שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מסירות רכב: האטה ברורה בחודש החגים
    פחות מ-14 אלף כלי רכב חדשים עלו על כבישי ישראל במהלך חודש אוקטובר העמוס בחגים וחופשות. קיה מכרה יותר מכולן, טויוטה ממשיכה לככב, יונדאי רק שלישית

    אחרי שבחודש ספטמבר נרשמה עליה משמעותית במסירות כלי רכב חדשים, בחודש אוקטובר נרשמה ירידה תלולה של 34% לעומת החודש המקביל אשתקד. הסיבה לצניחה במכירות זהה לזו שאיפשרה את הזינוק בחודש ספטמבר: חגי תשרי חלו אשתקד בחודש התשיעי של השנה האזרחית, השנה הם התקבצו בעשירי. במהלך אוקטובר נמסרו בישראל 13,983 רכבים חדשים שהעלו את סך המכירות מתחילת השנה ל-232,077, ירידה של 5.8% ביחס לתקופה המקבילה ב-2018.

     

    פקקים בכביש החוף (צילום: נתיבי ישראל)
    (צילום: נתיבי ישראל)
     

    יונדאי אמנם מובילה את השוק - ותמשיך לעשות כך ללא ספק גם בחודשים הקרובים - אך בחודש החולף סיימה רק במקום השלישי. טויוטה שרושמת השנה זינוק מרשים לעומת אשתקד, בעיקר תודות לקורולה החדשה, סיימה את אוקטובר במקום השני. ואילו קיה, הממוקמת שלישית בחישוב השנתי עם ירידה חדה לעומת השנה הקודמת, מכרה יותר מכל מותג אחר במהלך החודש החולף - גם בזכות חידוש מסירות הנירו לאחר מתיחת הפנים.

     

    חודש מצוין עבר גם על סיאט ששומרת (תשיעי בכללי) על מכירות זהות פחות או יותר לאשתקד, ואשר סיימה את אוקטובר במקום החמישי. לעומתה, רנו,

    שברולט והונדה חוו חודש חלש יחסית, עם פחות מ-300 מכוניות חדשות לכל אחד מהמותגים.

     

    בתחום היוקרה ממשיכה אודי להוביל מתחילת השנה עם ירידה של כמה אחוזים (3,663 לעומת 3,907 אשתקד), אך היא עומדת לחלוף על-פני מותג האם העממי פולקסווגן, שמכר השנה רק כמה עשרות מכוניות יותר. מרצדס - אף היא עם ירידה - שנייה בתחום היוקרה לפני ב.מ.וו. וולוו ולקסוס, בניגוד למותגים הגרמנים, מציגות השנה שיפור במכירות, לעומת קדילאק ואינפיניטי שממשיכות לאבד גובה במהירות.

     

    פורשה מסרה בחודש החולף לא פחות מ-17 מכוניות חדשות, נתון בולט במיוחד לעומת 6 מכוניות בלבד שמסרו אלפא רומיאו, DS ויגואר. מזראטי ופרארי מסרו מכונית בודדת לכל מותג, ואילו מתקני המסירות של אסטון מרטין ובנטלי נותרו ריקים במהלך החודש.

     

    עוד ראויות לתזכורת: מאזדה וניסאן שרושמות - למרות נוכחות בעשירייה הראשונה - שנה גרועה בשוק המקומי, וכך גם הונדה, סובארו ופולקסווגן נמוך יותר בטבלה. גם דאצ'יה שמצליחה מאוד באירופה מדשדשת כאן השנה, וכך גם פיאט שממשיכה את קו הירידה.

     

    עשרת המותגים הנמכרים בישראל (ינואר-אוקטובר): 

    1. יונדאי: 37,416

    2. טויוטה: 32,555

    3. קיה: 28,888

    4. סקודה: 16,463

    5. מיצובישי: 13,555

    6. סוזוקי: 10,595

    7. מאזדה: 10,157

    8. ניסאן: 9,996

    9. סיאט: 8,244

    10. רנו: 7,892

     

    המותגים המובילים במסירות באוקטובר:

    1. קיה: 2,177

    2. טויוטה: 1,855

    3. יונדאי: 1,578

    4. סקודה: 1,069

    5. סיאט: 874

    6. סוזוקי: 698

    7. ניסאן: 623

    8. מיצובישי: 622

    9. מאזדה: 518

    10. סיטרואן: 433

     

    הכותב חבר מערכת icar

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים