שתף קטע נבחר

תיעוד: "גונבים" רמזור אדום וכמעט גורמים לאסון

מתחילת 2019 התרחשו 14 תאונות דרכים קטלניות כתוצאה מאי-ציות של נהגים לרמזור אדום. מנכ"ל אור ירוק: "אדם שיידע כי ייקנס באופן חמור, לא ימהר כל כך להמר על החיים של כולנו"

אחת העבירות החמורות ביותר בחוקי התעבורה היא חציית רמזור באור אדום. מתחילת השנה התרחשו 14 תאונות דרכים קטלניות בעקבות נהגים שלא צייתו לרמזור אדום והמשיכו בנסיעתם, לצד 138 תאונות נוספות שהסתיימו באופן קשה. נתון דומה נרשם גם בשנה שעברה וממנו עולה כי 18% מכלל תאונות הדרכים מתרחשות בגין חצייה באור אדום. 

  

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק ב-2017 2,668 נהגים היו מעורבים בתאונות בשל חצייה באדום, 17 מהן קטלניות. באחת מהתאונות שתועדו, הורשע נהג משגב שלום בהריגה, לאחר שהתנגש בנהג אחר בצומת אהלים.

 

 

 

בתיעוד נוסף נראה נהג רכב פרטי חוצה את צומת יד מרדכי, תוך שהוא מתעלם מהרמזור שמורה לו לעצור, פוגע בעוצמה ברכב אחר ופוצע את הנהג שבו באורח קל.

 

  

"חציית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התנועה החמורות והקשות שיש", אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "אדם שיידע כי קיים סיכוי גדול שיקבל קנס גבוה אם יחצה צומת באור אדום, לא ימהר כל כך להמר על החיים של כולנו. מצלמות הרמזור הוכיחו את יעילותן בצמצום מספר הנפגעים בקרב מדינות מתקדמות רבות ולכן יש להתקינן באותם צמתים מסוכנים", הוסיף.

 

הקנס עבור אי ציות לרמזור אדום הוא 1,500 שקלים ו-10 נקודות. ממשטרת התנועה נמסר כי "במסגרת המאבק בקטל בכבישים משטרת ישראל פועלת באמצעות מגוון רחב של אמצעים תוך מיקוד האכיפה בעבירות מסכנות חיים ובריונות כביש. חציית צומת באור אדום הינה עבירה חמורה הנמנית בעבירות מסכנות חיים. כפי שניתן לראות קיימת עלייה משמעותית של עשרות אחוזים באכיפה.

 

אגף התנועה מבצע אכיפה יצירתית בצמתים בנוסף למצלמות א3 המתעדות חציית צומת באור אדום וגם מהירות מופרזת בתוך הצומת. חלק מהאמצעים המופעלים באכיפה הם מצלמות טקטיות כפי שניתן לראות בסרטונים, שוטרים גלויים וסמויים, רחפנים שחגים מעל צמתים מועדים, כל זאת במטרה למנוע את התאונה הבאה ולהרתיע את הנהגים מלבצע עבירות תנועה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נתיבי ישראל
נהג חוצה צומת באור אדום
צילום: נתיבי ישראל
מומלצים