שתף קטע נבחר

הינו היפנית מציגה משאית אוטונומית פרי פיתוח ישראלי

חברת REE הישראלית ויצרנית המשאיות היפנית הינו הציגו בתערוכת הרכב של טוקיו אב-טיפוס למשאית חלוקה חשמלית ואוטונומית. מערכת ההנעה, ההיגוי והמיתלה ממוקמים בתוך הגלגל והגיעו מישראל

יצרנית המשאיות היפנית הינו (Hino) שבבעלות קונצרן טויוטה, חשפה בתערוכת הרכב של טוקיו את הפלט-פורמר (FlatFormer), אב-טיפוס למשאית חלוקה קומפקטית עם מנוע חשמלית ויכולת נהיגה אוטונומית. את יחידת ההנעה פיתחה עבורה חברת REE הישראלית.

 

 

בעבר הציגה REE מכלול המשלב את יחידת ההנעה הייחודית, אלא שכעת מדובר באב-טיפוס שני וגדול יותר באורך 4.7 מטר ורוחב של 1.7 מטר, ממדים דומים למכונית משפחתית. הרצפה השטוחה משמשת לאחסון סוללות ליתיום-יון בקיבולת 50 קוט"ש והופכת בכך את הכלי למשטח הטענה גדול לנשיאת מטען במשקל עד 2.5 טון, נתון יוצא דופן בהתחשב במשקל עצמי של 1.5 טון בלבד.

 

הינו פלט-פורמר REE (צילום: קרן שמש)
(צילום: קרן שמש)

 

כדי לתמוך במשקל הגבוה מצויד הכלי בשישה גלגלים: הכוללים את כל הפונקציות האוטומוטיביות, לרבות מערכות תמסורת, היגוי ומתלה, מותקנות בתוך החישוק. מלפנים יש צמד חישוקים גדול יותר, מאחור ארבעה קטנים יחסית. בתוכם גם ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל קדמי, אחד לכל צמד מאחור, המאפשרים הנעה לכל הגלגלים עם הכוונת מומנט לפנים-אחור וימין-שמאל, על מנת לסייע בהורדה יעילה של הכוח לקרקע.

 

הינו פלט-פורמר REE (צילום: קרן שמש)
(צילום: קרן שמש)

 

הינו פלט-פורמר REE (צילום: קרן שמש)
(צילום: קרן שמש)
 

 

מערכת ההנעה הייחודית שפיתחה REE משלבת את המנוע החשמלי הממוקם בצמוד לגלגל, אך לא מסתובב עימו ובכך מאפשר להפחית את המשקל הבלתי מוקפץ, לשפר את איכות הנסיעה ולהקנות העברת כוח יעילה. ההספק המשולב גבוה יחסית ועומד על 230 כ"ס, בעוד טווח הנסיעה עומד על כ-250 ק"מ בנסיעה עירונית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קרן שמש
הינו פלט-פורמר REE
צילום: קרן שמש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים