שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    כמו בריו: רוכבת אופני כביש ישראלית באולימפיאדה

    עומר שפירא השיגה עבור ישראל בפעם השנייה ברציפות את הקריטריון האולימפי - ולראשונה אי פעם גם במרוץ נגד השעון - אך עדיין לא נקבע אם היא זו שתזכה בו או רוכבת אחרת

    רוכבת אופני כביש תייצג את ישראל בפעם השנייה ברציפות במרוץ הכביש האולימפי, ולראשונה גם במרוץ נגד השעון (נג"ש), באולימפיאדת טוקיו 2020 בקיץ הקרוב. כך נקבע היום (רביעי) רשמית עם פרסום הדירוג הסופי של ה-UCI, איגוד האופניים הבינלאומי, לעונת 2019.

     

    ע"פ הקריטריון הבינלאומי להשתתפות במשחקים האולימפיים, מדינות אשר להן רוכבת המדורגת בין 100 הראשונות זכאיות לשלוח רוכבת למרוץ הכביש במשחקי טוקיו. עומר שפירא, הרוכבת הישראלית הבכירה בדירוג העולמי, מדורגת במקום ה-60, מה שמקנה לישראל את הזכות להשתתף במשחקים האולימפיים בשנה הבאה.

     

    עומר שפירא (צילום: getty images)
    עומר שפירא. השיגה את הכרטיס לישראל, עכשיו צריכה לזכות בו בעצמה(צילום: getty images)

     

    יש לציין כי בחודש שעבר סיימה שפירא במקום ה-13 במרוץ נגד השעון באליפות העולם שהתקיימה באנגליה. תוצאה שמספיקה בפני עצמה על מנת לקבוע את הקריטריון הבינלאומי למרוץ הנג"ש בטוקיו, אולם על פי החלטת הוועד האולימפי הבינלאומי רק מדינות אשר השיגו את הקריטריון למרוץ הכביש יוכלו לשלוח רוכבת גם למרוץ הנג"ש. לכן הדירוג של שפירא בין 100 הראשונות הוא שמבטיח לישראל רשמית נציגה בשתי התחרויות בטוקיו.

     

    "אני מאוד שמחה שתינתן לישראל הזכות להשתתף במשחקים האולימפיים באופני כביש", אמרה שפירא. "רבים מסתכלים על כרטיס השתתפות באולימפיאדה כהישג

    בפני עצמו. אני אופטימית ורוצה להאמין שההישג האמיתי יהיה בטוקיו. אני גאה על הדרך בה הושג הכרטיס. לא רדפנו אחרי ׳נקודות קלות׳ אלא הרווחנו אותן ביושר גם בתחרויות ברמות הגבוהות ביותר וזו התקדמות והישג בפני עצמו. יש עוד זמן עד ההכרעה הסופית בנוגע לישראלית שתישלח למשחקים, ואין ספק שיש עוד בנות ראויות, אבל אני לגמרי מפוקסת בלעשות את הדרך שלי ,ורוצה מאוד להאמין שזאת תהיה אני. בסופו של דבר השתתפות במשחקים האולימפיים היא חלום של כל ספורטאי".

     

    שפירא, בת 25 ממושב עין הבשור שבעוטף עזה, היא אלופת ישראל שלוש פעמים ומקצוענית בקבוצה הגרמנית Canyon Sram. נכון להיום היא הישראלית היחידה שקבעה את הקריטריון הישראלי למשחקים האולימפיים באופני כביש. אם רוכבות נוספות ישיגו את הקריטריון הישראלי עד לסוף מאי 2020, ההכרעה מי מביניהן תייצג את ישראל בשתי התחרויות במשחקים האולימפיים תתקבל על פי הקריטריונים שהוגדרו מראש ע"י איגוד האופניים והוועד האולימפי בישראל.

     

    שלומי חיימי. נבחרת הגברים באופני הרים רוצה טוקיו (צילום: AP) (צילום: AP)
    שלומי חיימי. נבחרת הגברים באופני הרים רוצה טוקיו(צילום: AP)

     

    זו תהיה הפעם הראשונה בה רוכבת אופני כביש מייצגת את ישראל במרוץ הנג"ש במשחקים האולימפיים, והפעם השנייה ברציפות בה ישראל מיוצגת במרוץ הכביש לנשים. בריו 2016 הייתה זו שני בלוך דוידוב שסיימה במקום ה-48 במרוץ הכביש. ישראל יוצגה באופני כביש גם במשחקי רומא 1960 במרוץ הכביש לגברים ע"י ז'ק בן דוד ז"ל והנרי אוחיון.

     

    נבחרת הגברים של ישראל באופני הרים מתמודדת גם היא על השגת הקריטריון הבינלאומי לטוקיו ושחזור ההישג מריו 2016, אז שלומי חיימי היה לישראלי הראשון לייצג את ישראל בענף זה. חיימי סיים אז במקום ה-29. התאריך הקובע להשגת הקריטריון באופני הרים הוא 24 במאי 2020, ועד אז חברי הנבחרת ינסו לצבור את מירב הנקודות על מנת להתברג בין 21 הנבחרות הראשונות בדירוג אשר יזכו בכרטיס למשחקי טוקיו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים