שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    כלכליסט: להפוך לעיתון הכלכלי המוביל בישראל

    כלכליסט הוא גוף התקשורת הכלכלי הנפוץ והגדול בישראל, שנחשף מדי יום למאות אלפי קוראים דרך העיתון יומי, האתר בעברית ובאנגלית, הכנסים בארץ ובעולם והרשתות החברתיות

    בשיתוף Superbrands

     

    כלכליסט מבית קבוצת "ידיעות אחרונות", יצא לאור לראשונה בפברואר 2008 כעיתון כלכלי עצמאי. בשנים שחלפו הצליח כלכליסט להפוך לעיתון הכלכלי

    הגדול בישראל, הן בחשיפה והן בתפוצה. זאת, הודות להתאמת התכנים לקהלים רלוונטיים בנושאים של כלכלה ועסקים, שוק ההון, היי-טק וחדשנות, נדל"ן, משפט וחברה, צרכנות ושיווק, פנאי ועוד. זמן קצר לאחר יציאתו לאור של העיתון המודפס, עלה לאוויר גם אתר כלכליסט. האתר רושם מדי שנה עלייה בנתוני החשיפה הגבוהים במיוחד, תוך שימוש ואימוץ טכנולוגיה מתקדמת. כלכליסט מוציא לאור גם מגוון מגזינים ומוספים מיוחדים, והיה לעיתון הכלכלי הראשון שהשיק אפליקציה ייעודית. כלכליסט נהנה גם מבולטות משמעותית בזירות החברתיות ברשת.

     

    האתגר השיווקי

    נוכח ריבוי השחקנים בשוק המקומי, האתגר השיווקי שעמד בפני כלכליסט השנה היה, המשך בידולו והובלתו של המותג בעולם התקשורת הכלכלית, לצד חיזוק מעמדו בתודעה הציבורית כאתר הכלכלי המוביל בישראל וביסוס מעמדו בעולמות תוכן מקומיים ובינלאומיים.

     

    הפתרונות היצירתיים

    ועידות כלכליסט. הוועידות של כלכליסט מושכות אליהן את ראשי המשק הישראלי, קובעי המדיניות ודוברים מוכרים בעלי שם בינלאומי. כלכליסט עורך מדי שנה כ-30 ועידות וכנסים בארץ ובחו"ל. הכנסים עוסקים בתחומי כלכלה, עסקים ותעשייה, ומוקדשים בחלקם הגדול לעולמות הטכנולוגיה המתקדמת ותעשיית ההיי-טק בוורטיקלים מגוונים.

     

    השנה, המשיך המותג לבסס את פעילותו עם כנסים שמשכו תשומת לב רבה בארץ, בהם "ועידת התעשייה" שנערכה בסמוך לבחירות בחודש באפריל ובה השתתפו פוליטיקאים רבים, כמו גם "הוועידה הכלכלית הלאומית" שנערכה בספטמבר לפני הבחירות החוזרות ובה נכחו למעלה מ-1,500 איש.

     

    כלכליסט ()

    כלכליסט המשיך להעמיק את פעילותו בחו"ל, ולמצב את עצמו כשחקן משמעותי בתחום הכנסים העסקיים הבינלאומיים. השנה ערך המותג ועידות בלונדון, ניו יורק, פריז וברלין. בוועידות ובכנסים אלו מחבר כלכליסט בין סטארטאפים וחברות טכנולוגיה ישראליות לבין משקיעים זרים בתחומים של: פיננסים, טכנולוגיה מתקדמת וחדשנות.

     

    לאורך השנים השתתפו בוועידות של כלכליסט דוברים בינלאומיים בעלי שם בהם ריצ'רד ברנסון, מייסד קבוצת וירג'ין; דווין ווניג, נשיא ומנכ"ל ענקית הקמעונאות המקוונת eBay; גלן פוגל, מנכ"ל ונשיא ענקית התיירות Booking Holdings; ג'ון ציימברס, מנכ"ל ויו"ר סיסקו; רנדי צוקרברג, המייסדת והמנכ"לית של Zuckerberg Media; זוכי פרס נובל פרופ' פול קרוגמן ופרופ' ג'וזף שטיגליץ ועוד.הפעילות בתחום הכנסים והוועידות חיזקה את מותג כלכליסט באופן ניכר ובולט.

     

    שקיפות מול המפרסמים. בצעד לא שגרתי בחר כלכליסט לאפשר גישה מלאה לטראפיק האתר, וזאת כדי לחזק את מעמדו כמותג מוביל גם בדיגיטל. פלטפורמת הדיגיטל של כלכליסט מעניקה לחברת SimilarWeb באופן רציף וקבוע גישה מלאה לנתוני גוגל אנליטיקס. SimilarWeb מודדת את תנועת הגולשים באתרי האינטרנט בכל העולם ומאפשרת השוואה בין אתרים דומים ומתחרים, על פי קטגוריה או מדינה. בניתוח נתוני האתרים הכלכליים בישראל עולה, כי אתר כלכליסט מוביל על פני מתחריו: מספר המבקרים באתר בממוצע חודשי עמד על 8 מיליון, לעומת 6 מיליון ו-7.5 מיליון אצל המתחרים, ומספר המבקרים הייחודיים באתר בחודש עמד על למעלה מ-3 מיליון, בעוד אצל המתחרים עמד על 1.6 מיליון בלבד.

