שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    נתיב פלוס מזומן: עשרות נהגים "חטפו" דו"חות
    עם סיכום יום האכיפה הראשון בנתיבי התחבורה השיתופית בכביש איילון ובכביש החוף, מתברר כי אנשי יחידת האופנוענים של אגף התנועה רשמו 55 דו"חות בסך 500 שקלים לנהגים שנסעו בהם בניגוד לחוק

     

    נציג משרד התחבורה מתייחס לאכיפה    (צילום: חגי דקל)

    נציג משרד התחבורה מתייחס לאכיפה    (צילום: חגי דקל)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    מתחילים לשלם על האיסור בנסיעה בנתיבי התחבורה השיתופית: אגף התנועה של המשטרה החל לאכוף היום (א') ביתר שאת את התקנות החדשות שהונהגו בנתיבי התחבורה השיתופית ("נתיב פלוס") בכביש איילון ובכביש החוף.

     

    בהתאם להחלת התקנות, המשטרה רשמה היום 55 דו"חות בסך 500 שקלים לנהגים שנסעו בנתיבים הייעודיים בשני הכבישים בניגוד לחוק. "נתיב פלוס" בכביש איילון מיועד לנהג עם שני נוסעים לפחות ו"נתיב פלוס" בכביש החוף מיועד לנהג עם נוסע נוסף אחד לפחות. במהלך חודש ההרצה של הנתיבים הייעודיים הסתפק אגף התנועה במתן אזהרה, והבוקר החלה יחידת האופנוענים לעצור בצד נהגים שנסעו בניגוד לחוק ולרשום להם דו"ח.

    פקקים בכביש החוף (צילום: נתיבי ישראל)
    פקקים בכביש החוף בעקבות הפעלת נתיב התחבורה השיתופית(צילום: נתיבי ישראל)

    סרט סגול על המכונית במחאה על מצב התחבורה בעקבות השקת נתיב פלוס (באדיבות מארגני המחאה)
    במקביל לאכיפה: מחאת הסרט הסגול של הנהגים ב"נתיב פלוס"(באדיבות מארגני המחאה)

    אחת הבעיות במסגרת האכיפה ב"נתיב פלוס" נוגעת לכך שלא ניתן לאכוף את הנעשה בסביבתו באמצעות מצלמות כביש, כי הן אינן יכולות לתעד את הנעשה בתא הנוסעים. המשימה הוטלה רק על יחידת האופנוענים מאחר שנוכחות ניידות אגף התנועה עלולה ליצור עומסים מיותרים.

     

    האכיפה ב"נתיב פלוס" לא תתבצע סביב כל היממה, ותתמקד בעיקר בשעות העומס. עם זאת, במשטרה ביקשו להבהיר לנהגים כי לפי התקנות גם בשעות שבהן אין עומס בכבישים - חל איסור לנסוע בנתיבים הייעודיים בניגוד לחוק.

     

    לא חל שינוי משמעותי במהירות הנסיעה 

    למרות אכיפת מגבלת מספר הנוסעים בנתיבי התחבורה השיתופית, גם הבוקר הנסיעה בהם לא הייתה מהירה יותר באופן משמעותי לעומת שאר הנתיבים. כך למשל, מבדיקה שנערכה בשעה 06:00 על-ידי נהגים בשטח בשעות השיא, עלה כי ההפרש בין זמני הנסיעה בכביש החוף מנתניה למחלף גלילות עומד על שמונה דקות בלבד. בשעה 08:00 כבר נרשמה הקלה מסוימת בנתיב התחבורה השיתופית, והפער עמד על 26 דקות לטובת "נתיב פלוס".

     

    מנהל אגף תכנון תחבורתי במשרד התחבורה, שי קדם, הודה בריאיון לאולפן ynet כי במשרד לא צפו את היקף העומסים שגרמה השקת הנתיב. "לא תכננו להגיע לכאלה עומסים, אבל אנחנו בתהליך למידה", אמר קדם. "הסדר חדש לוקח זמן, ואנחנו ממתינים לראות כיצד המציאות תתייצב".

     

    קדם התייחס לביקורת הציבורית שלפיה המדינה הייתה צריכה לפעול בנושא מוקדם יותר: "לצערי אי אפשר לעשות הכול תמיד לפני. רכבות לא ניתן להוסיף בגלל בעיות אחרות ואנחנו מוסיפים כעת את המסילה הרביעית, ההתנעה הזו של הפרויקט מייצרת באז באופן כללי כדי לקדם פתרונות. כמובן שלא הכול ורוד. יש עלייה בעומסי התנועה כי עוד ועוד רכבים עולים לכבישים ואנו מאמינים שנתיבי העדפה הם הדרך הנכונה".

    פקקים בגשר השלום (צילום: נתיבי ישראל)
    גשר השלום בכביש 2(צילום: נתיבי ישראל)

    פרויקט נתיב פלוס, שנועד לקצר את זמני הנסיעה לאוטובוסים ולנסיעה שיתופית ("קארפול"), הפך יעד לביקורת רבה בשל החופזה שבה הוא בוצע. חלק מהביקורת התמקד בעובדה שהמשטרה לא אוכפת את המגבלות על הנסיעה בנתיב, אך הנתונים מראים כי גם אכיפה בנתיב המיוחד לא הובילה לקיצור של ממש בזמני הנסיעה בו.

     

    בסוף השבוע שעבר הכריז שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על צעדים שאמורים להקל על העומסים, בניסיון למזער את הנזקים והביקורת הציבורית נגד המהלך. השר הכריז על הקמת חניוני חנה וסע בנתניה ובחדרה ועל אוטובוסים ושאטלים חדשים.

     

    בשבועיים הקרובים יתחיל לפעול קו תחבורה ציבורית חדש שייצא ממתחם חנה וסע "ווילג' חדרה" למחלף אולגה בשעות השיא בבוקר ובערב בכל 15 דקות, ובשעות השפל כל חצי שעה. בסך הכול יופעלו בקו 70 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 בבוקר ל-20:00 בערב, ועבודות התשתית הנדרשות יחלו ביום ראשון. במתחם הפרטי 2,000 מקומות חנייה שיוכלו לשרת את הבאים מהצפון.

     

    במקביל, כמה נהגים קשרו סרט סגול למראה השמאלית של רכביהם כאות מחאה להתנהלות בנושא הנתיבים. הם קראו לנהגים אחרים לעשות כמותם.

     

    עו"ד ד"ר ניסן שריפי, תושב נתניה, פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לבטל את הנתיבים הייעודיים. לטענתו, מכיוון שכרגע שולטת ממשלת מעבר - היא לא הייתה צריכה ליישם את התוכנית.

     

    "לפי בג"ץ", ציין שריפי במכתבו, "הציפייה מממשלת מעבר היא לנהוג בהקפאת המצב הקיים עד לבחירת ממשלה חדשה. לפיכך, פסול הוא מעיקרו שינוי המדיניות המהותי שאותו ביצע שר התחבורה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים