שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "העולם דינמי, חייבים להתקדם כל הזמן"
    גבריאל הגשים את החלום להפוך למנהל וזכה לעלייה משמעותית בשכר. דימיטרי הפך ממנהל של מחסן קטן למנהל של שלושה מחסנים גדולים, וזכה לרכב מהחברה ולשדרוג המשכורת. ואילו גל יצא לפנסיה מוקדמת בגיל 65 ונהנה מהחיים. כולם עשו זאת בעזרת "קרן מעגלים", שמממנת הכשרות לאנשים במקצועות שוחקים

    בשיתוף "קרן מעגלים"

     

    אנחנו שומעים לא אחת על המחסור החריף בידיים עובדות בענף הבנייה, שגורם בין היתר לעליית מחירי הדירות. ענף הבנייה נשלט רובו ככולו על ידי עובדים זרים ממדינות כמו סין ומולדובה, לצד עובדים פלסטינים מקומיים. במשך שנים ניסו הרשויות למשוך ישראלים לענף הרווחי הזה, אך אלו הצביעו ברגליים ובחרו להימנע מהעבודה הפיזית הקשה. עם זאת, מסתבר שיש עדיין ישראלים שאוהבים את תחום הבנייה, על אף הסטיגמה שלו, ומתפרנסים ממנו יפה. אחד מהם הוא גבריאל יפרח (50) מאשקלון, העובד ב"ויקטור לוי - חברה לבניין והשקעות".

     

    "נכנסתי לענף הבניין לאחר שחרורי מצה"ל ואני עובד בו קרוב ל־30 שנה", הוא מספר, "רוב המשפחה שלי עובדת בענף כך שנשאבתי אליו, ועם הזמן התאהבתי במקצוע. התחלתי כעובד כללי האחראי על ניקיון וסידור האתר בשלבי הבנייה השונים, ועם השנים למדתי את המקצוע בשטח: כיצד בונים שלד, איך בונים קווי בניין, איך קוראים תוכניות ועוד. עם הזמן התקדמתי והפכתי לאחראי על קבוצות של תפסנים וברזלנים ועבדתי תחת מנהלי עבודה ומנהלי פרויקטים באתר. בהמשך התקדמתי עוד והפכתי לעוזר מנהל עבודה".

    גבריאל יפרח (התמונה באדיבות המצולם)
    גבריאל יפרח(התמונה באדיבות המצולם)

    עבודת הבנייה היא עבודה פיזית קשה. איך התמדת בכך שנים ארוכות?

    "זה נכון שהעבודה מאוד פיזית, אבל עם השנים היא הפכה להיות יותר קלה בעקבות הכנסת מנופים ועזרים מכניים אחרים שמייתרים סחיבה של משקלים גדולים על הגב. כמו כן, הענף משתפר כל הזמן מבחינת בטיחות ולוגיסטיקה. העבודה עדיין פיזית יחסית, אבל מצד שני היא רווחית ומי שמתקדם ונהיה בעל מקצוע מתוגמל בהתאם".

     

    יפרח רצה להמשיך ולהתקדם. "רציתי להפוך למנהל עבודה ולצורך זה הייתי צריך לעבור קורס ניהול עבודה בבניין ולקבל תעודה. למנהל עבודה יש אחריות רבה. הוא רשום במשרד הכלכלה כמנהל אתר בנייה וכל בעיה של בטיחות, ביקורת או ביצוע נמצאת בסמכותו העיקרית. כשהתעניינתי בקורס הזה שמעתי על 'קרן מעגלים', שמעניקה הכשרות כאלה על חשבון המדינה. פניתי והתקבלתי. לקורס יצאתי באוגוסט 2018. הוא נמשך שנה וחצי והתקיים במכללת אשקלון. הקורס היה מעניין מאוד והמרצים היו בעלי מקצוע מהשורה הראשונה", הוא מספר.

     

    כיצד הקורס קידם אותך בעבודה?

    "עם סיום הקורס קודמתי לתפקיד של מנהל עבודה בכיר וקיבלתי העלאה משמעותית בשכר. אני מאוד מרוצה מהצעד שעשיתי בסיוע 'קרן מעגלים'. אני רואה את עצמי מתקדם בענף והחלום שלי הוא להמשיך ללמוד ולהיות הנדסאי בניין".

     

    גם עבור דימיטרי גוץ (51) מזכרון־יעקב הקורס שעבר בסיוע "קרן מעגלים" היווה קרש קפיצה לתפקיד ניהולי משמעותי. "עליתי לארץ מאוקראינה בשנת 2000 והגעתי כבר עם תואר ראשון בכלכלה", הוא מספר, "מכיוון שאני מאוד אוהב ללמוד, עם סיום האולפן למדתי קורס של הנהלת חשבונות סוג 2, כך שיש לי רקע בתחום הכלכלה והכספים".

    דימטרי גוץ (התמונה באדיבות המצולם)
    דימטרי גוץ(התמונה באדיבות המצולם)

    כעולה חדש, דימיטרי חיפש עבודה ולא בחל בשום מקצוע למרות שהייתה לו השכלה רחבה. "לפני 20 שנה מצאתי עבודה כנהג בחברת 'עורב מערכות התראה אלקטרוניות', העוסקת בייצור אזעקות וגלאי עשן, גלאי תנועה, גלאי מצלמות וכיום גם במערכות לבית החכם. לאחר מכן עברתי לתפקיד מחסנאי. יש לי מוסר עבודה ותמיד הייתי מרוצה במקום בו אני נמצא", הוא מסביר.

     

    מנהליו של דימיטרי הבחינו ביכולותיו ובמסירותו והוא קודם לתפקיד של מנהל מחסן בחברה. כאשר נציגי "קרן מעגלים" הגיעו למפעל, הוצע לדימיטרי לצאת לקורס דרך הקרן. הוא בחר בקורס של מנהלי תפעול בכירים. "המנהלים מאוד עודדו אותי ואף עזרו לי להכין את המסמכים ל'קרן מעגלים'. הקורס עצמו התקיים אחת לשבוע במשך קרוב לשמונה חודשים במכללת משלב בתל־אביב, והוא היה מאוד מעניין ומקצועי", הוא מספר.

     

    "למדנו בו על סגנונות ניהול, בקרה, ניתוח דו"חות ובניית מצגות. עם סיום הקורס קודמתי לשמחתי להיות מנהל של שלושה מחסנים גדולים בחברה, שבה יש מאות עובדים, ואני מאוד מרוצה. הקידום הגיע גם עם עלייה בשכר וקבלת רכב מהעבודה. אני מאמין שהעולם הוא דינמי וחייבים להתקדם כל הזמן ולא לעצור. אני חייב לציין שאני מאוד אוהב את הארץ כי כל אדם שיש לו רצון ומוסר עבודה יכול להתפתח ולהצליח כאן".

     

    מעבר להכשרות ולקורסים מקצועיים. ב"קרן מעגלים" קיים בנוסף מסלול של פנסיה מגשרת - לגברים בגילאי 65-67 או נשים בגילאי 60-62, במסגרתו ניתן

    לצאת לפנסיה מוקדמת בהסכמת המעביד. בין התנאים ליציאה לפנסיה מוקדמת: מקצועו של העובד מוגדר כמקצוע שוחק ולעובד יש פנסיה ותיקה. במהלך התקופה שבין מועד כניסתו של העובד למסלול הפנסיה המוקדמת ועד מועד פרישתו החוקית לפנסיה משולמים לו "דמי קיום" חודשיים של עד 7,500 שקל, או סכום הזהה לדמי הקצבה שלהם יהיה העובד זכאי בעת פרישתו. מרגע שנחתם הסכם הגישור, שהינו סיום יחסי עובד ומעביד, קרן הפנסיה היא זו המעבירה לעובד את "דמי הקיום" ישירות.

     

    אחד מאלו שנהנים ממסלול הפנסיה המגשרת הוא גל גלובוס (65) מקרית־חיים. הוא עבד במפעל "לגין" לייצור פחיות ושפורפרות במשך 19 שנה כמחסנאי. כאשר שמע על האפשרות לצאת לפנסיה מוקדמת, קפץ על ההזדמנות בשתי ידיים. "יש לי 35 שנות עבודה ואני לא נפגע מהצעד הזה מבחינה כלכלית", הוא אומר, "ולכן זה היה מצב שמאוד רציתי. אני בפנסיה מזה חמישה חודשים ומאוד מרוצה".

     

    איך שמעת על הקרן?

    "נציגים שלהם נכנסו למפעל לפני כשלוש שנים והתחילו להוציא אנשים להכשרות וקורסים מקצועיים. לאנשים מבוגרים יותר, כמוני, הציע המפעל בשיתוף עם הקרן את המסלול של פנסיה מגשרת. לאור העובדה שאני בן 65 ותפקיד המחסנאי שבו עבדתי במשך 19 שנה היה שוחק, ראיתי בהצעה הזו הזדמנות טובה. בחנתי את ההצעה לעומק - והסכמתי. זאת הייתה החלטה נהדרת".

     

    בשיתוף "קרן מעגלים"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    התמונה באדיבות המצולם
    קרן מעגלים דימטרי גוץ
    התמונה באדיבות המצולם
    מומלצים