנטים יוכלו לנסות ולחוות את הטכנולוגיה בתנאים המדמים תנאי אמת ובעיקר להיחשף לגורמים רלוונטיים כגון לקוחות קצה, ארגוני סיוע וגופי מימון. בסיום הסמינר כל סטודנט נדרש להציג פתרון לאחד האתגרים בעולם ללא תשתיות. בוגרי מחזורים קודמים הציגו פתרונות לאגירת מי גשמים, יצור מזון, שימוש בתאים פוטו וולטאים ועוד. קורס ייחודי זה, המאפשר לסטודנטים חשיפה לבעיות גלובליות מהותיות, תוך התנסות מעשית בפתרונן בסביבה טכנולוגית תומכת, תורם רבות לניסיונם המקצועי ולעתידם התעסוקתי".

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים