שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    המוצרים של גרונדיג בדרך חזרה לישראל
    הקונצרן הטורקי ארצ'ליק מתכנן לשווק את מוצרי החברה הגרמנית באמצעות היבואנית ראלקו, אך איום תביעה של היבואנית הקודמת ניופאן מעכבת את התוכנית. בכיר בארצ'ליק ל-ynet: "מחפשים הזדמנויות עם סטארט-אפים ישראליים"
    מותג מוצרי הצריכה האלקטרוניים גרונדיג עומד לחזור לשוק הישראלי, והיבואנית הבלעדית תהיה חברת ראלקו - כך נודע ל-ynet. היצרן שמאחורי גרונדיג הוא קונצרן ארצ’ליק מטורקיה, שמשווק בישראל שני מותגים בולטים נוספים – בקו (Beko) ובלומברג. ההכרזה על השקת המותג מתעכבת בשל איום תביעה של חברת ניופאן לפיצויים על אובדן הנציגות של מותג גרונדיג. ירון צפדיה, מנכ"ל משותף בניופאן, אמר בתגובה: "אני מנוע מלהגיב כי אני בדיון משפטי איתם".

     

    בחברת ארצ’ליק נמנעו מלהתייחס לתביעה. סמנכ"ל מסחר עם אירופה והמזרח התיכון, מהמט רג’יפ בלקיאוגלו, אמר ל-ynet: "כרגע אנחנו מחפשים את ההזדמנות הנכונה להשיק גרונדיג, מותג הפרימיום שלנו, בישראל". לדבריו, החברה מתאימה את המותגים השונים מהפורטפוליו שלה לכל שוק, ובשוק הישראלי מוצעים המכשירים של בקו ושל בלומברג "ושניהם נותנים תוצאות יפות מאוד".

     

    מה החשיבות של השוק הישראלי עבור ארצ’ליק. מהם העסקים העיקריים שלכם בישראל? 

    "ישראל היא אחד המדינות הראשונות שבהן התחלנו את בפעילות בינלאומית לפני יותר מעשור. לאחרונה פתחנו משרד מכירות בישראל ואנחנו מחויבים להגדיל את הנוכחות שלנו בישראל ובכוונתנו להגדיל את ההשקעות שלנו גם בערוצי אונליין וגם באופליין. כקבוצת ארצ’ליק, יש לנו נתח שוק של כמעט 10 אחוזים במונחי כמויות במחצית הראשונה של 2019. אנחנו מכוונים להגדיל את נתח השוק ואת החדירה לשוק במטרה להיות אחד משלושת השחקנים העיקריים בשוק".

     

    מנהל שיוק בקו בלקיאוגלו (צילום:  יח
    מהמט רג’יפ בלקיאוגלו(צילום: יח"צ)

    ארצ’ליק פתחה את המשרד הישראלי בתחילת השנה ומינתה את משה איזנברג לתפקיד מנהל השיווק בישראל. בתפקידו הוא אחראי לניהול השיווק והפרסום של שלושת המותגים, כולל גרונדיג, ולתיאום מול היבואניות הרשמיות: ברימאג (בקו) וראלקו (בלומברג ובקרוב גרונדיג).

     

    חברת ארצ’ליק מתמודדת בהצלחה לא מבוטלת בשוק האירופי מול חברות ותיקות שמסתמכות על נאמנות גבוהה של הלקוחות. האסטרטגיה שגיבשה החברה מתמקדת בטכנולוגיות ידידותיות לסביבה, נושא שזוכה לאהדה רבה באירופה. כך למשל פיתחה החברה טכנולוגיה שלוכדת סיבי פלסטיק מיקרוניים, אותם סיבים שנשטפים עם מי הכביסה, מגיעים לאוקיינוסים ופוגעים בבעלי החיים. החברה הכריזה שהיא מוכנה להעמיד את הטכנולוגיה לרשות חברות אחרות במאמץ משותף להתמודד עם זיהום הסביבה.

     

    טכנולוגיה סביבתית נוספת שהציגה החברה היא ייצור חלקי מקרר ותוף מכונת כביסה מפלסטיק ממוחזר של בקבוקי שתייה. עוד הציג החברה מקרר סולארי,
    המופעל באמצעות אנרגיית השמש, שנועד למדינות עם אספקת חשמל לא סדירה. מקרר מסוג אחר שהציגה החברה הוא מקרר סלולרי, שמאותת על מידת הטריות של דג הסלמון למשל, לפי פליטת הגזים ממנו. בתא הירקות של המקרר יש תאורה שמדמה אור יום, ולדברי החברה מסייעת לכך שהוויטמינים שבפירות ובירקות נשמרים לאורך זמן. החברה פיתחה טכנולוגיות להתאמת כמות חומרי הניקוי באמצעות חיישן שמודד את כמות הלכלוך במדיח הכלים, ובמכונת הכביסה יש מתז המאפשר לקצר את משך הכביסה.