     

    פרויקטים ייחודיים. גם השנה הוציא כלכליסט לאור את פרויקט "50 המנהלים הטובים", שהינו מגזין מהודר בו הגופים הפיננסיים המובילים בישראל בוחרים את המנהל הטוב של השנה. לצד הדירוג מופיעים בגיליון ראיונות עם בכירי המשק.

     

    כמו כן, התפרסמו השנה גם מגזין "100 המשפיעים" בו מדרגים עורכי וכתבי כלכליסט את בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על הכלכלה הישראלית, ופרויקט "50 הסטארטאפים המבטיחים", שמתפרסם ביום העצמאות.

     

    When Technology Meets... כלכליסט השיק בשנה שחלפה סדרת מפגשים שעוסקים בשאלה כיצד הטכנולוגיה גורמת לשינוי בתחומים שונים בחיינו. עד כה, כללה הסדרה 6 אירועים שעסקו במפגש שבין טכנולוגיה לספורט, אוכל, אופנה, אהבה, מוזיקה וילדים. במסגרת המפגשים נחשף הקהל למגמות העולמיות בתחומים השונים, לטכנולוגיות מתקדמות ולמהלכים שישפיעו על העתיד.

     

    CTech. אתר CTech המשיך לפתח את הזרוע של כלכליסט באנגלית, כפלטפורמה המיועדת בעיקר לקהל בינלאומי כאשר 70% מגולשיו מגיעים מחוץ לישראל, בהם קוראים מאמריקה, סין ואירופה. CTech הצליח למצב את עצמו כשער של תעשיית ההיי-טק הישראלי לעולם, עם עלייה בפעילות ובכניסות לאתר. באתר מתפרסמים ראיונות וכתבות עומק על התעשייה המקומית וסיקור יומיומי שוטף של החדשנות הטכנולוגית הישראלית. מדי יום נכנסים לאתר אלפי משקיעים מהעולם, והוא מקיים שיתופי פעולה בתחום התוכן והמדיה עם אתרים בכירים בזירה הבינלאומית, כמו The Forward, Factiva, Caixin, Tech.eu, Tech in Asia ועוד. האתר מגשים את ייעודו ומאפשר לקהילת ההיי-טק הישראלית להיחשף להזדמנויות חדשות, לשיתופי פעולה ולמציאת משקיעים בינלאומיים.

     

    הקברניט. לכלכליסט טור שבועי מיוחד שמביא סיפורים יוצאי דופן מההיסטוריה של התעופה בארץ ובעולם. הטור, מיסודו של ניצן סדן, משלב טקסט נרחב ומעמיק בליווי וידאו קליפי וזורם, שקנה קהל גדול בקרב משתמשים בני כל הגילים: מאז הושק לפני כשנתיים, צבר עשרות מיליוני צפיות.

    סרטוני "הקברניט" הם הנצפים ביותר בערוץ הווידאו של כלכליסט והבולטים בהם מגיעים למאות אלפי צופים בפייסבוק ויוטיוב.

     

    פודקאסטים. זירה זו המשיכה גם השנה לייצר עניין ולהגיע לעשרות אלפי האזנות מדי חודש. בין הפודקאסטים הפופולריים: "מנועי הכסף" פודקאסט שבועי שנוגע בכל אירועי הכלכלה החשובים בארץ ובעולם; "היי–טק בפקקים" שמציג את כל מה שחדש ומעניין בהיי-טק הישראלי והעולמי; ו"30 דקות או פחות" שבו מתראיינים יזמים ומנהלים בולטים מתעשיית ההיי-טק הישראלי.

     

    דברים שלא ידעת על כלכליסט:

    כלכליסט היה הראשון מכל גופי המדיה בישראל לפתח אפליקציה למובייל.

    בראשית דרכו קראו לכלכליסט בברנז'ה "המכחי"ד" (המיזם הכלכלי של ידיעות אחרונות)

    בין שמות העיתון שנגנזו: מנטור, מומנטום, ביזנס וכסף.

    בכל שנה מוציא כלכליסט את ה"קריקטוריסט", ספרון המאגד את כל הקריקטורות היומיות שפורסמו בשנה החולפת.

    על ידית הדלת בכניסה למשרדים הראשונים ברחוב הברזל בתל אביב, הייתה מוטבעת הספרה 1, בהתאם ליעד - להיות העיתון הכלכלי המוביל.

    כלכליסט היה המותג הראשון בעולם שקיים ועידה מוטסת.

    בהנהלת "כלכליסט" רוב נשי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    כלכליסט
    סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
    גבי בן אליהו, מנהלת שיווק וחדשנות עסקית
    מומלצים