שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הנבל החדש בהוליווד: סרטי גיבורי-על
    מרטין סקורסזה אמר שזה לא קולנוע, פרנסיס פורד קופלה כינה אותם ביזיוניים וקן לואץ' הצטרף לחגיגה. דווקא כשז'אנר גיבורי העל נמצא בשיאו, יותר ויותר במאים יוצאים נגדו

    שלושה הישגים היסטוריים רשם השנה ז'אנר גיבורי העל. "הפנתר השחור" הפך לסרט גיבורי העל הראשון שמועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר; "הנוקמים: סוף המשחק" עקף את "אווטאר" והפך לסרט המכניס ביותר בהיסטוריה; ו"ג'וקר", סרטו החדש של טוד פיליפס על הנבל המפורסם בעולם הקומיקס, זכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה היוקרתי (וסביר להניח שיהיה מועמד לאוסקר הבא). אבל אלו תוצאות של תהליך שמתרחש בעשור האחרון, ובו סרטי גיבורי העל, במיוחד אלו של מארוול, זכו להערכה ביקורתית וקופתית כאחת, ונתפסו כאירועים תרבותיים וקולנועיים ולא רק סרטים לחנונים יודעי דבר.

     

    "הנוקמים: סוף המשחק" - טריילר

    "הנוקמים: סוף המשחק" - טריילר

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    אף שתמיד היו מי שהתנגדו לז'אנר שנחשב ילדותי, בשבועות האחרונים יותר ויותר במאים בעלי שם יוצאים נגד התופעה. הראשון היה מרטין סקורסזה שטען בריאיון למגזין "אמפייר" שהוא לא צופה בהם וקבע שלא מדובר בקולנוע אלא בפארק שעשועים. אחר כך הצטרף אליו פרנסיס פורד קופולה וטען שסקורסזה היה עדין בדבריו: "אני לא חושב שמישהו מקבל משהו מלצפות באותו סרט שוב ושוב. מרטין היה עדין כשאמר שזה לא קולנוע, הוא לא אמר שזה ביזיוני - שזה מה שאני אומר". גם קן לואץ' הבריטי הצטרף למשמיצים: "זו סחורה שנועדה להכניס רווחים לתאגידים. אין לזה שום קשר לאמנות הקולנוע", אמר השבוע.

     

    הטענה שסרט פופולרי "הוא לא קולנוע", היא טקטיקה ישנה שחזרה על עצמה בהיסטוריה ההוליוודית לא אחת. אמרו את זה על סרטי אימה, על מחזות זמר, על מערבונים ועל סרטי אקשן. זהו מאבק בין דורי, במסגרתו הבמאים הוותיקים שמתקשים למצוא את מקומם בהוליווד החדשה יוצאים נגד הכוכב הזוהר בשמי התעשייה. כאשר כל התקציבים הולכים לסרטים כאלה, והם היחידים שמצלחים להביא קהל לאולמות, אפשר גם להבין אותם. ובכל זאת, באופן אירוני טענה דומה מוטחת תדיר על נטפליקס, המקום היחיד שהסכים לממן את הפרויקט השאפתני של סקורסזה, "האירי", שייצא בחודש הבא ומסתמן כמי שיכול להביא לענקית הסטרימינג את הפסלון שהיא כל כך מייחלת לו. אז מי הוא שיקבע מהו ראוי להיות קולנוע?   

     

    מרטין סקורסזה (צילום: AP)
    "זה לא קולנוע". מרטין סקורסזה(צילום: AP)

    המתקפה לא נשארה חד צדדית, ובמאים ומעריצים רבים יצאו נגד ההכרזות הללו. ג'יימס גאן, במאי "שומרי הגלקסיה", יצא להגנת הבייבי שלו. "רבים מהסבים שלנו חשבו שכל סרטי הגנגסטרים הם אותו הדבר, פעמים רבות הם כונו 'ביזיוניים'. כמה מהסבים רבים שלנו חשבו את אותו הדבר על מערבונים. גיבורי-על הם סרטי הגנגסטרים / מערבונים / הרפתקאות בחלל של היום. חלק מסרטי גיבורי העל נוראיים, חלקם יפים. לא כולם יכולים להעריך אותם, אפילו חלק מהגאונים. וזה בסדר". 

     

    גם רוברט דאוני ג'וניור, הלוא הוא איירון מן, יצא לטובת הז'אנר: "אני מעריך את דעתו של סקורסזה. אנחנו צריכים נקודות מבט שונות. אבל הדעה הספציפית של סקורסזה על כך שסרטי מארוול הם לא קולנוע - זה כמו להגיד שהווארד סטרן זה לא רדיו, אין בזה שום היגיון", אמר בריאיון לתוכנית של סטרן. גם ג'וס ווידון (במאי "הנוקמים" הראשון), טייקה ואטיטי ("תור: ראגנארוק"), נטלי פורטמן וסמואל ל. ג'קסון הגנו על גיבורי העל שלהם, אף שבאקלים ההוליוודי הנוכחי וחרף המתקפה האופנתית - הם האחרונים שזקוקים להגנה.

     

     

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאתר ההטבות
    מומלצים