     

    מקרר גרונדיג ארצ'ליק (צילום: Grundig)
    מקרר גרונדיג(צילום: Grundig)
     

     

    איך אתם מתכוונים להתמודד בישראל מול חברות אירופאיות אחרות, שהכריזו על התרחבות כאן? 
    "כרגע, אנחנו בתחרות גלובלית עם כל היריבות האירופאיות שלנו. אנחנו רוצים להשקיע יותר בישראל ולהביא חדשנות מובילה לצרכנים הישראלים. לצד טורקיה, אנחנו שחקנים מובילים בבריטניה, רומניה, דרום אפריקה ופולין. בקו היא השחקן הצומח במהירות הרבה ביותר באירופה מאז שנת 2000 וכרגע מחזיקה במקום הראשון במוצרים לבנים ביתיים באירופה. המטרה שלנו כעת היא לחזור על ההצלחה הזו גם בישראל והתוצאות המעודדות של המחצית הראשונה של השנהמאותתות שאנחנו בדרך להשיג את המטרה הזו".

     

    האם בכוונתכם לרכוש טכנולוגיות ישראליות? 
    "לארצ’ליק יש 17 מרכזי מחקר ופיתוח בעולם עם יותר מ-1,500 עובדי מחקר ופיתוח. אנחנו אחת ממאה החברות המובילות בעולם במונחים של בקשות פטנט, לפי נתוני ארגון WIPO. יש לנו תרבות חזקה של חדשנות, שמבדילה אותנו מהמתחרים, הדגש שלנו הוא על חדשנות שיכולה לתת תוצאות מיידיות. אנחנו נמצאים תמיד עם האצבע על הדופק בתחומי פיתוח טכנולוגיות ומודלים עסקיים חדשים ולאחרונה אנחנו משתפים פעולה עם אוניברסיטאות וחברות ישראליות במסגרת תוכנית המו"פ הורייזן 2020 של האיחוד האירופי. אנחנו גם מחפשים עוד הזדמנויות עם חברות סטארט-אפ ישראליות".

     

    התחרות מול חברות מסין, קוריאה ויפן נראית קשה במיוחד. מה יכולות חברות אירופאיות לעשות כדי להתמודד מולה?  
    "אנחנו שחקן מוביל בזירה הגלובלית, עם 12 מותגים בתחום המוצרים הביתיים ונוכחות ב-146 מדינות עם 23 מפעלי ייצור בעולם. טביעת האצבע הגלובלית שלנו גדלה ברציפות ויש לנו מיקום דומיננטי באירופה עם מוצרים יעילים בצריכת אנרגיה ומים ועמידות גבוהה. אנחנו חותרים לפתח טכנולוגיות שמשפרות את חיי היום-יום של הלקוחות ורוצים לאפשר לציבור ליהנות מהן במחיר בר-השגה. אנחנו מתמקדים בדור החדש של לקוחות, משפחות ברחבי העולם שנהנות מטכנולוגיות מתקדמות ושמודעות לענייני בריאות. המוצרים האלה הופכים את החיים של האנשים לקלים יותר ובריאים יותר ומאפשרים להם זמן פנוי רב יותר".

     

    בתערוכת IFA שנערכה לאחרונה בברלין הציגה בקו שורת חידושים יחודיים, כמו למשל שיטה חדשה של התזת המים במדיח כלים, שמגיעה באופן אפקטיבי לכל הכלים ולכל פינות המדיח. בתחום תנורי הבישול היא הציגה טכנולוגיית בישול באידוי בתוך תנור האפייה. בתנור מותקן מיכל מים שמאפשר לבשל במצב אידוי באמצעות התזת קיטור במקום גופי החימום הרגילים.

     

    חברת ארצ’ליק הוקמה ב-1955 והיא מעסיקה כיום 20 אלף עובדים ב-146 מדינות ומגלגלת הכנסות של יותר מ-5 מיליארד דולר בשנה. המהפך העיקרי בפעילות החברה התרחש בשנת 2002, עת רכשה שורה של חברות אירופאיות בהן Elektra Bregenz האוסטרית, בלומברג הגרמנית ו-Leisure and Flavel הבריטית. בשנת 2007 רכשה את חברת גרונדיג הגרמנית.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים