שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פולקסווגן גולף דור שביעי (2013-2019)
    הדור היוצא של המכונית שהמציאה את הקטגוריה ב-1974 וכמו מרבית הדורות האחרים, מהווה אבולוציה עיצובית וטכנולוגית של הדור שקדם לו. דור 8 יגיע לארץ בסוף 2020. דו"ח רכישת רכב משומש

    קטגוריה: משפחתיות-קומפקטיות

    דגמים: 3 או 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה

    טווח מחירים: מ-49 אלף שקל ל-1.2 ליטר "טרנדליין" בסיסית מ-2013 ועד 228 אלף שקל ל-GTI חדשה מ-2019 (מחירון לוי יצחק)

     

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

    תעודת זהות: הדור היוצא של המכונית שהמציאה את הקטגוריה ב-1974. כמו רוב הדורות האחרים, אבולוציה עיצובית וטכנולוגית של הדור הקודם. דור 8 נחשף רשמית אמש, ויגיע לארץ בסוף 2020

    נתונים טכניים: מנועי טורבו-בנזין. 1.0 ליטר (115 כ"ס), 1.2 ליטר (105 כ"ס), 1.4 ליטר (125 או 150 כ"ס), 1.5 ליטר (150 כ"ס) ובדגמים המהירים יותר 2.0 ליטר עם 220-245 כ"ס ב-GTI ו-280-300 כ"ס ב-R. תיבת רובוטית כפולת-מצמדים (DSG) עם 7 הילוכים בדגמים הרגילים ו-6 הילוכים בספורטיביים. גיר שישה הילוכים ידני כאופציה ב-GTI. הנעה קדמית בכולם, חוץ מכפולה ב-R

    זיהום אוויר: 108-165 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 4-14 מ-15

    בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 7 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. בטיחות אקטיבית רק מ-2017, עם בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. ב-2019 נוסף גם תיקון סטייה מנתיב

    שמירת ערך: לוי יצחק מפחית כ-15% לשנה, אבל מדובר באחת המשפחתיות האחרונות עם קהל נאמן. מחירי השוק נמוכים בכ-10% מהמחירון

    מה לבדוק לפני שקונים: תיבת ה-DSG אמינה מבעבר, ועדיין זכתה לתביעה יצוגית משלה לדגמי 2013-2016, שבעליהם זכו ל-250 שקל לרכישת חלפים וטיפולים מהיבואן, החזר עלויות תיקוני עבר והארכת אחריות לארבע שנים או 200 אלף ק"מ, מה שבא קודם. צמד מצמדים יעלו 3,000-5,000 שקל, מחשב הגיר (מכטרוניק) בין 4,000 ל-8,000 שקל. וממש לא חייבים לטפל במוסכי היבואן

    למי היא מתאימה: כל מי שמחפש משפחתית איכותית מהממוצע, ונמלט מטרנד הג'יפונים

    למה כן: עדיין אמת מידה לאיכות החומרים והבנייה בתא הנוסעים. מרווחת יחסית במושב האחורי ובתא המטען (380 ליטר), מאובזרת היטב בדגמי הקומפורטליין ומעלה, כולל יציאת מזגן למושב האחורי כסטנדרט. זריזה וחסכונית מהמתחרות, התנהגות כביש טובה. ה-GTI היא שילוב מהנה של התנהגות כביש, ביצועים ושימושיות

    למה לא: נראית אותו דבר כבר 20 שנה, חבל שלא נשארה גם אמינה כמו אז. ה-R היא טיל, אבל פחות מדויקת מה-GTI

    למחפשי מציאות: סיאט לאון התאומה קצת פחות איכותית, אבל יותר זולה, מאובזרת ועם היצע מנועים ותיבות הילוכים רחב יותר, ותמורה טובה מאוד לכסף.

    השורה התחתונה: המלכה הכי ותיקה בעולם אחרי אליזבת

    ציון: ****

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים